1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
İsmim Deniz. 22 yaşında, okul öncesi öğretmenliği son sınıf öğrencisiyim.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Küçüklüğümden beri kafamda hep çeşitli kurgular olurdu. Ancak hiçbir zaman bunları yazıp hikayeleştirmeyi düşünmemiştim. Yaklaşık 3 yıl önce Wattpad ile tanışınca teknolojinin kolaylığı vesilesiyle yazmaya başladım.
Yalnızca zihnimde kalmış kurgulardan ilk hikayemi hatırlamam mümkün değil ama Wattpad üzerinde yazdığım ilk hikayeyi hatırlıyorum. Fantastik ve epey klişe bir kurguydu, 9 bölüm yayımlayıp silmiştim.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Müzik, fotoğraf, resim, anlık bir hadise... hemen her şey bana ilham olabilir. Yeter ki algılarım açık olsun.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Ne yazık ki Wattpad üzerinde bu türde takip edebildiğim birisi yok. MysteryTR sayfası ile zevkime göre birkaç hikaye buldum, onları da en kısa zamanda okuyacağım.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
"Kimisi içime ruhani varlıkların girdiğinden şüphelenirken, kimisi de psikolojimin bozulduğunu ve bu yüzden asabileştiğimi düşünüyordu. Etrafımdaki herkes bozuk bir oyuncakmışım gibi sürekli beni onarmaya çalışıyordu. Oysa ortada apaçık duran gerçeği kimse anlamak istemiyordu.
Ben, hayatı bir tatille cehenneme dönen genç bir kızdım.
Arkadaşlarını kaybetmiş, bir yıldır haklı bir yas içinde olan mutsuz bir çocuktum."
6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?
Bu türde kitap okumayı, dizi ve film izlemeyi, hikaye dinlemeyi çok severim. Bir gün dedim ki, neden ben de bir tane yazmayayım?
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Belirli bir yorum gelmiyor şu an aklıma ama Dağ Evi karakterleri arasında Seçil'e ve yaptıklarına gelen tepkilere bayılıyorum.
8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Kendi yazdığım sahnelerden tedirgin oluyorum bazen. Onun dışında problem yaşadığım bir durum olmadı. Zaten kurgu gereği mekan ve karakter sayısı kısıtlı. Bu da olaylara ve karakterlerin vereceği tepkiye odaklanma açısından bana kolaylık sağlıyor.
9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
İlki, okuru korkutmak için yazılan abartılı sahnelerden kaçınmak bence. Yetenekli bir korku-gerilim yazarının aslında gayet normal bir hadiseyi bile son derece ürpertici bir betimlemeyle okuyucuya sunabileceğini düşünüyorum. İkincisi, yavaş ve sakin ilerleyerek, karakter gelişimlerini ve tepkilerini atlamadan sakince yazmanın daha kalıcı bir etki yapacağına inanıyorum. Üçüncüsü de, özgünlük.
10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?
Üstteki soruda vermiştim aslında cevabını ama kısaca açıklayayım. Klişe korku öğelerinden uzak kalmalarını, eğer bu öğelerden birini-birkaçını kullanacaklarsa da etkili betimleme ve alışılmamış karakterleriyle kendilerine özgü bir hikaye oluşturmalarını tavsiye ederim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!