Oyuncak Bebek Dükkanı | -dea_tacita-
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Adım Ayşegül. Bulutların üzerinde uyumak gibi uçuk hayaller kuran bir hayalperestim. Ne kadar donuk, soğukkanlı, sessiz birisi olsam da bazen içimdeki heveslerini tam alamamış çocuk kıpırdıyor ve kendimi yolda zıplarken bulabiliyorum. Sürekli olarak iki seçenek arasında kalan arafın daimi yolcusuyum. Görüp görebileceğiniz en sıradan insan olan bazense ilginç bir şekilde saçma davranışlar sergileyebilen biriyimdir. Ayrıca sürekli dünyayı, yaşamı, var oluş nedenimizi sorguladığım için ortadaki gözle görülür adaletsizlik karşısında sessiz kalmayıp serzenişlerde bulunduğumdan çevremdekiler tarafından mızmız damgasına tabii tutuldum, elbette bunu kabul etmiyorum.
Kişiliğimin melankolik olduğunu ise konuşurken anlıyorum. Buna en büyük sebebiyetse gerçekleşmesi olanaksız olan hayallerim.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Şu şekilde ki hikâye yazmaya üçüncü sınıfta öğretmenimizin bizden bir hikâye yazmamızı istemesiyle başladım. Sanırım ilk hikâye yazmaya bu zaman adım atmıştım.
Hikâyemin ismini tam hatırlayamıyorum ama konusu hâla aklımda. Evin tek kızı olan Elif'in asosyalliğini konu alıyordu ayrıca iki sayfadan oluşuyordu.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
İlhamı bana görsel şeyler verir. Çoğu kez bunlar; yağlı boya olarak resmedilmiş bir manzara tablosu, kartpostalların arkasındaki resimler, ihtişamlı bir ev, yürüyen insanlar ve insanlar arasındaki etkileşim ve iletişim oluyor.
Bu şekilde ilham birdenbire düşüveriyor zihnime. Hatta birdenbire zihnime düşüveren ilhamlardan dolayı uzakta olan not defterimi almak için çok üşendiğim oluyor.
İlham perilerini beklediğimde oluyor. Hatta onların o sihirli değnekleriyle verdikleri ilhamın hazzını hiçbir şey vermiyor ama çoğu kez ilham perilerini beklemiyorum, gördüklerimin üzerine biraz hayal gücü ekliyorum ve yazıyorum.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
MysteryTR sayfasına bakındığımda okuma listelerinde birçok başarılı hikâyelerin mevcut olduğunu gördüm.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Bu kez bir tan vaktiydi, artık engel olabiliyordum göz yaşlarıma. Çizgili pijamalarımla kameriyeye doğru adımlıyordum. Oradaydı, gözleri beni bulduğu vakit çehresinde tebessüm peyda oldu ama ben gülümseyemedim.
Yanına otururken başımı omuzuna koyacaktım ki aniden ayağa kalktı ve önümde diz çöktü. "Artık ağlamak yok."
Yapamazdım ben ağlayarak rahatlıyordum.
Başımı sağa sola sallarken "Ölürüm." demeye çalışırken
Gözlerini kapatarak nefes alış verişleri iç çekişlere döndü. "Seni bu şekilde görürken de ben ölüyorum."
Ellerimle gözlerinin çevresindeki kırışıklıklara dokundum. "Belki de sana ağlamayı öğretmeliyim."
Ayağa kalkarken ellerim aşağıya doğru düşmüştü.
Bana arkasını döndü. "Ağlamak istemiyorum, ıstırap istemiyorum."
6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?
Çok sıradan bir yaşantım oldu hep. En zevk aldığım şeylerden biride karanlıkta gizem-gerilim içerikli film izlemek oldu. İzlerken bu kadar iyi kurgulanmş filimlerin/dizilerin o fevkalade yazarlarından/senaristlerden birisi olmayı dilerdim.
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Elbette şimdiye kadar bana destek olan -bir elin parmaklarını geçmeyen- daima arkamda olan okuyucularım var. Hepsinin yorum olarak yaptığı tek bir emoji bile beni duygulandırır. Hepsine müteşekkirim.
8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
En çok zaman ayarlamalarında oluyor. Unutmadan bir de korkulu, gerilimli bir sahnenin tasvirini yaparken zorlanıyorum. Bunun da zamanla bol bol okuyarak ve yazarak üstesinden geleceğimi ümit ediyorum.
9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Bence en önemlisi hikâye akıcı olmalı. Bunlarla birlikte anlaşılır bir dilde ve tasvirlerin özenle yapılması gerekir.
İçerik ile ilgili olarak da merak edici olmalı, Hikâyeyi elimize aldığımız an bir sonraki sayfayı heyecanla bekliyor olmalıyız. Bununla birlikte karakterlerin geçmişi ile yaşantısı arasındaki örgü iyi işlenmeli ve okuyucular şaşırtılmalı.
Hikâyenin sonun önceden yazılması ise daha bir kolaylık sağlayacaktır diye düşünmekteyim zira hem konun dışına çıkılmaz hem de bir yerde takılıp kalınmaz ve ipucular\ simgeler daha da bir anlaşılır olur.
10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?
Biraz klasik olacak ama çok okumalı. Tabii ki de Gizem-gerilim konulu kitaplar okunmalı. Okunmalı ki; betimlemelerde sizde uyandırdığı etkiyi okuyucuda da uyandırsın, o anı yazmakta zorluk çekilmesin.
Birde sağlam bir olay örgüsü olmalı, aynı zamanda karakterlerin kişiliklerine de hikayede yer verilmeli. Eğer hikayede bir katil varsa onu o durumu getiren olay/olayların ne olduğu yazılmalı diye düşünmekteyim.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Ben yazdım çünkü zihnimde düşünce savaşları oluyor. Zihnimi zehirleyen düşüncelerden yazarak kurtuluyorum, yazmak zihnimin panzehiri.
Yazmak adına ünlü insanlardan söylenen birçok şeyi kafanızdan atın gitsin. Sadece yazın. Önemsemeyin yazım yanlışlarını, noktalama işaretlerini. Varsın devrik olsun cümleleriniz siz yeter ki yazın.
Eğer yazdıklarınızın okuyucuya ulaşmasını istiyorsanız yazım yanlışlarına, noktalama işaretlerine de dikkat edersiniz.
Bu röportajı benimle yaptığınız için teşekkürler. :)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!