10 | @GorkemSayar

163 13 10
                                    

Wattys 2017 Büyük Buluşlar Kazananı | GorkemSayar

RENKLERİN KATİLİ

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

En büyük hobisi yazı yazmak olan, psikolojiye özel olarak ilgi duyan ve üniversitede de psikoloji okumak isteyen on yedi yaşında bir gencim. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Okumayı öğrendiğim andan beri yazmaya hep ilgim oldu, okuduğum kitaplara benzer kitaplar yazmak istedim hep. Wattpad ile 2014 yılında tanıştım. İlk hikayem açıkçası rezaletti. Tokyo Ghoul adındaki animeden esinlenerek yazmıştım ve ne kadar kötü olduğunu fark ettiğim an silmiştim :) Hemen hemen herkesin ilk yazdığı kitaplar utanç vericidir. Asıl mevzu bence gelişebilmek.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Çok kez bir kitabın, dizinin veya filmin sahnelerinden etkilendiğim oldu. Aslına bakarsanız, havadan bile ilham kapabiliyorum. Ayrıca aramızda kalsın çok kez seri katillerin hayatlarını araştırdığım oldu :)

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Arkadaşım Özge (Calanthe) 'nin "Gecenin Kanatları" ve "Karanlığa Boyanan Adam" kitapları çok güzeldi. Bir de Sefa Sipahioğlu (ssipahioglu) 'nun "Sokağın Sonu" kitabı müthişti. Gizem gerilim olduğu için bunları öneriyorum yoksa Dila'nın kitapları da bir başkadır tabii :)

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Makas darbelerini ihtişamla gezdiriyor kurbanının bedeninde. Önce ruhunu bedenine bağlayan ilmekleri kesiyor teker teker; sonra ayırıyor ruhu fani bedenden.

Bedenden ayırdığı ruhlar birleşiyor; adamın maharetli ellerinde toplanıyor. Ellerinin ucunda bir silah beliriyor. Silahı alırken bir eli; diğer eli kalemine sarılıyor.

Kurbanlar tuvale, silah fırçaya dönüşüyor. Paletine daldırdığı boyalar renk cümbüşü oluştururcasına birbirleriyle kaynaşıyor.

Tüm bunların şaheseri, tuvalin önünde oturuyor.

Adı, Renklerin Katili oluyor.

"Cinayet, sanattır."

-Renklerin Katili isimli kitabımın tanıtım bülteninden olmakla birlikte kitaptaki en sevdiğim yazılarımdan biridir.

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Okuduğum kitaplarda her zaman heyecanın dorukta olmasını bekliyorum. Bu özelliği karşılayan da genel olarak gizem/gerilim türü oluyor bence. Bu nedenle Sherlock Holmes'larla ilerledi kitap sevgim. İzlediğim diziler ve filmler de bu yönden şekillenince kendimi bir gizem gerilim kitabı yazarken buldum. Yazmaktan hoşlandığımı fark ettikçe devamı geldi, umarım okuyucular da sevmiştir.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Bir adam vardı, yazılarıma bakıp benim ergen olduğumu söyleyerek türlü hakaretler ediyordu. Elbet hikayelerimi beğenmeyebilir, ergen olduğumu düşünebilir ki henüz on yedi yaşındayım ancak hakaret etme hakkı yoktu. Bir süre karşılıklı atışmıştık, otuz yaşında olduğunu iddia etmişti. Ben de inanmayıp epey dalga geçmiştim. Sonra biraz stalkladığımda adamın gerçekten evli ve otuz yaşlarında biri olduğunu görüp şaşırmıştım. İşsizliğin hadsafhası ancak bu olabilir diye düşünüyorum :d

Bir de bir kız daha vardı, henüz kitaplarımı kimse okumazken o ve birkaç kişi okuyordu. Ve her bölüme yaptığı bir kötü yorum mutlaka oluyordu. Evet, şimdi açıklayayım: Bir Katilin Ellerinde'nin erken bitme sebebi yüzde 80 o kızdı sdfaslkdahsdhjasldfsdşdsk Bi insan anca bu kadar kötü yorum yapabilir ama. On dört yaşında minicik bir çocuktum ve her yorumda mutsuz oluyordum :((

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Evet çok fazla oluyor. Hikayenin gidişatında herhangi bir sıkıntım olmuyor akıp gidiyor ancak aralarda çok fazla tıkanıyorum. Klişeleşmemeye çalışıyorum her zaman. Tekdüze şeyleri yazmaktan hoşlanmıyorum, elim yazmaya gitmiyor. Bir de polisiye kısımlarında çok zorlanıyorum. FBI araştırma sahnelerini yazmak düşünce gücümü çok zorluyor.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Akıcı bir dil, kurguya uygun karakterler ve nefes kesen bir olay örgüsü.

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Yazmaktan vazgeçmemelerini öneririm. İlk hikayeniz, ikinci, üçüncü, dördüncü... Kötü olabilir, insanlar beğenmemiş olabilir. Lakin gelişebilirsiniz. Gizem gerilim kitapları okuyup filmleri izledikçe gelişeceksiniz. Hepinize başarılar, sizi seviyorum.

11) Ek olarak, Wattys 2017 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?

Kazandığımda çok gururlanmıştım. Bir şeyler yazan herkes başardığını ve takdir gördüğünü içten içe ister. Elbette ben de istiyordum ve Wattys 2017 kazananlara bakıp iç geçirirdim zamanında. Onlardan biri olmak beni çok mutlu etmişti.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin