43 | @sanktailya

66 4 0
                                    

Derinin Altındasanktailya

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Merhaba, adım Sena. 21 yaşındayım ve uzun zamandır bu platformda kendi hikayelerimi paylaşıyorum. Fakat uzun zamandır yayında olan tek hikayem Derinin Altında.

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

12 yaşındayken kitaplarla tanıştım ve orada yepyeni dünyalar keşfettim. Kendi monoton hayatınızın dışında gerçeküstü, sıra dışı olaylara dalmak ve insanlar tanımak, onlarla birlikte yolculuk etmek hayal gücünüzü inanılmaz geliştiriyor. Her okuduğum kitapla birlikte hayal kurma becerimin büyüdüğünü, aklımda kelimelere ve hikayelere dönüşmeye başladığını fark ettim. Böylece her şeyi kağıda dökmeye başladım. İlk hikayem fantastik bir kurguydu. Percy Jackson okumaya başladığı yıllardı. Dedesiyle birlikte küçük bir kasabada yaşayan, büyü yeteneği olan küçük bir kızın hikayesiydi. Ayrıntıları hatırlamıyorum ama kesinlikle birçok fantastik kitaptan esinlenerek yazmıştım.

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Müzik. Güzel bir şarkı içinizdeki hayal kurma istediğini arttırıyor kesinlikle. Ve kitaplar. Elime bir roman alıp okumaya başladığımda, bir parçam bir şeyler karalamak isteğiyle dolar hep.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Wattpad'den kitap okumuyorum uzun zamandır. Yabancı yazarların gizem/gerilim veya polisiye kitaplarını okuyorum daha çok. Özellikle Paul Tremblay'in Kafamdaki Hayaletler kitabı beni en çok etkileyenlerden biri.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Spoiler vermeden onu burada paylaşamam sanırım.

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Okurken en keyif aldığım türden biri olduğu için. En mutlu ve ışıltılı hayatların bile altında yatan o kirli, karanlık geçmiş ve bunun okuyucuya bir zehri solumak gibi yavaş yavaş, hissettirilmeden verilmesi bana keyif veriyor. Beni dumura uğratan kitapları seviyorum kısaca. Bunu bu sefer kendim denemek istedim.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Her yorum benim için çok değerli, birbirlerinden ayıramıyorum.

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Bu türdeki ilk hikayem olduğu için özellikle kurgu kısmı beni zorladı. Aslında, aklımdaki kurguyu hikayeye yedirme konusunda zorlandım da diyebilirim.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Kurgu, karakter gelişimi ve gerçekçilik. 

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Sadece gizem-gerilim yazarlarına değil, buradaki bütün yazarlara önerebileceğim şey kitap okumaları. Kalemimizi, hayal gücümüzü okudukça geliştirebiliriz ancak.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin