Wattys 2016 Yeni Sesler Kazananı | Zey13Tay
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Biraz çekingen bir insanımdır. Bazen en yakınımdakilere karşı bile çekingen olabiliyorum. Ayrıca kesinlikle özgüveni az biriyim. Yaptığım işleri pek fazla iyi bulmam. Olayları olabildiğince eşit yönden değerlendirmeye çalışır, tek bir yönden bakmam. Kendime dair iyi bulduğum pek bir şey yok sanırım... Ama yazınca biraz olsun rahatladığımı, üzerimden bir şeyleri attığımı hissediyorum. Çekingenliğim yüzünden biraz asosyalim. Özellikle yabancı diziler hayatımın önemli bir parçası oldu.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
İlk hikayemi çok iyi hatırlıyorum. Sanırım on iki veya on üç yaşındaydım. Bir hayran kurgu hikayesiydi. Sanaldan tanıştığım bir arkadaşımın beni gaza getirmesiyle yazmaya başlamıştım. Hâlâ duruyor bilgisayarımda, arada bir açıp okuyorum ve kendimi ne kadar çok geliştirdiğimi görüyorum her seferinde. Daha sonra farklı farklı kurgular oluşmaya başladı kafamda. Yaza yaza kendimi geliştirdim ve bu gelişmenin devam edeceğine inanıyorum.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Bazen birdenbire ilham geliyor, bazen de ilham gelmesi için kendimi zorluyorum. Genelde şarkıları dinlerim, ileriki bölümlerde ne yapacağımı planlarım veya eski bölümlere bakarım. Ama genelde şarkılar benim ilham kaynağım oluyor. Şarkılardan hikaye yazmayı, olay bulmayı da seviyorum.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Açıkçası Wattpad'de hayran kurgu dışında pek fazla bir şey okumuyorum. Ama bunun dışında Wulf Dorn'u önerebilirim. Psikolojik/Gerilim'e olan ilgimi büyük bir ölçüde etkileyen bir yazar.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
"Zaman gözümün önünden geçip giderken bakıyorum gökyüzüne. Güneşli bir havada görmem gereken beyaz bulutlar yok, mavi gökyüzü yok.
Bulutlar kan ağlıyor, güneş ise karanlığın içinde kayboluyor.
Mavi gökyüzü ise yok, bir boşluk...
Yağan kan vücuduma bulaşırken önümdeki cesetlere bakıyorum. Bazılarında tanıdık yüzler varken, bazılarını ilk defa görüyorum.
Ve benim ellerimde onların kanı var.
Masum bir cinayet...
...vahşi bir katliama dönüştü.
Doğruluk mu, cesaretlik mi oyununun bir değişiği aslında bunlar. Değişen sadece kelimelerdi. Tek bir soruya cevap vermem gerekiyordu ama o soru, benim hayatımı değiştirecek bir soruydu.
Gerçek mi, hayal mi?" (Kâbusun İçinde)
6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Aslında aklımda böyle bir fikir yoktu. Bir gün okuldayken aklıma bir kurgu geldi, kendi kendime dedim ki, "bunu yazmalıyım." Sonra kurguya biraz şekil vermeye çalıştım ve yazmaya başladım. Gizem/Gerilim'e olan ilgim bir anda başladı. Polisiye tarzını seviyordum ve o da biraz gizem taşıdığından yönelmiş de olabilirim. Ama özellikle psikoloji ve gerilimin birleşmesini seviyorum.
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Büyük bir okur kitlem olmadığı için en küçük yorum bile benim için çok değerli. Hatta hikâyemdeki çoğu yorum hep aklımda... Seçmem gerekirse iki tanesini seçebilirim. Birincisi, bir bölümün sonunda kitap hayalimden bahsetmiştim ve bir okurum, bu kurguyu kitap olarak elimde tutmayı çok isterim demişti. Bu gerçekten beni çok duygulandırmıştı. Eğer bunu okuyorsa ona çok teşekkür ederim tekrardan. Bir diğeri ise son yayımladığım bölüme yapılmış bir yorum. Aylar boyunca bölüm beklemeye değecek bir kitap diyordu. Ona da buradan tekrardan çok teşekkür ediyorum. ♥️
8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Elbette zorlandığım zamanlar oluyor. Bu genellikle duyguyu vermede oluyor. Biraz da psikolojiye kaçmak istediğim için duyguyu olabildiğince iyi vermeye çalışıyorum. Ama içimde daima bir kaygı oluyor, okurlar bunu hissedebilir mi, anlaşılır yazdım mı?..
9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Birinci olarak olayları detaylı bir şekilde planlamak çok önemli. En küçük detayı bile atlamamak gerekiyor. İkinci olarak konu da çok önemli bence. İnsanın ilgisini çeken sıradışı bir konu olmalı. Son olarak duyguyu verebilmek. Gerilim duygusu filmlerde, dizilerde yani görsel bir şekilde karşımızda olduğunda bu hissi vermek daha kolay oluyor. Ama bence kitaplarda bunu yapmak daha zor.
10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Bir önceki soruya yanıtım başta olmak üzere, sadece Gizem/Gerilim yazarlarına değil, yazmaya çalışan tüm insanlara tavsiyem şudur ki, asla ve asla pes etmeyin. Kötü yazdığınızı düşünmeyin. Hiç kimse en başında mükemmel değildir. Pratik yapa yapa, kitap okuya okuya, büyük bir birikim elde edeceksiniz. Bunu bilerek söylüyorum çünkü bunu ben de yaşadım. Dediğim gibi ilk yazdıklarım hâlâ duruyor ve ne kadar büyük bir gelişme kaydettiğimi görüyorum.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Bu röportaj için teşekkür ederim. Çok mutlu etti beni. Tekrardan söylüyorum, yazmaktan asla vazgeçmeyin. Zaman geçtikçe alışacak ve alıştıkça bu işte iyi olmaya başlayacaksınız.
12) Ek olarak, Wattys 2016 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?
Wattys'e katıldığımda içimde pek bir umut yoktu. Öylesine şansımı deneyeyim, katılmaktan zarar gelmez diye düşünerek katılmıştım. Kazandığım mesajı gelince çok şaşırmıştım, duygulanmıştım, mutlu olmuştum. Kazanmadan önce hikâyeyi kaldırmayı düşünüyordum fakat kazanınca bu fikrim değişti. Şu anda düzenli bir şekilde bölüm ekleyemesem de duruyor. Ama o hikâyeyi bitirme konusunda kararlıyım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!