Wattys 2019 "Gizem & Gerilim" Kazananı | ÖLÜM SERİSİ 1-Pembe Tabut 2-Siyah Beşik
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Biraz deli dolu çokça duygusalım ve kaç yaşımda olursam olayım asla sahip olmam gereken ciddiyete bürünemiyorum ki bunu tamamen isteyerek yapıyorum. Hayatın herkes için biraz acımasız olduğunu düşünüyorum ve bu acımasızlık içinde ne kadar gülersek o kadar ilerleyebiliriz. Tüm bunların dışında kitap okumayı, yazmayı ve yabancı dizi izlemeyi çok seviyorum.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Yazmaya ilk olarak günlük ile başladım ve sonrasında yerini kısa hikâyeler almaya başladı. İlk hikâyem bir genç kızın gökkuşağına tırmanıp farklı bir evrene adım atması ile başlıyordu. Yazdığım bu hikâyede ağaçta yetişen çikolatalar, elbiseler vardı. Toprak şeker pembesiydi ve bir insanın yaşamak için ihtiyaç duyduğu her şey vardı. Burada anlatmak istediğim her şeye sahip olsak da sevdiklerimiz yanımızda olmadığı sürece her daim yalnız olacağımızla ilgiliydi.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Zihnimin içinde beliren farklı dünyalara engel olamıyorum. Hayallerimde başrolünde benim olduğum farklı maceralar yaşamayı seviyorum ve sonrasında geriye kalan tek şey güzel bir müzik açıp bu yaşadığım macerayı yazmak oluyor.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Wattpad'de tüm çalışmalarını takip ettiğim yazarlar var fakat bu yazarların fantastik, bilim kurgu ve genç kurgu üzerine çalışmaları var. Thaleshie ReyhanAhsenn elfuzn83 ariimaya tarafından yazılan tüm hikâyeleri tereddütsüz okuyabilirsiniz.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Pembe Tabut hikayesinde Alaz'ın söylediği bir sözü sizinle paylaşmak isterim; Unutma! Siyaha asla leke süremezsin.
6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?
Okurlarım beni ilk olarak fantastik yazarken tanıdırlar ki bu türde basılmış seri bir kitabım da var. Bir gün eski eşyalarımın arasında lise yıllarında yazdığım kısa bir hikâyem elime geçti ve onu okuduğum an zihnimde Pembe Tabut şekillenmeye başladı. Sonrasında neden fantastik dışında bir tür denemiyorum dedim ve iyi ki yazmaya karar vermişim. Pembe Tabut bir insanın yaşadığı zorluklarla fiziksel ve ruhsal olarak değişimini adım adım işleyen bir hikâye.
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Kehanet serisini ilk yazmaya başladığımda gelen yorumlardan birinde okur çok mutsuz olduğunu, hayattan hiçbir beklentisi olmadığını ve kitabımı okumaya başladıktan sonra yeniden umut etmeye başladığını ve içinde olduğu o ruh halinden kurtulduğunu söylemişti. Bu yorum benim için yazdıklarımla birilerinin kalbine ulaşmayı başarabildiğimin bir göstergesidir.
8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Pembe Tabut'un başlangıcından finaline kadar yazdığım her kelimede zorlandığımı söyleyebilirim. Özellikle bazı bölümleri ağlayarak yazmıştım. Bir karaktere fiziksel acı çektirmek kolay ama ruhsal acı çektirmek oldukça zor. Bir insanın ruhsal açıdan çöküşünü, çektiği ıstırabı kelimelere aktararak okurun kalbine ulaşmak ve bunu ona hissettirebilmek için yazarken etkili bir empati yapabilmek gerekiyor.
9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Okuru şaşırtacak iyi bir olay örgüsü gerekli, karakterlerle empati yapabilmek ve yine karakterlerin o an yaşadığı heyecanı, korkuyu hissettirebilmek çok önemli.
10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?
Yazabilmek için gerçekten güçlü irade isteyen bir tür. Söyleyebileceğim tek şey yazmaktan vazgeçmesinler.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Pembe Tabut'tan bir alıntı ile veda etmek istiyorum;
Zihnim tek bir duyguya odaklanmıştı; korku. Tüm duygularım bir görünüp bir kayboluyordu. Saklambaç oynuyorlardı ve çoğunu saklandıkları yerden çıkaramıyordum. Ebe ise korkumdu. Oyunu kendine göre değiştirmişti. İstediklerini sobelerken diğerlerini saklanmaya zorluyordu. Umut saklan! Mutluluk saklan! Hüzün sobe! Acı sobe! Ölüm sobe!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!