55 | @ZeynepOkel

107 11 38
                                    

Aynanın Karanlık Yüzü | ZeynepOkel 

1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Benim adım Zeynep Okel. 27 Ocak, 2000 /Adana doğumluyum. Şu anda yeniden üniversite sınavına hazırlanan bir kedi annesiyim. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Hikaye yazmaya annem sayesinde başladım. Annem hem kitap okumayı hem de küçük küçük yazmayı seven biri. Bu özelliğini de bana aşıladı tabii ki.

İlk hikayemi sanırım 7-8 yaşlarında yazmıştım. Hikayeden çok masal gibiydi aslında. O dönemlerde hayatımda olup biten olumsuz olayları bir masala dönüştürmüştüm. Büyük ve görkemli bir krallıkta yaşayan iyi kalpli bir kraliçe ve onun birbirinden güzel iki prensesi ile küçük bir prensi vardı. Bunlar tabii ki de annem, ben, ablam ve erkek kardeşimdik. Krallığın hemen uzağında ise büyülü bir orman ve bu ormanda yaşayan kıskanç bir cadı vardı. Bir gün cadı kıskandığı için bir lanet yapıp onu krallığa göndermişti. Fakat kraliçe ve çocukları bu laneti yenerek mutlu bir şekilde hayatlarına devam etmişlerdi.

Yazdığım bu masalı anneme hediye etmiştim. Annem o kadar sevmişti ki, hâlâ saklar. Ben de ara sıra açıp okurum. 

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Yazarken bir çok şey bana ilham olabiliyor. Bazen dinlediğim bir müzik, bazen de gözümün takıldığı bir eşya... Genellikle bir hikayeyi kurgularken veya bölüm yazarken kendime özgü oluşturduğum müzik listelerini dinlerim. Şarkıların sözleri ve ritimleri gerçekten bir olayı yazarken çok yardımcı oluyor. Diğer yazarlarımıza da bunu öneririm. 

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Devamlı yazmak zorunda olduğum için ne yazık ki listeme eklediğim ve okumak için can attığım hikayeleri okuma fırsatım olmuyor. Fakat kesinlikle okumak için sabırsızlandığım bir kaç hikaye söyleyebilirim;

-nikitayya tarafından yazılan ve bu yıl Watty Ödülü kazanan "Bayan Janson'ın Tabutu" kitabını okumayı çok istiyorum.

-deniztyler tarafından yazılan "13. Cinayet" kitabı da kesinlikle okumak için sabırsızlandıklarım arasında.

-bana hep çok kibar davranan ve tamamen bir abla şefkati ile her zaman yardımcı olan elçilerinizden Calanthe'nin kitapları ilgimi çok çekiyor. Hemen hemen hepsini okumak istiyorum fakat en çok merak ettiklerim "Puslu Yolların Şeytanları" ve "Gecenin Kanatları"

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Gizem ve gerilim romanlarını ve hikayelerini okumak kadar yazmayı da çok seviyorum. Özellikle de içinde esrarengiz bir cinayet barındıranları. Yazdığım "Aynanın Karanlık Yüzü" ve onun ikinci kitabı "Aynanın Kanlı Yüzü" de bu çerçeve içinde. İkinci kitabı yazmayı henüz bitiremediğim için birincisinden paylaşmak istiyorum.

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin