Wattys 2017 Kazananı | Vampir
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Her seferinde bu soruya hazırlıklı olayım diye bir kart hazırlayacağım diyorum. Ama diyorum sadece icraat sıfır. Başlayalım bakalım; sonbahar insan formunu alsa bu ben olabilirdim. Bilgiye ve bilmeye de aşırı önem veririm. Sonraaa, boş konuşmaktan da hiç haz etmem. Her yeni günde bu dili de öğreneceğim diyip sıraya dizerim bu gidişle de önümüzdeki 20 yıl doluyum galiba slkdgjkls.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Hikâye yazmaya ilkokul sonları veya ortaokulda kısa öykülerle başlamıştım. İlk tamamen gelişmiş ve yazılmış olarak kabul ettiğim ilk hikâyem 8. sınıfta okulda tiyatroya aktarmak için yazdığım bir bilim kurgu/gerilim hikâyesiydi. İsmini ise hiç hatırlamıyorum ilginç olarak.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Müzik, müzik ve bir kez daha müzik (ama elbette sözsüz veya çoook az sözlü olanlardan). Her bir notanın, her bir ezginin benim zihin sarayımda (Sherlockçular bunu beğendi.) yarattığı bir görüntü ve duygu var.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim, paranormal veya korku yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Kendi minnoş hikâyeleri gizemli Calanthe'nin Karanlığa Boyanan Adam, Zihinde Kaybolan Bedenler ve Puslu Yolların Şeytanları isimli hikâyelerine kesinlikle bakabilirsiniz. Ayrıca benim de ortak yazarlarından olduğum tek bölümlük bir Sherlock kurgusu olan Cehennemden Sevgilerle'ye murekkepeller 'in profilinden ulaşabilirsiniz.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Her bir kelime benim için fazla değerli bu yüzden alıntı olarak özellikle birini seçemem şu anda *gururlu anne emojisi*
6) Neden bu türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazmayı seçtiniz?
Çünkü karanlık duygular içeren, biraz da insanı geren betimlemeleri ve zihinde canlandırmaları çok seviyorum. Bence en "doğal" tepkiler bu tür durumlardaki hisler ve bunlar beni hayrete düşürüyor hatta hayran bırakıyor bir nevi. O ipin üstünde yürüme, uçurumun kenarında durmanın adrenalini...
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Direkt böyle sorunca aklımda canlanmadı fakat hikâyelerime gelen yorumların çoğu beni fazlasıyla mutlu edip eğlendiriyor. Öylesine yapılmış yorumlar olmayan her bir yorumun benim için değeri çok büyük.
8) Yazdığınız türde (gizem/gerilim, paranormal veya korku) yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Sanırım zihnimdeki video benzeri görüntüleri yazarken tam olarak anlatamamak. Bazen keşke zihnimdekileri yansıtabilseydim demiyor değilim. O mimikleri yazmak yerine göstermek istediğim veya karakterin gözünün içine baktırabilsem dediğim çok oluyor.
9) İyi bir gizem/gerilim, paranormal veya korku hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
1) Herkesin elbet bir yönüne hitap edebilecek türde bir karakter. Çünkü herkesin gerilim eşiği farklı olabiliyor.
2) İyi bir kurgu, boşlukları olabildiğince azaltmak ve güçlü bir şekilde doldurmak.
3) Elbette biraz da tiksinç ya da korkunç ögeler
10) Bu türlerin yazarlarına ne önerirsiniz?
Yaratıcı olmaktan çekinmeyin. Varsın fikriniz çok bambaşka bir boyutta olsun, şok etkisi işte böyle olur aslında.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
Bu güzel röportaj için sizlere çok teşekkür ederim ve bu türü/türleri seven ya da yazan herkese de bi' beşlik çakıyorum!
12) Ek olarak, Wattys 2017 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?
Kazandığım zaman anlatılamaz bir mutluluk sarmıştı beni çünkü o zamanlar en çok kafa yorduğum ve uğraştığım hikâyemdi. Bu çabaların karşılık aldığını görmek tarif edilemez bir şey.
Röportaj için yeniden teşekkürler :'))
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!