27 | @SIRYOLCU

97 10 4
                                    

ÖLÜM GÜNÜ DÖNGÜSÜ ADLI YARIŞMAMIZIN KAZANANI

KATİL KİM?SIRYOLCU


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Meraklı, biraz konuşkan, neşeli, sabırsız ve hayalperest bir insanım. En ufak şeyde bile mutlu olur ve kendimi çok güzel motive edebilirim. Aileme oldukça düşkünüm. Sporu yapamayı severim (özellikle de taekwondoyu). Tabii kitap okumaya ve yazmaya bayılırım:)

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Aslında kendimi bildim bileli kafamda küçük çaplı hikâyeler yazardım. Daha sonra ailemin destek çıkmasıyla bunları yazıya geçirmeye karar verdim ve UYKUDAN UYANIŞ isimli kitabımı yazmaya başladım. İlk hikâyemde o zaten. Yazdıkça mutlu olduğum kitaplar arasında :)

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Hemen hemen her şey bana ilham veriyor diyebilirim :) Bu kimi zaman ufak kardeşim, kimi zaman gökyüzü, kimi zaman müzik, kimi zaman da ufak bir söz olabiliyor. Ama en çok ilham aldığım zamanlar yolculuk sırasında oluyor sanırım. SEÇİLMİŞ isimli kitabım o zaman aklıma gelmişti zaten:)

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

murateksii'nin yazdığı HACKER ve KRALLARIN OYUNU kitapları. Bu platformda çok kitap okuyamasam da karşılaştığım en iyi gizem/gerilim kitabı diyebilirim.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Peki, SEÇİLMİŞ isimli kitabımın ilk bölümunden paylaşayım (aslında kendisi kitabın ilerleyen bölümünden bir kesit) 

"Dalga sesleri, duyabildiğim tek ses...

Soğuk ve acı, hissettiğim tek şey...

Bedenimi saran ve beni ölümün kollarına bırakmak üzere olan hırçın deniz belki de sorunlarımın çözümüne sebep olacaktı.

Hala ilk günkü gibi tazeliğini koruyan babamı kaybetmenin acısını, bununla yaşamaya alışmaya mecbur kalmak zorunda olmamı, intikam hırsıyla yanan benliğimi yok edip kurtaracaktı belki de beni. Artık çabalamaktan yorulmuştum -her anlamda-. Ve kendimi serbest bıraktım. Yaprak misali bende dalgalarla beraber savrulup durdum.

İşte üzüntülerimin, sevinçlerimin, başarılarımın, acılarımın ve yaşamımın son bulduğunu düşündüğüm o anda hiç beklemediğim bir şey oldu..."

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Açıkçası fantastiğinden bilimkurgusuna, aksiyonundan korkusuna kadar her çeşitten kitap yazmak istiyorum. Gizem/gerilim türünde de kitap yazmak istiyordum lakin bir türlü cesaret edememiştim. Taki MysteryTR'nin yarışmasını görene kadar :) İşte o zaman kendimi ilerisi için kısa bir hikâyeyle denemek istedim ve KATİL KİM? isimli hikâyemi yazdım 😊

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Aslında yorumların her biri birbirinden güzel lakin hakkını yememek gerek mistikruzgar bambaşka. Onun yazdığı her yorumu okurken gülmekten karnıma ağrılar giriyor resmen. İçlerinden birini seçmek zor ama yine de şuna örnek verebilirim: "Haaa. Evet, çünkü çocukları Cüneyt hanım doğurdu." Bu yoruma baya güldüğümü hatırlıyorum :) 

mistikruzgar yorumların için teşekkürler 😊

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Pek tecrübeli olmasam da evet, zorlandığım oluyor. Özellikle de okuyucuya olayı net olarak anlatmadan ve hikâyeden de tamamen kopartmamaya çalıştığım zamanlarda.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

1) Okuyucuya olayla ilgili pek fazla tahminde bulunmasına fırsat vermemek ve hikâyenin gizemini korumak.

2) Olaylarla ilgili bağlantıları çok iyi kurmak, mantıklı bir bütün oluşturmak.

3) Karakterlerin analizini iyi yapmak -her yönden-.

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Benim önerim hikâyenin bütünüyle ilgili muhakkak fikir sahibi olup öyle yazsınlar. Her zaman planlı hareket etsinler ve olaylar arasındaki bağlantıları çok iyi kursunlar.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Öncelikle yarışmalarından dolayı MysteryTR ekibine teşekkür ediyorum :) Yazar arkadaşlarıma da hayal güçlerini serbest bırakmalarını ve her daim sabırlı olmalarını öneririm (Ben hala sabır aşamasındayım😊) Ve son olarak bana her daim destek olan aileme de teşekkür ederim, iyi ki varsınız😄💖

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin