28 | @CrHPossitive

79 12 0
                                    

Apollon'un Tuşu | CrHPossitive


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

21 yaşında, bir hukuk öğrencisiyim. Türkiye'nin ilk zombi kitabı ve serisinin yazarıyım ^-^ Okumak ve yazmak en büyük hobilerimden, ayrıca bir şeyler izlemek ve yeni yerler keşfetmekten de büyük bir haz duyarım.

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

Hikaye yazmaya başlamam biraz garip oldu. Arkadaşlarımdan beş yıl önce Wattpad diye bir platform olduğunu duyup üye oldum ve üye olduğum gün de yazmaya başladım. Daha öncesinde yazma deneyimim yoktu (çok ufak bir hikaye hariç) ve her şeyi yazarken öğrendim. İlk hikayemi de hatırlıyorum, hala profilimde olan bir kitap "Rüya Kapanı"

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

Kendimi bildim bileli hayal kurarım. Hayal kurmadan geçirdiğim ufacık bir an bile yok, bu yüzden ilhamımı kurduğum hayallerden alıyorum diyebilirim. Ama kitapların akışında istekli ve ilgili okuyucuların da ilhamıma etkisi yadsınamaz elbette.

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Maalesef okulum çok yoğun olduğundan Wattpad'den kitap okuyamıyorum.

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

Apollon'un Tuşu kitabımımın tanıtımında olan "Ben Tanrı olmayı seçtim." cümlesi beni etkileyen bir cümle. İnsanın kendi hayatında göze alabileceklerini yansıttığını düşünüyorum.

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Aslında birçok türde yazıyorum ve gizem/gerilim türündeki ilk ve tek kitabım Apollon'un Tuşu. Okuyucuyu içine çeken, her satırında acaba ne olacak dedirten kurguları okumayı çok severim ve bu gizem ögesini ben de vermek, en azından vermeyi denemek istedim sanırım. Ayrıca yapım gereği merakı canlı tutmayı hep sevmişimdir ^-^

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Ah, bu gerçekten zor oldu. Aslında beğendiğim bütün yorumların ekran fotoğrafını çeker ve saklarım, içlerinden seçmek zor olacak. O yüzden genel olarak kalbimi ısıtan ve diğerlerine göre daha sık aldığım bir yorumu yazayım: "Yine mükemmel olmuş, ellerine sağlık."

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Gizem ögesini her zaman canlı tutmak, fazla anlaşılabilir yapmamak ancak aynı zamanda çok alakasız da olmamasını sağlamak zaman zaman zor oluyor. Esas gizemi mahvetmeden olayla ilgili ipuçları vermek zor diyebilirim.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Merakı canlı tutmak, okuyucuları zaman zaman diken üzerinde tutacak kadar germek ve tatmin edici bir son.

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Kurguyu tamamlamadan yazmaya başlamamalarını öneririm. En azından hikayenin ana olayları belli olmalı zannımca. Yoksa yazarın gizemi korumaya çalışırken kitabın içinde kaybolması ve ortaya kendi içinde çelişen bir kurgunun çıkması olası.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Wattpad dünyası ya da yazarlık dünyası maalesef her zaman çiçeklerle kaplı bir yol değil. Eğer sevdiğiniz şey yazmaksa, bütün zorluklara rağmen onu bırakmayın ^-^

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin