8 | @Calanthe

318 25 77
                                    

Wattys 2017 ve 2015 Kazananı | Calanthe

Wattys 2017 Büyük Buluşlar | KARANLIĞA BOYANAN ADAM

Wattys 2015 Yazarların Seçtikleri | GECENİN KANATLARI


1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?

Adım Özge; kendi halinde olan, karanlık karakterlerden ilham alarak kendi karanlık karakterlerini yaratan, birkaç ay sonra mezun olacak ve 22 yaşını dolduracak, KPSS'ye hazırlanırken işsiz kalacak bir öğretmen adayıyım. Wattpad'de gizem/gerilim hikayeleriyle, karanlık karakterlerle bilinsem de gerçek hayatta 3-6 yaş grubunun tatlı bir öğretmeni olacak olmak da bir ironi. 

2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?

7.sınıftaydım. Facebook gruplarında hayran kurgular yazılıyordu. Ben de neden olmasın dedim ve bir hayran kurgu yazmaya başladım. Ne olduğunu hatırlamıyorum. O zamanlar Facebook'ta bir Twilight sayfası açıp birçok hayran kurgu yazmıştım, onları hatırlıyorum. 11.sınıfta Wattpad'e taşınana kadar bu devam etti. 

3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?

İzlediğim dizi ve filmlerdeki karakterler. Bunlar çoğunlukla karanlık ya da içinde karanlık barındıran karakterlerdir. Bazen de sevdiğim oyuncuların başka filmlerini izlediğimde onun o karakterinden ilham alarak başka bir karakter yaratabiliyorum. Yani bu hem karanlık karakterlerde oluyor ki bu da benim gizem/gerilim hikayelerimin ana karakterlerini (ve oyuncularını) oluşturuyor, ya da tamamen normal bir karakter olup benim için başka bir tür hikayenin kurgusuna ve karakterine zemin hazırlıyor. İlham aldığım şey yani dizideki veya filmdeki karakterin nasıl bir karanlık karakter olduğunu kafamda çözmekle beraber onun oyuncusuna da o an âşık oluyorum ve sonra bum! Kendime bir karakter çıkarmış ve oyuncusunu da o oyuncu yapmış oluyorum. İşte bu da benim kendi karakterlerime ve onların oyuncularına âşık olma durumum :) (Kimlerden bahsettiğim az çok anlaşılıyordur çünkü ben aynı zamanda fangirl olan bir yazarım.) 

4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?

Kesinlikle var!

GorkemSayar - Renklerin Katili

perahill - Klinik

Bu iki kişi, benim bu alanda en çok sevdiğim yazarlar :)

5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?

"Yağmur damlaları kana dönüşür, kan ise yağmura karışır.

Parmaklar kana bulanır, kan ise katilin ismine kazınır.

Zihin karanlığa boyanır, beden ise kanla yıkanır.

Yağmur dinse de, kan hâlâ oradadır."

-Karanlığa Boyanan Adam

6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?

Bir kere başladıktan sonra benim tutkum oldu. Gecenin Kanatları'nın fikri aklıma nasıl geldi hiç hatırlamıyorum ama o yaz Bill ile tanıştıktan sonra kurgudaki karakteri Bill yapmaya kararlıydım. Sonrası tamamen kendiliğinden gelişti; Jayce'in kişilikleri, kan tutkusu, yaptığı tüm vahşilikler... Hikaye bittikten sonra bile içimde hâlâ bir hayranlık vardı karanlık karakterlere karşı. Gizem/gerilim yazmayı sevmiştim ve bir kez daha yazmak istedim. Hannibal'ı izledim, böylelikle yeni karakterimi ve kurgumu yaratmış oldum çünkü burada bana ilham veren Will Graham ve onun oyuncusu Hugh olmuştu. Karanlığa Boyanan Adam ortaya çıktı. Sonra bir anda kendimi sadece ve sadece gizem/gerilim yazarı olarak buldum ve sonra diğer her şey ortaya çıktı. Gizem/gerilim türünün yeterince değer görmeyen bir tür olduğunu düşünüyor ve bu türde yazmayı, karanlıkla uğraşmayı seviyorum.

7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.

Gecenin Kanatları'nın kurgusunun farklı olduğunu ve kitap olması gerektiğini söyleyen her yorum o zamanlar beni gülümsetmişti. Hâlâ her kim kitap olması gerektiğini düşünüyorsa onlara teşekkür ediyorum ve hikayeye devam ettiğim sıralarda yapılan yorumları gördükçe mutlu oluyorum.

8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?

Kesinlikle polisiye olan kısımları yazmak! Ben bu türün katil kısmıyla ilgileniyorum. Her hikayemde başrol katildir ve onun üzerinden ilerleriz. Ne zaman ki durumlar sarpa sarar, katilin hata yaptığı ve dedektiflerin cinayet kanıtlarını bulduğu anlara geliriz, o zaman ben de zorlanırım. Karanlığa Boyanan Adam'ın bu sahnelerini yazarken fazla zorlanmıştım. Aradan bir yıl geçti ve ben şu an fark ediyorum ki, zorlanarak yazdığım o sahnelerde hâlâ bir şeyler hatalı. En kısa zamanda onu da düzenleyeceğim.

9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?

Kurgu: Kurgunuzu çok iyi bilmelisiniz. Olaylar nasıl gelişecek, vereceğiniz gizemdeki ipuçları ne olacak, nasıl ilerleyecek gibi.

Karakterin özellikleri: Karakterinizin geçmiş yaşantısı, kişilik özellikleri vb öğeler her zaman için bir anahtardır. Eğer karakteriniz bir katilse yani başrolü katil olan bir hikaye yazıyorsanız, o karakterin nasıl buraya kadar geldiğini kurgulamalı, bilmeli ve okuyucuya göstermelisiniz.

Araştırma: Gerek polisiye gerekse psikolojik sahneler için araştırma yapmalısınız. Katilin bir rahatsızlığı varsa bunu güzel bir şekilde öğrenmeli ve okuyucuya yansıtmalısınız.

10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?

Kurgunuzu, karakterinizin özelliklerini ve geçmişini iyi bilip bu konuda araştırma yapmalısınız. Her gizemi çözmek zorunda değilsiniz ama karakterinizi ve kurgunuzu çok iyi bir şekilde yansıtmalısınız. Ayrıca, hiçbir nedeni ve geçmişi olmaksızın öldüren bir katil olamadığı gibi bunu bir sonuca bağlamayan kurgu da olamaz.

11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?

Gizem/gerilim türünde yazmanın bir diğer zorluğu, sürekli okunmamaktır. Birileri sizin bir hikayenizi okuduysa diğerine muhtemelen geçmez. Bunu yapan yalnızca birkaç okuyucum var ve onların yorumlarını her hikayemde görmeyi çok seviyorum. Jayce'i, Azrail'i, Tobias'ı, Silas'ı, Nils'i, Leah'yı ve Aurelia'yı okuyan, onları hisseden ve ne olursa olsun takip eden herkese teşekkürler.

12) Ek olarak, Wattys 2017 ve Wattys 2015 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?

Wattys 2015 benim için tamamen sürpriz oldu. Kazandınız mesajını aldığımda saat geceyarısına geliyordu ve çıldırmak üzereydim. Sonra da, Wattpad arkadaşlarıma mesaj atıp çıldırdım. Gecenin Kanatları o zamanlar benim tek harika kurgumdu. Wattys kazanması, benim bir şeyleri diğer insanlardan farklı yaparak aradan sıyrıldığımı hissettirmişti.

Wattys 2017'de Son Liste için mesaj geldiğinde benimle beraber iki arkadaşıma daha gelmişti. Bayram arifesiydi ve bayramları çok sevmeyen ben için güzel bir mutluluk olmuştu. Açıklandığında ise yine diğer iki arkadaşımla beraber kazandığım için gurur verici bir andı. Bir kez daha Wattys kazanacağımı hiç beklemiyordum. Karanlığa Boyanan Adam'ın kazanmasını da yine içerisinde Jayce olduğundan dolayı olduğunu düşünmüştüm, iki kere kazanmış olan Jayce şanslı gibiydi :)

RöportajlarHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin