Wattys 2018 Büyük Buluşlar Kazananı | hayaldin92
1) Bize kendinizi birkaç cümle ile anlatır mısınız?
Kendi penceremden bakıldığında hırslı biriyim, yazdıklarımı kolay kolay beğenmem ve devamlı kendimi geliştirmek için araştırma yaparım. Biraz mükemmeliyetçilik var ve en sevmediğim huyum bu. Daha iyisini yazana kadar devam ederim bu yüzden. Sabırlıyım ve kimseyi kırmamak için çabalarım. Ego namına bir şey bulundurmadığımı düşünüyorum fakat insanların görüşü elbette farklı. Kıskançlık bulundurmuyorum, özetle herkes gıyabında iyidir ve herkesin görüşü farklıdır.
2) Hikaye yazmaya nasıl başladınız? İlk hikayenizi hatırlıyor musunuz?
Orta okulda kompozisyonlar yazıyordum, öğretmenim iyi olduğumu söylüyordu. Lisede kısa hikâyeler yazdım fakat kimseyle paylaşmadım. O dönemden bu yana elbette kendimi geliştirdiğimi düşünüyorum. Yazdıkça huzur dolduğumu hissediyorum, insanın içindekileri dökmesi gerektiğine inanıyorum.
3) Yazarken size ilham veren şey nedir veya nelerdir?
Genelde psikopat gibi korku fonları dinleyerek yazıyorum. Psikopatlığa değinecek olursak kulaklıkla dinlediğim için kendi kendimi bile korkutmayı başarabiliyorum. Annem aniden içeri girince falan irkiliyorum. Gece, dışardaki sesleri duymayı tercih ederim. Küçüklüğümden bu yana korku filmi ve paronormal olaylara meraklıydım. Kendimi bildim bileli korku filmlerini izlerim. Bunların yardımı oldu elbette. Rüyalarımdan motive alıyorum birde. Unutmadıklarımdan ilham alıyorum. Yazdıklarımı bir de sesli okuyup kulağa hoş gelip gelmediğini kontrol ederim. Korkmak hoşuma gidiyor sanırım.
4) Wattpad'de severek okuduğunuz bir gizem/gerilim yazarı ve takipçilerimize önerebileceğiniz bir hikayesi var mı?
Arafta hikâyesi var. Onurhanerk tarafından yazılan bir hikâye. Güzel hikâye ve ilgi uyandırıcı.
5) Kendi çalışmalarınızdan bizimle paylaşmak isteyeceğiniz bir alıntı var mı?
Ürpertecek bir ninni yazmaya çalışmıştım, ne kadar etkili oldu bilmiyorum.
"Sus be adam. Bebeğimi uyandıracaksın." dediğinde, Amora beşiğin üstündeki tozlu çarşafı kaldırdı. Ay ışığı içeriyi yeterince aydınlatmıştı, kanlı bir kundak ve bir kaç kemik parçasını görünce şaşkınlığını gizleyemedi.
"Uyandırdın kızımı, mutlu musun?" Ayşe'nin sesi harabe evde yankılandığında Amora, bir kaç adım geriye gitmişti. Ayşe'nin dudaklarından dökülen ninni ile içi ürperdi.
"Benim kızım kayıp imiş,
Bir kurda yem olur imiş,
Dudakları bükük imiş.
Ninni yavrum, ninni kuzum, annen seni, korur yavrum.
Benim yavrum kayıp imiş,
Annesi onu arar imiş,
Bir kuyuya düşer imiş,
Ninni yavrum, ninni kuzum, annen seni bulacak yavrum."
6) Neden gizem/gerilim yazmayı seçtiniz?
Çevremdekilerin söylemleriyle başladım. Wattpad'de ilk hikâyem Çavuşçu Gölü değildi. Bir grup vardı, herkese ayrı kategori ve bir masal verip yazması isteniyordu. Bana, ağustos böceği ile karınca denk geldi, kategorisi ise korkuydu. O hikâyeden sonra arkadaşlarım korku yazmamı istedi. Onları dinleyip yazmaya başladığım için pişman değilim.
7) Hikayelerinize gelen yorumlar arasından unutamadığınız bir yorum var mı? Sizi eğlendiren, duygulandıran herhangi bir şey olabilir.
Genelde yorumları okurken mutlu oluyorum. Bütün yorumları seviyorum ve inanın ayırt edemeyeceğim. Yorumları yapan herkesi seviyorum ve benim için çok kıymetliler. Birbirimizi tam anlamıyla tanımasak da kıymetliler.
8) Gizem/gerilim türünde yazarken zorlandığınız anlar oluyor mu? Oluyorsa nerelerde zorlanıyorsunuz?
Ninnide ve kehanetlerde zorlanmıştım. Bazen ne yazacağımı uzun süre düşünüyorum, yazmaya başladığımda hikâye ile yatıp kalkıyorum. Bilinç altıma tüm karakterler yerleşiyor. Final kısmı da etkiliyor beni, onlarla uyuyup uyandığım için alışıyorum ve tüm karakterlerle istemeden bağ kuruyorum. Final yaptığımda sanki çocukluğumdan beri yanımda olan bir dosttan ayrılıyormuşum gibi geliyor.
9) İyi bir gizem/gerilim hikayesi için en önemli üç unsur nedir?
Hikâyenin gerçekliği önemli, bu yüzden araştırmak gerekiyor. Karakterlerin de kafada oturması lazım. Hepsinin özelliğini bilmek zor, bu yüzden not almak gerekiyor. Karaktere bürünmek lazım, karakterin yerine kendini koyup 'ben olsam ne yapardım?' cümlesini kurmalıyız.
10) Gizem/gerilim yazarlarına ne önerirsiniz?
Araştırmalarını ve hikâyeyi kafalarında tamamıyla oturtmalarını öneririm. Hikâyeyi kafanda bitirmezsen devamlı değişecektir. Bir şeyi severek yapılmazsa olmayacağını unutmasınlar. Bir bağ kursunlar hikâye ile aralarında ve bu bağa sıkıca tutunsunlar.
11) Eklemek istediğiniz bir şey var mı? Varsa nedir?
İnsanların gizem/gerilime ilgisinin artmasını isterim. Maalesef ki fazla popüler değil bu kategori. İnsanlar çekiniyor ve ön yargılı davranıyor. Korkularının onları ele geçirmesine izin vermemeliler. Yazanlara seslenmek istiyorum birde, pes etmesinler. Ne zaman ve ne olacağı hiç belli olmuyor. Umarım herkes emeğinin hakkını fazlasıyla alır.
12) Ek olarak, Wattys 2018 kazananlarından birisiniz. Kazandığınızda ne hissettiniz, bizimle paylaşabilir misiniz?
Tabii. Hiç ummadığım bir anda oldu her şey. Sıralamaya gireceğimden bile emin değildim. Sıralamaya girdiğimi söyleyen mesaj geldiğinde yarışma aklımdan çıkmıştı ve çok şaşırdım. Kazandığımı öğrendiğimde yine çok şaşırmıştım. İstemsizce gülümseyerek dolaştım o gün. Çok beklemiştim ve emeğimin karşılığını almak beni çok heyecanlandırdı. Hak eden herkesin emeğinin karşılığını alacağına eminim.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Röportajlar
RandomGizem/Gerilim, paranormal, korku, aksiyon ve macera türündeki yazarlarla röportajları kaçırmayın!