6. because of you

119 15 3
                                    

RIZQI Han masih lagi diganggu Zaki tetapi tidak selalu. Seminggu hanya sekali Zaki akan menganggunya. Diandra menggelengkan kepala. Berbuih mulutnya menasihati Rizqi tetapi masih sama. Diandra melepaskan keluhan.

"Stupid." Diandra melepaskan kata kasar seorang diri dan mencari seurat getah untuk membuat sesuatu.

Akhirnya dia jumpa di tepi longkang, nasib bukan dalam longkang. Diandra mencapai seurat getah itu dan meregangkan getah oren itu. Getah itu disasarkan tepat dengan dahi Zaki. Getah itu dilepaskan apabila Diandra yakin dengan sasarannya.

PAK!

"Adoi!" Zaki meringis kesakitan. Tepat getah itu dilastik di tengah dahi Zaki serta terdapat kesan merah di dahinya. Zaki memandang ke hadapan dan apa yang dia nampak ialah Diandra lalu dia terus lari lintang pukang. Takut untuk berhadapan dengan gadis itu.

Diandra mendekati Rizqi. Dahi Rizqi dijentiknya pula kerana geram. Boleh dia biarkan dirinya dibuli lagi? Tak faham betul!

"Han! Kenapa kau berdiri macam tunggul kayu? Sepatutnya kau kena lawan! Fight him! Idiot!" marah Diandra di hadapan Rizqi. Kedua-dua tangannya telah mencekak pinggang.

"Saya takut," jawab Rizqi perlahan. Diandra menggeleng dan memegang bahu Rizqi.

"Kau nak ke diorang kacau kau? Taknak kan? So, you need to fight them. I already told you, never hide your wings."

Diandra cuba untuk memberikan Rizqi kekuatan. Dari situ Diandra mengajarnya cara untuk mempertahankan diri dan juga cara untuk melawan Zaki.

"Kau tak boleh kalah dengan diorang. Kau kena sentiasa menang. Baru diorang tahu yang kau bukan seorang yang lemah."

Rizqi mengangguk. Dia mengubah dirinya untuk menjadi lebih kuat dan yang lebih menarik Zaki sudah tidak menganggunya lagi selepas dia menampar punggung Zaki. Rizqi ketawa. Kelakar pula bila dia teringat akan dirinya dulu yang sangat lemah dan lembik.

"Thanks Diandra, because of you I never hide my wings anymore," kata Rizqi dan tersenyum.

DIANDRA Eira datang ke kelas dengan perasaan yang sangat gembira. Dia sudah tahu cara ingin mengalahkan Rizqi. Zulfa melihat Diandra dengan serius. Johnson's baby powder?

"Seriuosly, Dian?"

"Kenapa nampak aku tengah melawak ke?" tanya Diandra turut serius. Dia tak tahu apa yang dimaksudkan dengan Zulfa.

"Kenapa dalam banyak-banyak cara aku bagi, kau pilih cara ni?" soal Zulfa dan menggelengkan kepalanya. Dia ingatkan Diandra ingin gunakan cara sedikit kasar iaitu meletakkan paku di dalam kasutnya. Tetapi cara ini yang Diandra pilih? Oh tidak. Ryan ketawa. Tepat pilihan Diandra.

"Biar, just try this one first. I wish you all the best, Dian" kata Ryan dan menarik tangan Zulfa untuk membiarkan Diandra memutuskan keputusannya.

"All the best, kalau berjaya bagitahu aku tau"

Zulfa dan Ryan meninggalkan dia seorang. Sebenarnya hatinya sedikit sakit apabila melihat tangan Ryan yang menggengam tangan Zulfa dengan erat sebentar tadi. Adakah ini jawapan untuk perasaanya selama ini?

"Diandra, lupakan. Now, let's go on our mission," kata Diandra dan berusaha untuk melupakan tentang Ryan dan Zulfa.

Tercungap-cungap Diandra berlari untuk menuju ke tempat di mana Rizqi berada. Sekarang waktu Rizqi untuk berlatih berenang di kolam renang.

Diandra mencari pengering rambut. Yes! Pengering rambut itu dekat dengan beg Rizqi. Pasti Rizqi akan menggunakam pengering rambut itu terlebih dahulu.

'Kalau kali ni kau tak kena juga, I don't know what to say' desis hati Diandra dan terus doa menuang bedak itu ke dalam lubang pengering rambut.

C | ButterflyWhere stories live. Discover now