41. the war is begin

60 7 0
                                    

BUNYI alarm di telefonnya itu menyedarkan Diandra dari lena. Bangun sahaja dia dari tidur, leher dan juga tangannya lenguh akibat tidur di atas meja. Jam di telefonnya dilihat. Sudah pukul enam pagi. Terus dia bangun dari duduknya dan bersihkan diri.

RIZQI Han menggelengkan kepalanya lalu dia menampal sekeping heat patch di leher Diandra. Sempat pula Rizqi menampar leher Diandra kerana geram. Diandra meringis kesakitan.

"Aduh, sakit. Jangan tampar," kata Diandra lalu mengusap lehernya perlahan. Lenguhnya masih terasa dan terpaksa dia menyuruh Rizqi untuk membelikannya heat patch.

Selepas kelasnya habis, baru dia berjumpa dengan Rizqi di cafe.

"Siapa suruh tidur atas meja? Kan dah lenguh? Kenapa tidur atas meja?"

"Tertidur. Lagipun aku dah tak larat nak bangun waktu tu sebab itu aku tidur situ. Ingatkan nak tidur sekejap je dekat meja. Tengok-tengok dah pagi. Jangan marah," kata Diandra dan memuncungkan sedikit bibirnya.

"Tak marah. Haih, lain kali tidur atas katil bukan dekat meja. Bahaya," bebel Rizqi sambil tangannya sibuk memicit leher Diandra untuk kurangkan rasa lenguh di lehernya.

Diandra hanya sekadar mengangguk. Rizqi sama je dengan ayahnya, suka sangat membebel. Setahu dia perempuan je yang kuat membebel. Ini tak lelaki pun sama.

SEPANJANG kelas, Diandra rasa ada sesuatu yang tidak kena dengan dirinya. Bukan tentang leher tetapi dia terasa seperti ada orang yang sedang memerhatikannya.

Dari tadi lagi di berasa sesuatu yang buruk cuma dia cuba untuk membuang rasa prasangka buruk itu. Tetapi semakin lama dia cuba hiraukan prasangka buruk itu, semakin dia dapat rasakan prasangka buruk itu menjadi-jadi.

Dia juga rasa tidak selamat. Adakah ini tanda-tanda yang dia akan diserang pada hari ini? Tetapi siapa yang akan datang dan menyerangnya?

TAMAT sahaja kelasnya dia terus pulang ke rumah. Sewaktu dia berjalan berseorangan, dia masih dapat rasakan ada yang memerhati.

Langkahnya semakin laju apabila dia ternampak akan seseorang yang sedang memerhatinya dengan topeng hitam di muka. Sama seperti malam yang dia diserang dengan sepuluh orang lelaki bertopeng hari itu.

"Apa yang diorang nak sebenarnya dari aku?"

Tanpa dia membuang masa, dia terus menghubungi Camilia untuk memberitahu tentang apa yang terjadi tadi. Beberapa saat selepas itu, panggilannya diangkat.

"Hi Mama Cami, I need to tell you something," kata Diandra dengan sedikit gelisah.

"Dian? What's wrong? Ada apa-apa yang terjadi pada Dian ke?" tanya Camilia yang juga turut gelisah apabila mendengar akan suara Diandra.

"Dian rasa ada orang perhatikan Dian. Dari dekat kampus tadi. Then, waktu Dian jalan nak balik, I saw someone in a black mask. Dian takut," luah Diandra gelisah sambil memandang ke sekeliling.

Bimbang pula dia jika ada seseorang yang sedang perhati di rumahnya pula.

"Dian, listen to me. Mama Cami nak Dian duduk rumah. Jangan keluar pergi mana-mana. Jangan keluar langsung. Please. Mama Cami rasa something will happen tonight," pesan Camilia dan dengan kelam kabut dia mencari komputer ribanya untuk membuat sesuatu.

"Okay. Apa-apa nanti, Dian bagitahu Mama Cami,"

Selepas itu, talian itu ditamatkan. Tangan Diandra sudah naik meraup wajah. Manakala Camilia sedang membuat sesuatu menggunakan komputer ribanya.

"Please Carl. Tengok email aku, your daughter in danger," kata Camilia seorang diri. Tak tahu kenapa, Camilia juga rasa Carlo dalam bahaya. Beberapa jam selepas itu, emel yang dihantar itu masih belum dibalas.

C | ButterflyWhere stories live. Discover now