24. cute black magic

76 10 0
                                    

CARLO Iskandar ketawa melihat email yang diberikan oleh Diandra. Ada saja telatah anak perempuannya seorang ini.

"Amboi, baca apa sampai senyum ke telinga tu?" tanya Camilia yang baru sahaja keluar dari biliknya. Camilia melabuhkan punggung di sofa bersebelahan dengan Carlo.

"Nothing. Dian bagitahu yang dia rindukan pasta Carl," balas Carlo dan senyumannya masih lagi belum lekang.

Camilia ketawa kecil. Comel betul Diandra yang selalu menghantar email kepada Carlo. Bukan tak mahu guna aplikasi whatsapp cuma lebih menarik menggunakan email.

"Dian macam mana? Dia okay ke duduk sana?" tanya Camilia dan memandang Carlo. Carlo mengangguk dan melepaskan nafas lega.

"Dian okay. Sekarang Dian dah bebas. Dulu Carl terlalu jaga dia, takut diorang apa-apakan Dian," luah Carlo dan menundukkan wajahnya.

Diandra tidak pernah tahu betapa risaunya Carlo terhadap gadis itu. Kalau boleh setiap masa dia ingin melihat Diandra, dia tidak mahu Diandra cedera walaupun sedikit. Biar dia sahaja yang cedera. Walaupun nampak keterlaluan, dia tidak kisah.

Janji Diandra selamat apabila dia bersama dengan Carlo.

"Kau dah percayakan Matt dengan Que?"

"Belum seratus peratus lagi cuma Carl rasa yang diorang betul-betul nak berubah." Carlo berandaian dan Camilia mengangguk faham.

Dia juga risau jika itu semua hanya kerana rancangan terbaru Matthew dan Malique. Mereka berdua hanya mampu bersangka baik.

"I hope they had really changed."

AKHIRNYA, Zulfa telah memberi jawapan kepada Ryan. Kini mereka dalam hubungan bercinta dan itu membuatkan Diandra gembira.

"Stop it. Ingat sikit aku ada dekat sini," tegur Diandra apabila melihat mereka berdua. Tak ingat dah ada orang lain dekat sini. Sweet sweet pulak tepuk baru tahu.

"Jangan jealous. Kalau kau nak macamni pergi cari boyfriend," cadang Ryan lalu ketawa terkekeh-kekeh. Zulfa pula mengangguk setuju dengan cadangan Ryan.

"Ew, siapa kata aku jealous?" balas Diandra dengan nada yang menjengkelkan. Kemudian, mereka berdua duduk di sebuah bangku yang panjang kerana Zulfa ada satu cerita yang ingin diceritakan.

"Aku dengar nanti akan ada kem perkhemahan next week. Kalau betul-betul ada nak join tak?" soal Zulfa dan melihat wajah Diandra terlebih dahulu.

"Kau tanya aku macam kau tak tahu jawapan."

Ryan dan Zulfa saling berpandangan. Setiap tahun kalau ada kem, Diandra seorang sahaja yang tidak dibenarkan pergi. Semuanya kerana ayahnya tidak memberikan keizinan.

"But Dian, this year is our last year to have fun together. Don't you want to join?"

Diandra melepaskan keluhan. Bohong kalau Diandra tidak mahu sertai kem itu. Dia tidak pernah merasai pengalaman pergi berkhemah bersama rakan-rakannya.

"Pujuk ayah kau. Mungkin tahun ni dia benarkan kau pergi?" kata Zulfa dan memegang lengan Diandra. Diandra mengeluh lalu menunduk.

"Tengok dulu macam mana."

"HAN, kau tahu pasal kem next week?" tanya Diandra dan duduk di hadapan Rizqi yang sedang menjamu seleranya. Rizqi mengangguk dan sambung menyuap makanan ke dalam mulut.

"Kau pergi ke nanti?"

"Mesti pergi. Kenapa? Kau tak boleh pergi ke?"

Diandra pula yang mengangguk. Selalunya dia tidak terlalu sedih jika dia tidak dapat pergi ke kem pada tahun-tahun yang lepas. Tahun ni kalau Diandra tidak dibenarkan pergi, mungkin dia boleh menangis. Tahun terakhir kan.

C | ButterflyWhere stories live. Discover now