53. broken into a thousand pieces

61 7 2
                                    

BUNYI penggera jam itu ditutup sebaik sahaja Diandra bangun dari tidurnya. Senyuman di bibir terukir kerana dia sudah tidak sabar ingin bertemu dengan Rizqi.

Terus dia melangkah laju menuju ke arah tandas dan bersiap. Dalam 30 minit, akhirnya Diandra sudah siap sepenuhnya. Telefon dicapai lalu Diandra menghubungi Umar.

"Pakcik ada dekat mana? Aku dah siap."

"Kami berdua ada dalam kereta ni. Kau turun, nanti nampak kereta dekat depan pintu utama. Cepat sikit, kata excited nak jumpa?"

"Baik. Tunggu sana aku on the way," balas Diandra seraya menamatkan panggilan itu. Bunga 11 kuntum di ambilnya dan dipegang erat.

Tidak sabar dia ingin melihat reaksi Rizqi. Pintu bilik hotel itu ditutup lalu dia menuju ke lif.

TING!

Keluar sahaja dia dari pintu lif itu, dia berlari anak untuk menuju pula ke kereta tetapi langkahnya tiba-tiba terhenti spontan apabila dia ternampak figura lelaki yang amat dia kenali.

"Rizqi Han.." panggil Diandra perlahan dan tersenyum.

Melihat Rizqi yang sedang duduk di tempat ruangan menunggu membuatkan Diandra berasa bertuah kerana tidak perlu susah pergi mencari Rizqi melalui alamat yang pernah diberi.

Rambutnya yang panjang itu dibetulkan dan bunga ros 11 kuntum juga dipegang erat.

Baru sahaja Diandra ingin menyapa Rizqi, ada seorang gadis yang menyapa Rizqi terlebih dahulu.

Dia tidak fikir negatif mengenai gadis itu sehingga.Rizqi memeluk gadis itu dan turut memberikannya jambangan bunga.

Hati Diandra remuk.

Diandra terkedu di situ. Dia ingin pergi ke arah mereka dan melakukan sesuatu tetapi kakinya terasa berat. Air matanya juga telah berkumpul di dalam tubir matanya.

Tunggu masa sahaja untuk mengalir lebat. Hubungan Rizqi dan gadis itu nampak terlalu akrab.

Diandra sakit. Perlahan-lahan dia pergi menuju ke lif semula untuk naik ke bilik. Sewaktu Diandra berjalan, dia langsung tidak memandang ke hadapan sehinggakan dia terlanggar seseorang pun dia tidak sedar.

Bunga ros itu juga terlepas dari tangannya tetapi dia langsung tidak kisah akan hal itu. Dia terus masuk ke dalam lif tanpa menghiraukan sesiapa.

"Miss, your flowers. Oh my god, what's wrong with her? She looks.."

"Reza? Why? Anything happen to you? Are you okay?"

"Yes, I'm okay. Nothing to worry. Oh ya, nah flowers untuk abang Qi," kata Reza lalu dia berikan jambangan bunga ros 11 kuntum itu pada Rizqi.

"Eh? Why so sudden?"

"Saja bagi. Ada girl tu tadi terlanggar Reza lepastu bunga dia jatuh dan dia terlupa nak ambil balik. Jadi Reza bagi dekat abang Qi. Simpan buat kenangan," usik Reza lalu bunga ros itu bertukar tangan.

"But abang Qi, the girl looked sad. I don't know why, but I can feel it."

"Stop it Reza. Nonsense! Dah jom, nanti princess abang tu marah pula kalau lambat," kata Rizqi dan memaut bahu Reza. Mereka berdua berjalan bersama-sama.

'Kenapa perempuan tadi nampak familiar?' Desis hati Rizqi.

DIANDRA EIRA menangis sepuas-puasnya di dalam bilik itu. Rantai kupu-kupu dicabut dan dibaling ke atas lantai. Dia tidak mahu lagi melihat rantai itu berada di lehernya. Dia benci.

C | ButterflyWhere stories live. Discover now