"AKU dengar nanti ada perlawanan persahabatan memanah pula. Cuma kali ni, peserta dia lebih dari tiga. Aku tahu pun sebab ada lecturer tampal dekat depan pintu stadium. Aku nak tengok nama tapi ramai pula yang berkumpul. Malas aku nak berebut," ujar Ryan lalu memandang Rizqi dan Diandra.
"Dian kau join tak? Kalau kau join boleh aku pergi tengok kau memanah. Dah lama tak tengok kau lawan memanah," kata Zulfa pula dan memandang Diandra untuk mendengar jawapan.
Diandra menggeleng.
"Aku tak bagi nama. So, maybe aku takkan lawan memanah. Lagipun aku malas nak training. Tangan aku lenguh nanti tak larat pula nak siapkan assingment." Diandra membalas dan kembali mendiamkan diri.
Rizqi di sebelah sudah seperti cacing kepanasan cuma Diandra malas mahu menegur.
Zulfa sedikit sedih. Adakah peluang untuk dia melihat Diandra memanah tipis? Tidak boleh jadi.
Zulfa mencari seseorang yang mungkin tahu segala info yang ada di kampus itu. Apabila dia sudah ternampak, terus nama itu dipanggil.
"Emilia, kau sini." Zulfa memanggil Emilia iaitu rakan yang pernah menjadi ahli kumpulannya sewaktu kem perkhemahan. Emilia menuju ke arah Zulfa.
"Kau tahu tak siapa masuk memanah?"
"Oh tahu. Enam orang peserta yang akan berlawan. Ada nama Dian, Rizqi, Ryan, Erina, Zufar dan Aqilah. Perlawanan berlangsung hari Jumaat ni," beritahu Emilia dan Zulfa mengangguk faham lalu mengucapkan terima kasih kepada Emilia. Selepas itu, Emilia beredar dari situ.
"Nama kau ada, Dian. Nampaknya Dian akan membuat comeback rakan-rakan. Wah, tak sabarnya nak tengok Dian beraksi!" kata Zulfa dengan riang.
Manakala Diandra mengerutkan dahinya apabila namanya tersenarai dalam perlawanan itu. Terus wajah Rizqi dipandang.
"Kau yang letak nama aku?" soal Diandra dan dibalas dengan anggukan serta sengihan. Lengan Rizqi ditumbuk dan Rizqi meringis kesakitan.
"Aduh, sakit."
"Pandai-pandai kau letak nama aku. Siapa suruh?"
"Lecturer suruh. Tak ramai nak masuk jadi aku letak nama kau. Jangan marah," kata Rizqi sambil mengusap lengannya yang ditumbuk tadi. Boleh tahan kuat tumbukan Diandra, entah-entah lebam lengannya.
"Memang tak ramai nak masuk kalau nama kau orang berdua ada. Harapan nak menang tu tak nampal kalau ada kau orang tau tak?" sampuk Ryan dan menggeleng. Rizqi pula hanya tersengih mendengar apa yang Ryan katakan.
Siapa sahaja yang tidak mengenali kehebatan Rizqi dan Diandra? Masing-masing mempunyai kehebatan sendiri.
"Aku pergi stadium kejap. Dah lama aku tak practice, nanti kita jumpa lagi," kata Diandra lalu menggalas beg galas tepinya untuk beredar daripada situ. Melihat Rizqi yang turut bangun, Diandra terus memandangnya.
"Kau nak pergi mana?"
"Ikut kau pergi stadium." Diandra hanya sekadar mengangguk dan melangkah pergi. Rizqi mengikut langkah Diandra sehingga ke stadium bersama-sama.
Marah lagi nampakanya sebab letak nama dia.
RIZQI Han dan Diandra berlatih memanah di stadium itu. Masing-masing nampak fokus dengan latihan itu. Anak panah Rizqi sudah habis dipanah dan dia memandang Diandra yang berada di sebelahnya.
"You look so beautiful when you focus," puji Rizqi dan itu membuatkan Diandra terlepas anak panahnya.
Walaupun anak panahnya dilepaskan tanpa dia mengunci sasaran terlebih dahulu, anak panah itu tetap terkena tepat pada point sepuluh. Rizqi menepuk tangannya tanda kagum dengan kebolehan Diandra dalam sukan memanah. Sungguh hebat.
YOU ARE READING
C | Butterfly
Romance"Seekor kupu-kupu selalu mengingatkan kita bahawa akan ada kebahagiaan selepas kesakitan." 𝐛𝐮𝐭𝐭𝐞𝐫𝐟𝐥𝐲 - 𝟐𝟎𝟐𝟐 @khyrin