15

16.1K 976 76
                                    

" Sorry lambat. Jalan jem tadi." Akif menegur mereka tatkala dia dan Batrisya baru balik dari Starbucks dengan membawa 4 cawan air di tangan mereka. Daniel yang berada disitu hanya tersenyum sinis dan kembali fokuskan matanya ke arah telefon pintar.

Dah sampai dah manusia talam ni.

" Lambatnya korang. Starbuck dekat je pun." Sindir Haira sambil menyedut minuman di tangannya.

Zaqwan hanya diam dan melukis sesuatu dalam sketch paper di tangannya. Malas nak layan.

" Zaqwan, mama ada cakap dengan saya. Bila kita nak pergi tempah baju?" Batrisya memulakan perbualan sejak masing-masing diam.

" Sejak bila Puan Sri Zakiah binti Abdul Hamid tu mama kau? Belum kahwin lagi dah berangan lebih." Sampuk Daniel tiba-tiba membuatkan 3 orang itu memalingkan muka ke arahnya.

" Daniel, awak ni kenapa? Biarlah, diorang kan nak kahwin dah. Janganlah marah-marah." Haira memegang tangan Batrisya dengan lembut sambil memandang ke arah Daniel yang muka ketat itu. Apa yang dia marahkan sangat pun tak tahu lah.

" Kenapa mama aku nak cepat sangat? Kita nikah lepas kita habis belajar kan? Kenapa nak cepat-cepat?" Keluh Zaqwan di bibirnya. Sekali-sekala matanya mencuri pandang ke arah Haira di depannya.

Perlu ke cakap perihal kahwin dekat sini?

" Biasalah mama awak tu, nak buat preparation awal katanya. Tak nak kelam kabut. Dia nak buat majlis besar-besaran. So, mama awak nak well-prepared." Batrisya menayangkan senyum manisnya.

" Cakap dekat mama, aku busy. Nanti-nantilah." Balas Zaqwan dengan nada yang mendatar. Batrisya dan Akif berpandangan seketika.

Daniel hanya tersenyum sinis.

Penatlah tengok talam 10 muka ni.

_______________________________________

Daniel duduk sekejap di court volleyball sementara menunggu kawan-kawannya datang untuk melakukan sesi latihan bagi persediaan tournament tidak lama lagi. Dia mengenakan sleeveless jersey berwarna hitam dan tracksuit adidas lengkap memakai sport bandana di kepalanya. Memang ala-ala sporty betul.

" Kesiannya, muka handsome. Tapi pakai baju pun terbalik." Terpa satu suara perempuan di pendengarannya membuatkan Daniel menoleh ke arah suara itu.

" Lah, Amy. Kau ke, ingatkan siapa." Daniel tersengih. 

" Oh terbalik eh." Daniel melihat ke arah bajunya. Jelas terbalik.

Bodoh sial. Ingat aku lah manusia paling handsome hari ini.

"Woi, apahal kau buka baju dekat sini?" Jerit Amy sambil menutup matanya itu. Tubuh kekar Daniel menyapa pandangan sucinya. Hot siut.

" Kenapa kau ni? Aku tak bogel depan kau pun kan? Tapi kalau kau nak tengok, kita kawin lah dulu okay?"

Daniel tersenyum gatal. Gila miang Daniel ni.

Amy menepuk belakang Daniel dengan kuat membuatkan dia hampir terjatuh dari kerusi itu.

Amy ni pelajar taekwando. Banyak kali dah dapat pingat emas. Kalau sepak kepala Daniel ni sia-sia je lupa ingatan nanti.

" Kepala otak kau la. Geli siut dengan kau ni." Amy menunjukkan wajah geli-gelimannya ke arah Daniel yang sedang mengusap-usap belakang badannya ketika ini.

Sakit gila. Tangan apa siut perempuan ni.

" Aku gurau je, Amy. Jangan lah marah aku." Daniel mencebik.

ZAQWAN HAIRA : THE HIDDEN VENOM [C]Where stories live. Discover now