"This Secret recipe? Seriously Zaqwan?" Haira berkerut dahi ketika kereta di parkir berdekatan dengan restoran itu. Di lihat kiri dan kanan perkarangan cafe itu.
Zaqwan berkerut dahi melihat Haira yang macam orang bingung itu. "Kenapa? Nampak macam aku bawa kau pergi kelab malam ke sekarang ni?" Soal Zaqwan selamba.
Secret Recipe je pun.
Haira tergelak kecil. "Ish tak ada lah, ada je Secret Recipe dekat-dekat dengan office awak tadi. Yang awak bawak saya jauh-jauh ni kenapa?" Soal Haira ingin tahu.
Punyalah hampir sejam dia bawak kereta, ingatkan nak pergi mana.
Zaqwan tergelak kecil sambil membuka tali pinggang keledar. Wajah Haira dipandang. "Sini tak ramai orang. Makan sini je la."
Zaqwan membuka pintu kereta dan ingin menerobos keluar, tetapi belum sempat kakinya melangkah keluar, pintu kereta di tutup olehnya kembali.
"Eh Zaqwan jom lah keluar, awak tunggu apa?" Soal Haira kebingungan.
Kenapa Zaqwan tiba-tiba mengeras macam nampak hantu?
Tadi dia yang suruh cepat, lepastu dia tutup balik pintu.
Apa masalah kau.
Zaqwan jelas tergelak palsu. Pandangannya memandang sesuatu ke arah luar tingkap.
Macam ada sesuatu dia sorokkan atau ditakutkan.
Zaqwan membersihkan tekaknya dengan dehaman kecil. "Kau keluar dulu. Nanti aku ikut."
Haira berkerut dahi. Dipandang Zaqwan atas bawah.
Dia kenapa?
"Awak kenapa? Siapa dekat luar tu? Awak tengok siapa? Daripada tadi terjenguk-jenguk. Ada orang jahat ke?" Bertalu-talu soalan gadis ini kepada Zaqwan.
Zaqwan kekal diam membiarkan soalan Haira berlalu. Satu soalan pun dia tidak menjawab.
Kira-kira lebih kurang 15 minit Zaqwan dan Haira duduk di dalam kereta membincangkan isu ini.
Hari pun semakin gelap. Daripada tadi tak keluar-keluar.
Tak akan lah Haira nak keluar seorang diri tanpa Zaqwan.
Zaqwan pun pelik-pelik je perangai secara tiba-tiba.
Ada sorok apa-apa ke?
"Haira."
Haira masih merenung ke arah Zaqwan. "Ya? Awak okay tak?" Soal Haira bingung.
"Kau boleh tolong aku tak?" Zaqwan bersuara sambil matanya tetap memandang ke arah luar dengan mata yang dingin.
Zaqwan menarik nafas dalam-dalam sebelum menyambung percakapannya.
"Bukakan pintu aku jap."
Haira berkerut dahi. Tertawa kecil terhambur keluar dari mulut gadis itu.
Tak akan lah kereta mahal-mahal tak ada masalah-masalah macam ni.
"Awak ni kenapa Zaqwan? Pintu awak terkunci dari luar ke?" Soal Haira lagi ingin tahu.
Zaqwan mengeluh kecil, air liurnya ditelan beberapa kali.
Nampak gelisah. Belakang lehernya beberapa kali diusap.
Wajah Haira dipandang. "Tolong lah."
"Ish yela." Haira sudah malas nak bertanya banyak, akhirnya dia mengalah. Dia terus menerobos keluar dari keretanya lalu berjalan ke arah pintu Zaqwan untuk membukanya.
YOU ARE READING
ZAQWAN HAIRA : THE HIDDEN VENOM [C]
Teen FictionKepercayaan yang dikhianati menimbulkan bibit-bibit kecewa di dalam hati seseorang yang meletakkan kepercayaan di tempat pertama. Setelah dikhianati, agak susah untuk seseorang itu bangkit dan meletakkan kepercayaan sepenuhnya kepada orang lain mesk...