62

16K 645 77
                                    

Tan Sri Mikael sedang duduk seorang diri di pejabatnya sekarang walaupun sudah larut malam.

Kelihatan dia sedang mengira duit di bahagian kewangan memandangkan dia telah menjadi pengurus baharu yang menggantikan tempat Zaqwan setelah kematiannya.

"Banyaknya duit. Nak derma kat masjid ke?"

Tan Sri Mikael terdiam. Perlahan-lahan dia mengangkat wajahnya apabila bayang-bayang mendekati dirinya.

Zaqwan yang berbaju hitam dan lengkap menyarungkan suatu benda panjang menyilangi badannya ketika ini.

Di luar kemeja hitamnya tersarung satu pakaian bercorak naga emas yang tertulis 'Zack' di belakang bajunya itu.

"K-kau-" Tan Sri Mikael mula berdiri menjauhi Zaqwan yang mula berjalan mendekati meja kerjanya.

"Arigato, bitch."

Zaqwan menyarungkan topeng muka sebelum satu benda kecil dikeluarkan daripada belakang poketnya.

Dia membuka penutup botol kecil itu lalu asap putih keluar berketul-ketul daripadanya membuatkan Tan Sri Mikael perlahan-lahan melelapkan matanya dan rebah menyembah lantai, tidak sedarkan diri.

Zaqwan tersenyum senget sebelum dirinya menapak ke arah tubuh Tan Sri Mikael yang telah pengsan.

"Sleep first bitch, you'll wake up in the hell soon."

Tubuh Tan Sri Mikael diangkat dan dia melangkah keluar daripada galeri itu.

Sempat galeri itu dikunci semula pintunya sebelum dia menerobos masuk ke dalam kereta.

_______________________________________

Tan Sri Mikael membuka matanya perlahan-lahan sehingga keadaan sekeliling menerpa jelas di ruangan matanya.

Terus membulat mata lelaki itu tatkala menyedari kaki dan tangannya telah diikat di atas kerusi kayu dengan ketat sehingga sukar untuk dia bergerak.

Tan Sri Mikael meneliti segenap ruang.

Gudang lama. Tempat yang sama dia menculik Akif, Batrisya dan Haira sebelum ini.

"Woi! Lepaskan aku!" Laung Tan Sri Mikael dengan kuat sambil kudratnya diguna habis-habisan untuk melonggarkan ikatan. Tetapi tiada daya. Ikatan itu telah pun diikat mati.

Tap.

Tap.

Tap.

Bunyi gema tapak kasut menerpa ruangan gudang yang luas dan sunyi itu.

Semakin lama, bunyi tapak kasut itu seolah-olah semakin hampir menuju ke arah Tan Sri Mikael ketika ini.

Bunyi tapak kasut itu terhenti betul-betul di hadapan Tan Sri Mikael. Tangan Zaqwan dimasukkan ke dalam poket seluarnya dan sedang mengunyah chewing gum di dalam mulutnya.

Dia berjalan mengelilingi Tan Sri Mikael dengan mata yang tajam merenung dilengkapi dengan senyuman sinis yang tidak lekang di bibirnya.

"Tan Sri Mikael. Berjumpa lagi kita."

Langkah Zaqwan dihentikan berhadapan dengan Tan Sri Mikael.

Tan Sri Mikael mengangkat wajahnya dengan wajah yang ketat seolah-seolah tidak puas hati.

"Kenapa kau bawa aku datang sini!" Suara Tan Sri Mikael mula naik seoktaf.

Zaqwan tergelak kecil. "Tempat ini juga kau bawa isteri aku dan kawan-kawan aku hari tu kan? Jadi, aku bawa lah kau ke sini supaya kau tak lupa."

"Kau nak apa dari aku?" Soal Tan Sri Mikael dengan nada yang dingin.

Ketawa jahat Zaqwan perlahan-lahan reda dan digantikan dengan senyuman sinis. Badannya ditundukkan sedikit menyamai ketinggian Tan Sri Mikael yang sedang terikat di atas kerusi itu.

ZAQWAN HAIRA : THE HIDDEN VENOM [C]Where stories live. Discover now