3) The Magician In White, Part 1

21 4 4
                                    

(Z's P.o.V)

Di dalam sebuah tasik yang terletak entah di mana.

Disebalik kegelapan lautan tanpa dasar ini, aku mendengar sayupan satu suara. Ianya suara ibuku yang sedang mengejutkan aku daripada tidur nyenyakku ini.

"Mak, mak. Itu mak ke!?", teriak aku. Langsung membuatkan aku terjaga daripada tidurku ini. Ternyata itu hanya sekadar mainan mimpi sahaja.

Sedar saja aku dari tidur, terdapat satu suara bingit yang jelas sedang terpekik-pekik memanggil nama aku. Suara siapa lagi, Si Aiwass itu lah. Perlahan-lahan aku membukakan kelopak mataku ini.

"(Menguap) ngantuknya.......", kata aku sambil menguap panjang.

"Parzivalz, kau dengar aku ke tak!? Sila respon! Parzivalz, bangun Parzivalz! Kau dengar aku tak!? Sila respon cepat!?", itulah benda pertama yang aku dengar. Nada suara seperti suara budak perempuan yang belum baligh. Suara Si Aiwass ini tak ubah macam penggera kebakaran yang sejak dari tadi tak henti-henti berteriak di tepi telinga aku.

"Yelah, yelah, aku dah bangun dah ini. Boleh off kan tak alarm kau tu!?", balas aku kepada Aiwass itu sambil menahan rasa geram dihati.

"Aduhai, kau ini pun. Buat risau aku sahaja orang muda. Huh, baguslah kalau kau dah bangun Parzivalz.", kata suara Aiwass yang merasa sangat lega mendengar respon aku.

Alamak, ini tak kelakar langsung, sedar-sedar saja aku. Yang satu badan aku ini telah dan sedang terperangkap dalam sebuah bongkah kristal putih yang besar.

"Hoi, woi, woi!!! Apa kejadahnya semua ini hah!? Aiwass! Apasal lah pula aku boleh tersumbat dalam batu ini hoi!?", marah aku kepada Aiwass tak guna itu.

Sambil dengan cemas aku menumbuk dan menendang dinding batu kristal yang keras ini untuk cuba membebaskan diriku.

"Hei, cepat lepaskan aku! Kau cuba tanam aku hidup-hidup ke apa ini!?", soalku lagi dengan perasaan cemas tak tentu pasal.

"Bertenang Parzivalz. Bawa bertenang.", kata suara Aiwass itu kepada aku.

"Kau sekarang di dalam keadaan yang selamat. Cuba bertenang dan dengar dulu apa yang aku nak jelaskan ini, boleh kan?", minta Aiwass kepadaku. Aku segera menghirup satu nafas untuk bertenang dan meminta penjelasan daripadanya.

"Bagus. Baiklah Parzivalz, kau sekarang telah pun mendarat dengan selamat di atas Dunia Andromeda. Pesanan aku yang terakhir Parzivalz. Sebagai Lord Avatar, jangan lupa tujuan utama hidup baru kau di sini. Apa-apapun, selamat maju jaya dengan hidup baru kau di dunia ini. Dan jaga diri kau itu baik-baik penyihir muda.", Aiwass membebel kepada aku.

"Hei Aiwass, kau tak perlu membazir air liur untuk mengingatkan aku tentang semua itu. Aku tahu apa yang aku perlu buat.", jawab aku dengan yakin dan tegas.

"Jawapan yang bagus penyihir muda. Kau mengingatkan aku kepada atuk kau.", puji suara Aiwass yang berpuas hati. Tapi ini bukanlah perkara yang patut aku risaukan sekarang ini. Benda yang buat aku pelik sekarang ini, mata aku dapat lihat dengan jelas. Di sebalik kepompong batu kristal batu aku yang sedang membungkus aku sekarang ini. Sekeliling kawasan tempat aku mendarat ini dipenuhi dengan air. Air di mana-mana. Ok, pelik ini? sekali lagi, Meter panik aku terus naik mendidih.

"Hei, hei Aiwass, nanti kejap. Dekat celah mana pula kau campak aku ini huh? Dalam lautan ke apa!?", tanya aku kepada suara Aiwass itu. Sambil kepompong batu kristal aku ini kelihatan mula retak sedikit demi sedikit.

Ah shit, ini petanda yang tak bagus. Sangat tak bagus.

"Opsie, hahahaha. Aku rasa mungkin aku terbuat sikit kesilapan teknikal sewaktu aku melancarkan kau ke dunia ini. Kau sekarang berada di tengah dasar sebuah tasik. Maaf lah ya penyihir muda.", jawab Aiwass sambil ketawa kecil kepada aku.

Destiny 00. Dihidupkan Semula Di Dunia Sakti Sebagai Penyihir Agung.Where stories live. Discover now