39) Defense of Fort Leo, Climax.

5 0 0
                                    

(3rd P.o.V)

Sementara itu.

Putera Chalice telah hilang sabar. Laksamana Perang Cedric dan juga bilangan askar-askar yang tak terhitung banyaknya itu telah tewas di tangan Cyber.

Sambil Cyber terus menghancurkan senjata-senjata sihir bala tentera Siberia dengan serangan-serangan berkuasa Petir nya.

"Cilaka kau Lord Berserker! Semua kapal, tembak Lord Berserker itu!", arah Chalice.

"Tapi Tuanku Chalice, semua askar kita!?", bantah para pegawainya.

"Beta kata tembak! Tembak dia itu!", teriak Chalice dengan marah.

Tidak lama kemudian, Cyber mula dihujani oleh bedilan-bedilan hebat meriam tenaga Plasma dari atas udara itu. Setiap satunya setara dengan kuasa pemusnah sihir Tier-8.

Akibatnya, banyak parajurit dan Mage Siberia yang terkena dampaknya dan ramailah telah mati lebur.

"Shit, dari mana semua serangan itu datang?", tanya Z kepada Rimyuel.

"Oh shit? Z, atas langit itu? Kau nampak tak eh?", jawab Rimyuel yang telah perasan akan kehadiran 240 buah kapal udara perang Siberia yang halimunan itu.

"Atas langit, mana?", soal Z.

"Kau tengok guna mata sakti kau itu.", arah Rimyuel.

"Hei, hei, hei, biar betul kawan? Semua itu, Kapal Udara?", kata Z yang masih tak percaya apa yang dilihatnya.

"Yeah, semua itu kapal perang Gog Magog.", jawab Rimyuel.

Setiap kapal udara yang sepanjang lebih 400 meter itu kini kelihatan jelas di mata Z dan juga Rimyuel.

"Mungkin semua kapal itu memang dah ada dekat situ sejak tadi. Kita je yang lambat perasan. Silap kita juga.", kata Rimyuel lagi.

"High-Tier Anti-Detection Magic System huh? Aku patut bagi kredit.", kata Z pula.

Sambil situasi di atas tembok mereka masih tidak berubah. Malahan makin bertambah buruk setiap saat. Mereka diasak semakin hebat.

"Milord Parzivalz, Tuan Duke Eisenhower. Ini Division Kedua. Lebih separuh dari Meriam Ballista kami telah dihancurkan. Kami telah hilang dekat 40%.", lapor Baron Zizek secara telepati.

"Kami tak tahu berapa lama lagi kami mampu bertahan?! Mohon bantuan!", lapornya lagi dengan cemas. Berpuluh-puluh ribu ekor Troll, Goblin dan Hobgoblin terus membanjiri pertahanan mereka. Sebahagian besar Division Kedua yang terdiri dari para Adventurer itu telah pun kewalahan.

"Teruskan bertahan Baron Zizek.", jawab Duke Eisenhower.

"Yup, aku faham. Tapi aku minta, tolong bertahan sekejap, sekejap saja Tuan Baron Zizek. Aku sedang fikirkan caranya.", jawab Z pula yang tengah pening itu.

Sambil pasukannya juga sedang dikerumuni oleh jumlah musuh yang sangat banyak.

"Hei Z, kita kena buat sesuatu pasal semua kapal perang itu?! Kalau tak kita semua akan tengok pesta bom.", gesa Rimyuel.

"Hei, satu-satu ok? Buat masa ini kita uruskan semua yang dekat atas tembok ini dulu. Pasal semua kapal itu biar aku seorang saja yang risaukan.", jawab Z.

"Come on aku. Fokus, mesti ada caranya!", kata Z kepada dirinya.

"Lord Z?", kata Leeya yang dapat melihat Z dengan kepalanya sedang serabut itu.

"Cepatlah fikir. Diorang semua perlukan bantuan sekarang. Patutkah aku pergi ke sana? Tapi, macam mana diorang ini pula? Benda yang aku jaga ini pun penting.", monolog hati Z lagi. Sambil tangannya terus menetak dan melibas musuh yang ada dengan pedangnya tersebut.

Destiny 00. Dihidupkan Semula Di Dunia Sakti Sebagai Penyihir Agung.Where stories live. Discover now