58) Dying Raven.

3 1 0
                                    

(Z's P.o.V)

Rumah Agam Von Constantine.

Beberapa ketika kemudian.

Nasib baiklah tak ada apa-apa konflik yang jadi. Situasi menjadi lebih tenang setelah aku menjelaskan maksud kedatangan kami kepada mereka semua. Tapi sebelum itu, perlulah kami memberi sedikit ruang kepada reunion antara Luna dengan ibu dan ayahnya itu.

"Hei Luna, kau pergi jumpa ibu ayah kau. Minta maaf.", suruh Rimyuel.

"Luna! Luna! Sayang!", ibu dan ayah Luna itu berlari laju bagi mendapatkan semula anak dara kesayangan mereka.

"Ayah, ibu!", kata Luna sambil menghampiri mereka berdua.

"Sayang, syukurlah.", ibu dan ayahnya ibu segera memeluk Luna sambil menangis teresak-esak menyambut kepulangan dia.

"Luna, Luna minta maaf.", kata Luna yang turut menangis.

"Luna, sayang, kenapa buat semua ini? Kami ingatkan dah jadi apa-apa dekat Luna.", soal ibunya sambil memandang tepat wajah Luna itu.

"Ibu, ayah, Luna mohon ampun sebab pergi tak minta izin.", kata Luna pula.

"Sayang, ayah minta maaf. Sebab ayah marah-marah dekat Luna. Ayah minta maaf.", kata ayahnya pula.

"Luna pun nak minta maaf dekat ayah juga.", ucap Luna kembali kepada ayahnya.

"Ayah, ibu, Luna dah balik bersama mereka semua.", kata Luna.

"Tuan Marquess Gustiani, Puan Marquise. Salam sejahtera dan selamat petang.", ucap aku sambil berjalan menghampiri mereka.

"Ayah, ibu, Luna nak kenalkan. Inilah dia Lord Archmagus, Lord Parzivalz.", Luna memperkenalkan aku kepada ibu ayahnya.

"Maafkan kami sebab datang cara macam ini. Aku Parzivalz Claudius. Kami datang ke sini atas permintaan Luna.", kata aku kepada mereka berdua.

Lalu Luna pun memperkenalkan jati diri kami masing-masing.

Mengetahui siapa kami, ayahnya, ibunya, serta semua bawahan mereka disini segera turun ke atas tanah dan bersujud di depan kami.

"Wahai perwira-perwira agung lagikan berkuasa. Dewa pelindung dunia Andromeda dan Empayar kami. Ini adalah satu rahmat terbesar bagi kami semua. Selamat datang wahai perwira-perwira agung ke teratak kami yang sederhana ini.", ucap Marquess Gustiani kepada kami berlapan ini.

Setelah itu, beliau mempersilakan kami semua masuk ke dalam rumah mereka supaya kami dapat melihat sendiri. Keadaan terkini Lord Night Raven itu.

Sejurus kami melangkah masuk saja ke dalam. Aku jelas merasakan satu kehadiran aura tenaga sumpahan Gelap yang kuat. Ianya berasal dari dalam rumah ini sendiri.

Secara diam-diam, aku segera mengaktifkan skill Divine Eye of The Angel aku ini. Sebab sesuatu telah menarik perhatian aku sejak tadi.

"Kalian pasti tak nak berehat sebentar. Kalian mesti tengah penat dan lapar.", pelawa ibu Luna, Marquise Elisa itu kepada kami.

"Gak apa-apa Puan Marquise. Kita tak boleh buang masa sekarang.", kata Cyber.

"Kami nak tengok keadaan dia dulu.", kata Luna juga.

"Apa-apapun. Boleh tahan juga rumah ini. Dah macam Istana Peterhof kedua. Tapi lagi cantik.", puji aku. Sambil mata aku melihat-lihat sekeliling.

"Istana Peterhof?", tanya Minerva dan Athena.

"Z, dia minat benda-benda sejarah macam ini.", kata Rimyuel pula.

"Yup, aku patut puji citarasa seni bina korang.", kata aku.

Destiny 00. Dihidupkan Semula Di Dunia Sakti Sebagai Penyihir Agung.Where stories live. Discover now