56) The Celestial Sword of Jupiter, Part 1.

2 0 0
                                    

(3rd Person P.o.V)

Dewan Makan Citadel Fort Leo.

Detik-detik jamuan makan malam bagi meraikan kemenangan dan juga menyambut ketibaan dua orang Lord Avatar mereka itu mula berubah angin.

"Kejap Cyber. Siapa pula Ariana Belghazi itu?", soal Freeman kehairanan.

"Calon Apostle aku yang satu lagi.", jawab Cyber. Lantas mereka duduk semula.

"Ampun milord. Kami pasti orang yang milord maksudkan itu. Yang Mulia, Tuanku Puteri Ariana Belghazi Von Merong Mahawangsa. Puteri sulung kepada Yang Amat Mulia, Tuanku Raja Muda Hormuz Belghazi dan cucu kepada Grand Duke Vortimur.", kata Duke Eisenhower pula.

"Cucu Wazir Perdana ya. Patutlah rasa macam pernah dengar.", kata Z pula.

"Aku pening sekarang? Apasal kau boleh ada 2 Apostle sekarang ini eh?", soal Rimyuel pula kepadanya. Maka Cyber pun duduk dan mula menjelaskan kepada mereka.

"Aiwass kata, masa ritual pemilihan Apostle aku. Pedang Jupiter itu telah memilih 2 orang nama calon. Aiwass bagi aku dua resume. Calon 1, Ariana Belghazi. Calon 2, Athena Von Regaleon. Jadi lepas aku tanya semua soalan yang aku nak sampailah dia naik bosan. Dia kata, aku sendirilah yang kena pilih mana satu yang aku nak. Lantak kau lah nak pilih siapa pun.", jelas Cyber pula.

"Eh, sampai macam itu pula?", ketawa Rimyuel pula.

"Heh, itulah kau, banyak sangat soalan? Sampai makhluk kosmik pun boleh naik fed up.", perli Z pula kepada Cyber.

"Betul ke ini? Ke masalah teknikal?", tanya Freeman pula yang masih bingung.

"Entahlah kawan. Aiwass itu memang sengaja ke apa?", kata Z pula.

"Benar milord. Kami ada sewaktu ritual itu berlangsung di kota ini. Pedang Jupiter telah memilih Tuanku Puteri Ariana dengan cucu saya, Athena.", jawab Duke Eisenhower kepada soalan itu.

"Jadi kawan, mana satu?", tanya Z kepada Cyber.

"Aku kena pergi jumpa calon yang satu lagi itu dulu.", kata Cyber kepada Z.

"Heh, buat apa penat-penat cari yang jauh kawan? Itu, yang depan mata itu. Ambil saja lah?", kata Z dengan nada humor kepada Cyber tentang Athena.

"Senang saja kau cakap? Kau ingat macam nak pilih apa nak makan? Ini masa depan aku. Aku kena tengok dulu. Rakan niaga mana satu yang boleh bawa untung maksimum dekat empayar aku. Game of Throne. Kau mesti faham kan?", jawab Cyber kepada kenyataan Z.

"Yup, lupa pula aku yang Cyber ini Cyber?", balas Z. Cyber hanya tersengih.

"Soal itu letak tepi dulu. Yang aku nak tanya sekarang ini?", kata Cyber pula.

"Mana pedang Jupiter moyang aku itu?", tanya Cyber kepada Athena.

"Pedang Jupiter itu?", air muka Z, Athena dan ahli keluarganya pantas berubah pucat dan terdiam seketika setelah mendengar soalan itu.

"Maksud kau, Origin Artifact kau yang satu lagi?", kata Freeman pula.

"Ya, aku perlukan pedang itu. Kalau tak aku tak boleh lawan dengan full power. Aiwass kata salah seorang calon Apostle aku yang jaga pedang itu.", kata Cyber.

"Kau ke yang jaga Cik Athena?", tanya Cyber kepada Athena.

"Ampun milord, sebenarnya...", kata Athena yang cuak dan berpeluh-peluh.

"Sebenarnya apa?", kata Cyber yang sedang berdiri di depan mereka itu. Dia, atuknya dan ahli-ahli keluarga mereka semakin cuak.

"Mohon ampun milord. Kami tak ada pedang itu sekarang.", jawab atuknya pula.

Destiny 00. Dihidupkan Semula Di Dunia Sakti Sebagai Penyihir Agung.Where stories live. Discover now