Aku memandang bos dan manager Joey. Masing-masing sedang penat memerah otak. Bos dengan dari tadi tangan dia tak pernah berhenti belek henpon iPhone 6+ dia tu. Dari tadi asyik skrol je. Entah apalah yang dia cari tu.
Aku mengalih pandangan ke arah manager Joey pula. Sama jugak macam bos. Tak lekang dari henpon masing-masing.
Tiba-tiba pulak aku rasa penasaran tengok dua orang ni. Sibuk memanjang skrol bawah skrol atas. Entah apa yang dicari pun aku tak tahu.
"Bos, manager Joey?" Panggilku. Mereka berdua serentak memandangku. "Apa dia?" Tanya Joey.
"Dari tadi tak lekang dengan fon cari apa ek?" Tanya aku. Memang sifat ingin tahu aku menggunung. Daki Everest pon belum tentu lagi puas sifat ingin tahu aku ni. Ceh....sampai macam tu sekali.
Kikiki...
"Ooh...tengah ushar-ushar novel ni." Balas bos selamba.
Apa?! Novel? La...aku ingat tengah cari jalan macam mana nak selesaikan hal ex wife bos tadi. Rupanya tengah syok layan novel. Untuk apa?
"Dah dapat ke belum Joey?" Tanya bos tiba-tiba. "Kejap. Sikit lagi. Tunggu aku habis baca ending novel ni." Balas Joey sambil matanya tertumpu pada fonnya.
Habislah...manager Joey pun layan novel jugak. Masa bila pulak dua orang sengal ni ubah angin? Nak jadi mamat jiwang pulak layan novel bagai.
Aku mengeluh.
"Hah?! Jumpa pun!" Jerit Joey tiba-tiba. Aku terkejut. Mujur tak tersedak air nestum ni.
"Apa dia?" Tanya Shaqif teruja. Tak sabar sangat nak tahu apa yang dijumpai oleh Joey.
"Benda ni tak boleh cakap kuat-kuat. Mari rapat sikit." Bisik Joey sambil menyuruh aku dan bos merapatkan diri kami dengannya.
"Korang kahwin je." Ujar Joey. Aku terkejut besar. Kahwin? Senangnya cakap...
"Kau biar betul Joey..." kata Shaqif sambil tersenyum meleret. Aku menjeling bos. Gatalnya!
"Maksud aku. Korang kahwin betul-betul lepas tu korang buat kontrak." Sambung Joey. Kisah dia belum habis lagi.
Aku bertambah terkejut. Kontrak? Apa benda yang manager Joey merepek pulak ni? Manalah dia dapat idea entah apa-apa tu?
"Kontrak apa?" Tanyaku. Shaqif mengangguk kepalanya.
"Korang kena kahwin betul-betul sebab kalau korang kahwin olok-olok nanti kantoi." Jelasnya. "Habis tu apa pulak kena mengena kontrak dalam hal ni?" Tanya Shaqif. Tahu pulak bos aku nak bertanya. Dari tadi duk angguk je.
"Kontrak tu terpulanglah kalau korang nak buat ke tak. Aku cadang je sebab aku risau effectnya nanti kena kat Shamika." Sambung Joey.
Apa yang manager Joey cakap ni? Terpulang kitorang nak buat ke tidak kontrak tu?
What do you mean? Oohhh ...
Masuk lagu JB pulak kat sini.
Joey menarik nafas panjang.
"Kenapalah korang ni still tak boleh nak tangkap apa yang aku cakap tadi. What I mean is kontrak tu korang buat kalau Shamika tak nak kau sentuh dia. On first night....." kening Joey terangkat-angkat.
Mulutku terlopong luas.
Shaqif mula memberi senyuman nakal."Sekarang jugak saya tulis kontrak!" Jeritku. Joey dan Shaqif terkejut. Aktif betul minah ni...
Shaqif tertawa. Hahaha....
"Mika, awak malu ke dengan saya?" Bisik Shaqif sambil meniup-niup tudung aku. Aku tersentak.
Kegatalan bos aku dah mari!!!
"Nombor satu. No touching-touching selama sebulan." Tekanku sambil menulis sesuatu pada kertas kosong.
Joey dan Shaqif tergelak besar.
"Hahahah! Lawaklah baby Mika ni." Puji Shaqif dengan senyuman nakalnya.
Selamatkan daku dari lelaki miang ni!!!!!!!!
#suamikusengal
YOU ARE READING
Suamiku Sengal?!
RomanceDialah segalanya. Dialah raja. Dialah bos. Dialah suami. Dialah juga...yang selalu menyeksa aku tiap-tiap hari! "Saya hormat awak pun sebab awak tu bos saya." -Nik Shamika "Awak tak nampak saya ke atau pura-pura tak nampak?" -Muhammad Shaqif