part 2

5.4K 473 121
                                    

*gambar di atas ialah Miss Irina. Kalau readers yang otaku pasti tahu kan anime yang ada Irina Sensei😏*

"Matilah aku!" Ujar Stella di dalam hati bila lelaki tu x habis² memandang Stella bagaikan dia suatu ancaman kepada lelaki itu.

"Luke!!" Jerit seorang lelaki berambut kuning keemasan yang sedang berlari ke Stella dan lelaki bernama Luke itu.

"Yah! Kau nak bunuh gadis manis ni ke?!"

Lelaki itu mengalihkan pedang milik Luke daripada leher Stella. Baru dia boleh bernafas dengan bebas.

"Nasib baik..."

Stella menghela nafas lega. Entah kenapa dia teringatkan rumahnya waktu sekarang.

"I'm so sorry for my friend behaviour, Miss.By the way,My name is Sheran Teldier. Nice to meet you."

Tangan Stella diraih dan dicium lembut di belakang tapak tangannya. Stella pula dah tayang muka pelik.

"It's ok! Nama saya Stella Zirgan. Gembira berjumpa awak jugak."

Stella tersenyum kekok ke arah Sheran. Tak kisahlah asalkan ikhlas! Detus hati Stella. Jejaka bernama Luke tu pula dari tadi x melepaskan pandangan mautnya ke arah Stella.

"Kau Luke! Kenapa tetiba acu pedang kau tu kat Stella?! Nk bunuh dia?!"

Luke hanya buat muka selamba mendengar leteran si kawannya Sheran.

"Kau dah lupa? Tempat ni kawasan larangan bagi triel yang bukan pelajar Magical Academy?"

Stella yang mendengar hanya mengerutkan dahi. Apa yang diorang bincangkan ni? Triel? Magical Academy? What the...

"Erm... Tapi mana kau tahu dia bukan pelajar Academy? Hah?"

Luke x memjawab malah hanya menunjukkan badge yang dipakainya. Sheran pun ada.

Sheran terus beralih memandang Stella. Muka dia berkerut tetiba. Dia menggapai anak panah yang berada di belakangnya. Belum sempat dia nk mengacukan anak panah itu ke arah Stella terlebih dahulu Stella menjerit.

"Kejap! Saya boleh terangkan! But first! Put the arrow and sword down!"

Stella mengangkat tangannya ke hadapan menyuruh mereka tidak menyambung apa yang mereka mahu lakukan tadi.

Luke dan Sheran hanya akur tanpa banyak songeh. Pedang dan anak panah kembali diletakkan di tempat yang sepatutnya.

"Okey. Sebenarnya macam ni. Saya tadi baru balik dari kerja. Masa dalam perjalanan tadi saya nampak seekor rama² yang unik jadi saya ikut lah sampai saya tiba di sini. Tiba² lelaki ni letak pedang kat leher saya.  Dan Encik Sheran pun datang.Macam tu lah ceritanya."

Luke dan Sheran menayangkan muka yang sukar ditafsir. Stella pula dah bermandi peluh akibat ketakutan. Walaupun dia sebenarnya bercakap jujur.

"Why we should trust you?" Soal Luke dingin.

Reaching The Sky: Two WorldsWhere stories live. Discover now