Tetiba...
"Don't you dare to touch my girl!!"
Dalam sekelip mata kepala dan badan penculik itu terbelah dua.
Melina terus memandang ke arah jejaka yang melutut membelakanginya dengan nafas yang tercungap²."Sheran?"
Secara tetiba 6 lagi remaja melompat melepasi penculik² itu dan berada dalam bulatan mengelilingi Melina dan tahanan yang lain.
"Korang? Apa korang buat kat sini?" Soal Melina. Macam soalan bodoh kan?
"Bengap. Mestilah nak selamatkan kau! Bawak tahanan yang lain keluar dari sini! Biar kitaorang handle penyangak² ni." Balas Sheran. Sempat lagi dia nak kutuk si Melina tu.
"Okey! I'm depend on you. Let's go!" Melina menghasilkan akar² berduri dan menyerang penculik² yang menghalang laluan keluarnya. Kini mereka boleh lalu tanpa sebarang halangan.
"Wanna do a bet?" Soal Irya tetiba.
"Siapa kalah kena ikut cakap siapa yang menang." Balas Sheran pula. Nampaknya semua bersetuju.
"Irya! Kau kira!"
"Kenapa aku?!" Bentak Irya. Dia pun nak join jugak.
"Kau kena ingat kau mengandung! Terberanak dekat sini sapa nak sambut?" Irya hanya mengembungkan pipi mendengar balasan Tezz. Ada betulnya jugak.
"Fine~" dengan itu pertarungan bermula.
15 minit kemudian...
Semua penculik dapat ditumpaskan dengan mudahnya tiada seorang pun daripada mereka yang tercedera.
"Ceh. Lemah je~" sindir Graze. Berlagak gila.
"Irya. Keputusan?"
"Luke- 87 Graze-75 Tezz-69 Stella- 90 dan Sheran-68. Pemenangnya Stella dan yang paling sedikit Sheran." Jawab Irya.
"So? Stella? Kau nak Sheran buat apa?" Soal Tezz. Semuanya tertumpu pada Stella. Stella pula tersenyum sinis.
"Aku nak... Kau bagitahu perkara sebenar dekat Melina." Sheran tersentak. Bibirnya diketap kuat. Telinganya mula memerah.
"Tak ada arahan lain eh?"
"Nope! Okey! Jom keluar!"
Mereka semua berlari keluar dari banggunan itu dan mencari keberadaan Melina.
"Melina!" Jerit Sheran sebaik sahaja dia nampak Melina.
"Korang!" Tangan Melina terus diraih oleh Sheran sebaik sahaja dia menoleh.
"Kau okey? Ada cedera dekat mana² tak?" Soal Sheran cemas sambil membelek tubuh Melina jika ada sebarang kecederaan.
"Aku okey. Jangan risau." Sheram melepaskan nafas lega. Nasib baik tak ada apa².
Tetiba Sheran tetasa perutnya disiku lembut oleh seseorang. Apabila dia menoleh, orangnya adalah Stella.
"So?" Stella tersenyum simpul. Sheran yang teringat pertaruhan mereka itu melepaskan tangan Melina.
"Sekarang ke? Tak boleh ke buat kat rumah?" Soal Sheran dengan muka yang memerah.
"Buat apa ni? Anybody can tell me?" Soal Melina yang kehairanan. Namun ianya dihiraukan.
"I'm the winner you know?" Balas Stella ringkas lalu bahu Sheran ditepuk lembut. Dia berlalu ke yang lain.
"Ada apa ni Sheran? Ada sesuatu ke kau nak bagitahu aku?" Soal Melina yang masih clueless.
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantasia| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...