part 31

3.4K 283 57
                                    

Perlahan³ seorang gadis berambut kelabu mencelikkan matanya dari tidur yang lena.

Dia bangun perlahan² dan duduk atas lantai. Apa Yang dia nampak hanya kegelapan. Hitam saja keliling dia. Bagaikan ada satu cahaya yang hanya tertumpu padanya saja.

"Aku... Kat mana?" Dia cuba mencari clue untuk tahu dia kat Mana tapi yang dia nampak, hitam.

"Selamat datang, Stella." Satu suara mula kedengaran dari kegelapan itu. Dan sesusuk tubuh lelaki perlahan² memunculkan diri di sebalik kegelapan.

Stella hanya melihat lelaki di depannya. Penampilan yang serba hitam. Rambut hitam, anak mata hitam, baju hitam, seluar hitam, kasut hitam. Nasib baik muka putih berseri dan hensem. Macam nk pergi berkabung pun ada.

"Aku bukannya nk pergi berkabung, ni memang penampilan aku. By the way, thanks sebab cakap aku hensem, well, aku memang hensem dari azali lagi."

Riak sungguh jantan ni. Nasib baik aku baik hati, kalau tak dah lama aku seret muka dia kat jalan tar, baru pada muka!

"Kau sapa? Macam mana kau kenal aku? Aku kat mana? Dan macam mana kau boleh baca fikiran aku?" Soal Stella bertubi². Tak bagi 'can' lansung kat laki tu.

"Satu² boleh tak?" Balas lelaki tu sambil menjeling Stella. Stella hanya mengulingkan mata.

Reaching The Sky: Two WorldsWhere stories live. Discover now