Graze, Luke, Sheran, Melina,Luke dan Tezz terbaring dia atas paair pantai.
Penat mula menguasai diri. Ingat senang ke nk berenang hampir 3 km? Dengan ombak yang kuat lagi! Penat oh~
"Graze, kau boleh jejak Stella?" Soal Luke yang turut terbaring di atas pantai.
Graze bangun dan memejamkan matanya. Cuba untuk berkomunikasi dengan Stella. Tapi tak berhasil.
Graze menggeleng perlahan. Luke yang mendapat balasan dari Graze menghentak pasir pantai kuat.
"Damn it!!"
∆∆∆∆∆∆∆∆
Stella perlahan² terjaga dari tidurnya. Kepalanya terasa pusing dan lehernya terasa sengal².
"Aku kat mana?" Soal Stella sambil memandang sekelilingnya. Dia seperti... Berada dalam sebuah gudang.
Dari situ dia dapat lihat tangan dan kakinya yang diikat ada tempat dia berbaring.
"Stella? Stella! Kau dengar aku tak?!"
"Graze?"
"Kejap Stella! Aku nk detect kau."
"Graze tolong aku weyh." Rayu Stella. Air matanya ditahan daripada mengalir.
Entah apa yang akan berlaku padanya selepas ini. Mungkin akan dibunuh atau dijual? Siapa tahu?
Tetiba sahaja seorang jejaka membuka pintu gudang dan melangkah mendekati Stella yang diikat itu.
"Ohh. Kau dah bqngun? Baguslah." Wajah jejaka itu mula kelihatan. Ketua lanun!
∆∆∆∆∆∆∆∆
"Aku dah dapat kesan Stella!" Jerit Graze gembira.
"Serius?!" Soal mereka tak percaya.
"Dia kat mana?!" Desak Luke sambil mencengkam kolar baju Graze.
"Tak jauh dri sini. Dalam 1 kilometer dari sini dalam sebuah gudang lama di dalam hutan." Balas Graze. Nk tercekik dia.
Pantas Luke melepaskan kolar baju Graze. Wajahnya serius bagai nk terkam jejaka berambut hitam itu.
"Tunjukkan arah cepat."
∆∆∆∆∆∆∆∆
"Maaf sebab berlaku kurang ajar dengan kau. Nama aku Toma. Aku ketua lanun dekat sini." Ketua lanun itu memperkenalkan dirinya tanpa dipinta.
"Aku tak ingin nk berkenalan dengan kau lah setan!!" Balas Stella kasar. Toma mengambil picagari yang terletak di meja di tepinya.
Penutup jatum itu ditarik. Dia menolak picagari itu dan keluarlah beberapa titis cecair yang tidak diketahui oleh Stella.
"Jangan risau sayang. Ianya tak sakit pun." Jarum itu dicucuk memasuki tubuh Stella.
Cecair itu mula disuntik ke dalam tubuh Stella. Stella hanya mampu meronta² menghalang perbuatan Toma.
"Apa yang kau buat kat aku hah?!" Jerit Stella kemarahan.
"Tak ada apa. Cuma~ aku taknak kau guna kuasa kau waktu aku berseronok dengan kau."
Butang baju Toma dibuka satu persatu. Di wajahnya terukir senyuman sinis.
Stella menggeleng laju. Tak. Dia tak nak. Air matanya mula bertakung.
"Tak. Lepaskan aku!!! Lepaskan aku!!!!!" Jerit Stella histeria. Air matanya yang ditahan mula mengalir di pipi.
Tali pinggang Toma dibuka dan seluarnya dilondehkan di depan Stella. Stella hanya mampu menutup matanya. Tak sanggup dia mahu melihat.
Terkejut dia apabila dia terasa ada tangan yang cuba membuka pakaiannya.
"Tak! Jangan!!! Jangan sentuh aku!!! Lepaskan aku!!! Tolong!!! Tolong!!!" Jerit Stella meminta tolong. Makin galak air matanya mengalir keluar.
"Ish!! Bisinglah kau ni!!!" Baju Toma diambil lalu diikat mulut Stella untuk mengelakkan Stella membuat bising.
Luke... Korang... Tolong aku...
Dan sejak dari itu. Stella hilang maruahnya yang dijaga selama 18 tahun itu.
∆∆∆∆∆∆∆∆
Pantas mereka berenam berlari laju meredah hutan untuk menyelamatkan Stella.
"Tu gudangnya!!!" Jerit Graze. Tak jauh dari mereka kelihatan gudang lama yang dipenuhi tumbuhan² yang meliar.
Dengan kelajuan maksimum dan bantuan kuasa masing² mereka berlari selaju yang mungkin kearah gudang itu.
Sesiapa sahaja yang menghalang jalan mereka pasti akan menyesal. Tak ada belas kasihan. Terus dibunuh di situ juga. On the spot!
Pintu gudang itu dibuka kasar oleh Luke dan kelihatanlah ketua lanun sedang membuat sesuatu yang keji terhadap Stella. Terlalu keji.
Mata Luke membuntang melihat keadaan Stella. Dia tak percaya apa yang dilihatnya sekarang ni.
"K--kau!!!!" Terus Luke melangkah ke arah Toma lalu tubuh Toma ditarik kasar.
Satu tumbukkan padu dari Luke mendarat betul² di pipi kanan Toma. Kuat bak ang~ Sampai terjatuh si Toma tu.
Luke duduk di atas Toma yang terbaring di atas lantai akibat tumbukkannya. Tak cukup sekali, Luke menambah lagi kesan lebam pada Toma melepaskan kegeramannya. Dia lepaskan segala²nya.
Sampai lunyailah si Luke tu buat. Akhirnya Toma terkaku di situ K.O. Terus Luke menoleh memandang Stella.
Stella yang sudah dibuka ikatan tangan dan kakinya memeluk lututnya dengan air mata yang mengalir.
Tiada seurat benang pun yang menutup tubuhnya sekarang ni. Melina dan Irya hanya mampu mengusap belakang Stella ingin menenangkan gadis itu.
Luke yang berasa bersalah terhadap Stella terus menanggalkan jaket yang dipakainya dan digunakan untuk menutup tubuh Stella.
Tanpa ragu² Stella terus mendakap tubuh Luke dengan erat. Tangannya mencengkam baju t-shirt Luke kuat. Tangisannya semakin deras. Kedengaran esakkan yang keluar dari mulutnya.
Luke mengusap kepala Stella lembut. Hatinya dihimpit rasa bersalah. Kalaulah dia datang awal sikit. Pasti semua ni takkan terjadi.
Bersambung...
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantasy| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...