Setelah selesai latihan masing² terus menyalin pakaian dan menuju ke kelas masing² untuk pelajaran yang seterusnya.
Bunyi loceng menandakan bahawa waktu rehat telah tiba waktunya. Stella cepat² mengemas barangnya dan bersedia mahu mengisi perutnya yang dah menyanyikan lagu twinkle bell dengan sendirinya.
"Cepatlah Melina! Aku lapar ni!" Ujar Stella sambil menarik Melina ke cafe academy.
"Sabarlah Stella. Cafe tu x lari mana pun." Kata Melina selamba.
Tak masalahnya sekarang ni Stella betul² penat. Dan akibat kepdnatannya itu dia perlukan makanan untuk memulihkan tenaganya. Mana taknya? Luke lansung x beri peluang kepadanya untuk berehat sewaktu latihan tadi! Masuk dalam kelas kena belajar lagi!
"Ok dah sampai. Mari aku belikan kat kau Stella. Kau carilah tempat duduk dulu eh?"
Stella hanya mengangguk dan mula mencari tempat duduk yang kosong. Nasibnya baik hari ni kerana ada satu meja kosong di hujung cafe.
Tengah dia menanti ketibaan kawan²nya itu seorang lelaki berambut biru tua menghampirinya. Lelaki itu mengambil tempat di sebelah Stella tanpa izin Stella. Biadap Betul!
"Hai. Stella kan? Saya Ruby. Saya pelajar Top 6 kat sini. Kita sekelas. "
Senyuman manis tak lekang diukir di bibir Ruby. Itu yang membuatkan Stella sedikit takut dengan kehadiran Ruby.
"Bila tengok awak dari dekat lagi cantik. Macam bidadari."
Keluar dah ayat manis dari mulut Ruby. Dasar playboy rupanya! Tangan Ruby itu dengan gatalnya naik ke pipi Stella.
Tapi belum sempat tangannya ingin menyentuh kulit Stella seseorang terlebih dahulu menarik Stella ke belakang. Tangan sasa itu memeluk lehernya dari belakang dengan lembut.Pantas Stella menoleh melihat gerangan itu.
"Luke..." Bisik hati Stella.
"Jangan kacau dia Ruby. She's ours." Kata Luke lalu diikuti oleh yang lain.
"Wow! Pelajar baru berkawan dengan Top Student! Amazing! Well. Dia bukan gf kau kan Luke? Jadi aku rasa x salah kalau aku ambil dia dulu." Ujar Ruby sambil tersenyum sinis.
"Kalau aku kata dia gf aku apa kau nk buat?" Kata² luke membuatkan Ruby hilang kata².
"Ergh!" Terus Ruby berlalu dari situ dan leher Stella dilepaskan. Terus Stella menoleh memandang mereka.
"Thanks guys." Ucapnya dengan senyuman di bibir.
"Welcome. Dia ada buat apa² kat kau ke? Kalau kau jumpa dengan dia buat tak tahu ja! Jangan layan! Dia tu bahaya kepada gadis² macam kita ni." Nasihat Irya.
"Kenapa dia merbahaya kepada wanita?" Soal Stella sambil memandang rakan²nya yang mengambil tempat kosong di tepi dan depannya.
"Iye! Dia tu... Playboy! Kau tahu tak berapa banyak gadis yang dah tak suci sebab dia?!" Melina dan Irya mula eksited nk bercerita dengan Stella.
"Alah kau tu pun apa kurangnya. Awal² Tezz dah calas." Akibat mulut Sheran yang puaka tu dia telah berada di udara dengan kuasa angin Irya.
"Warghh!!! Mak!!! Tolong!!!" Jeritan Sheran lansung tak dihiraukan bagaikan dia itu invisible kat situ.
"Seram siot. Memang tak ah aku nk dekat ngan dia." Ujar Stella sambil mengunyah roti yang dibelikan oleh Melina.
"Memang pun! Ingat dia tu hensem ke?! Aku tengok muka dah macam ba*i hutan ja!" Kutuk Irya pedas.
"Dah lah. Berhenti cakap pasal dia. Buat sakit hati ja. Ni sekor lagi! Kau turunkan si Sheran tu Irya. Bingit telinga aku dengar dia menjerit tak tentu hala. Kalau suara sedap tak apa jugak."
Dengan itu Sheran selamat diturunkan dari terapung di atas langit.
∆∆∆∆∆∆∆∆
Selepas tamatnya waktu persekolahan semua pelajar berpusu² ingin pulang ke kediaman masing². Begitu juga Stella dan yang lain.Setiba sahaja di rumah mereka semua menuju ke bilik masing² untuk menyalin pakaian. Setelah Stella menukar pakiannya terus dia menuju ke bilik Melina. Pintu bilik Melina diketuk beberapa kali sebelum mendapat keizinan untuk masuk.
"Oh! Stella! Kenapa?" Soal Melina yang sedang mengantung uniform sekolahnya.
"X ada apa pun. Just saya nk basuh baju. Nk saya basuhkan sekali tak?" Kini giliran Stella pula yang menyoal.
"Eh tak apa ke? Nanti menyusahkan pulak."
"X menyusahkan pun. Saya basuh guna mesin bukannya guna tangan."
"Ok! Tunggu kejap."
Tak lama kemudian Melina datang dengan raga baju di tangannya. Baju miliknya terisi ⅓ daripada raga tu.
"Ok! Saya pinjam raga baju ni kejap ya!" Stella mengangkat raga baju itu ke biliknya. Baju² yang dah dipakai dimasukkan ke dalam raga tu.
Kini dia menuju ke bilik Irya pula. Pintu bilik diketuk berkali². Selagi x mendapat sahutan selagi tu dia x akan buka pintu tu. Trauma!
"Masuklah! X berkunci pun!"
Dengan perlahan² Stella membuka pintu. Hmm... Kemas ja bilik Irya ni.
"Ya? Ada apa Stella?"
Stella mengangkat raga baju yang berisi bajunya dan Melina.
"Oh! Ada dalam raga tepi pintu tu. Terima kasih ya!"
Setelah mengutip semua pakaian di setiap bilik dia menuju ke bilik pakaian dan mula mencuci dengan meain.
Setelah itu dia menuju ke dapur dan menyiapkan makan tengahari.
Bersambung...
Well. Hambar kan? Maaflah idea mula berkurangan.
Thanks pada yang sudi baca.
Hujung minggu ni saya update lagi ya?
Tata!😘💞
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantasy| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...