part 50

3K 222 12
                                    

"Terima kasih eh Shin. Sebab sudi kami menginap kat sini buat beberapa hari." Ujar Stella dengan senyuman manis yang tak lekang dari wajahnya.

"Tak ada apa lah. Tak payah nk berterima kasih pun. Lagipun aku lebih seronok korang ada kat sini. Kurang sikit rasa sunyi aku." Balas Shin juga dengan senyuman.

"Tapi malangnya kitaorang dah nk pergi." Ujar Irya sayu sambil menunduk memandang tanah.

"Hahaha. Kenapa kau sedih ni. Bila² masa kau datanglah lagi. Rumah aku sentiasa terbuka untuk korang semua." Kepala Irya diusap perlahan.

"Shin. Kitaorang kena gerak sekarang. Kalau tak nanti lambat pula sampai Wenny Kingdom." Ujar Sheran. Shin hanya mengangguk rela.

"Kalau ada masa, datanglah sini eh. Tezz. Nanti kahwin jangan lupa jemput aku! Kau pun sama Sheran! Luke!" Tezz dan Sheran hanya mengangguk sambil tersenyum.

Stella perlahan² melangkah ke arah Shin. Senyuman manis tak lekang dari bibirnya.

"Kitaorang pergi dulu eh?" Shin  Mengangguk perlahan.

"Jagakan diorang untuk aku eh Stella. Jangan hancurkan hati Luke." Stella mengerutkan dahi mendengar kata² Shin.

"Hancurkan hati Shin? Apa maksud kau?" Soal Stella.

"Aku tahu yg kau ada hati dengan dia. Jadi jangan hancurkan hati dia eh?" Muka Stella memerah mendengar kata² Shin.

"Mana ada!" Nafi Stella. Alah~ dah terang lagi bersuluh kot. Shin hanya ketawa kecil. Stella yang memerah tadi turut tersenyum.

"Kau pun. Satu hari nanti, pasti akan ada gadis yang sesuai dengan kau. Jangan risau eh?" Pada mulanya Shin tersentak. Tapi akhirnya dia tersenyum.

"Thanks Stella." Stella hanya membalas dengan senyuman.

"Stella! Cepatlah! Kita dah nk gerak dah ni!" Jerit Graze dari atas kapal.

"Ye! Kejap!" Jerit Stella kembali. Kalut sangat. Stella kembali memandang Shin.

"Take care tau." Shin hanya mengangguk dengan senyuman.

"Bye~" Stella perlahan² berjalan ke arah kapal dan akhirnya dia memecut ke arah kapal.

Tangannya giat melambai kearah Shin yang masih di bawah. Shin juga turut membalas lambaiannya.

Akhirnya mereka mula bertolak ke Wenny Kingdom yang agak jauh dari pulau itu.

∆∆∆∆∆∆∆∆

"Erm... Kita kena kumpul lagi empat kunci. Air, tumbuhan, petir dan angin. Haih~ lama lagilah perjalanan kita ni." Keluh Stella tubuhnya disandarkan pada dinding kapal.

"Sabar je lah Stella. Takkanlah kau nk berhenti sekerat jalan?" Tanya Sheran yang menyikat rambut hijau Melina.

Alolololo~ comelnya love bird ni~ apa? Author jealous tau, tak dak sapa sikat rambut author.😢
#thuglifeu

"Nope! Never! Aku kan dah janji dengan Nek Dres nk kembalikan semula anak dan suami dia. Aku takkan mungkir janji!" Kata Stella bersemangat.

Leher Stella dipeluk oleh Irya dari tepi. Rambut Stella dikusutkan.

"Macam tulah kawan aku!" Stella hanya ketawa kecil diikuti dengan yang lain.

Dalam diam, Luke juga turut mengukir senyuman nipis melihat gelagat rakan²nya itu.

Sheran yang sedar Luke tersenyum terkejut. Terus dia menunding ke arah Luke.

"Korang! Luke senyum!!!" Jerit Sheran histeria. Terus mereka semua menoleh.

Reaching The Sky: Two WorldsWhere stories live. Discover now