part 25

3.6K 303 97
                                    

Harini berlansungnya hari keenam pertandingan. Peserta yang mengambil bahagian dalam pertandingan ni dah berkurang. Maklumlah ramai yang dah tersingkir sebelum separuh akhir.

Lagi satu... Yang dua ekor ni kenapa?! Sapa lagi kalau si putera mahkota Ariendell dengan si Stella tu! Dahlah muka merah macam buah delima! Bukan macam memang sebijik! Masing² muka merah! Baguslah! Seorang di timur seorang di barat!

"Korang ni kenapa Luke, Stella. Merah semacam ja... Ada apa² terjadi ke?" Soal Irya tetiba apabila melihat 2 orang rakannya itu.

Stella dan Luke sama² tersentak dengan soalan Irya. Secara automatiknya otak mereka menflashback apa yang berlaku malam tadi. Pantas mereka berdua menggeleng serentak. Makin hairanlah diorang. Last skali buat tak tau ja. Malas nk ambil tahu. Tempat duduk yang mereka duduk buat 6 hari itu dijadikan tempat duduk.(apakah?)

'Apa ni... Otak! Dah²lah ulang tayang benda semalam! Malu tahu tak bila tengok balik! Aku pun satu! Kenapa aku tak tolak ja?! Kan first kiss aku dah kena ambil! Hwaa!!!' Itu bukan flashback itu adalah bisikan hati Stella. Kalau diikutkan hati mahu sahaja dia menyorokkan muka bawah kerusi. Malu bukan kepalang!

"Dipersilakan Luke Barlord dan Henry Swettenham untuk naik ke gelanggang." Ujar curucakap yang bertugas.

Tanpa banyak cakap Luke terus naik ke gelanggang dengan selambanya. Well, tak payah bagi kata² semangat pun tak pa. Dah tahu pasti menang. Juara dunia 3 tahun berturut² tu!

Luke dan Hendry bersedia dengan kuasa masing². Luke berdiri dengan tenangnya. Matanya dan mata Hendry bertembung Dan menghasilkan panahan Petit. Pftt!!! Hiperbola sangat.

"Sedia?" Luke Dan Hendry hanya mengangguk. Kalau perhati betul² wajah Hendry nampak lebih cemas daripada wajah Luke.

"Fight!!!" Tanpa menunggu Luke menyerangnya, Hendry teroebih dahulu membuat serangan. Serangan cemeti air yang menyerang Luke bertubi² dielaknya mudah.

Pergerakkan Luke 2 Kali ganda lebih laju daripada serangan Hendry. Wajah tenang masih terukir di wajay mereka berdua.

Penonton² terkwjut dengan kepantasan Luke mengelak serangan Hendry. Begitu juga dengan peserta² yang lain.

Rasa heram mula menguasai diri Hendry. Semua serangan mereka lansung tak mengena!!

Cemeti air di tangan Hendry diganti dengan sebapang air. Macam budak² pulak senapang air.

Diacukan kepada Luke dan mula menembak lawannya itu. Tanpa gentar Luke menanti peluru² air itu menghampirinya.

Boom!!

Boom!!

Boom!!

Boom!!!

Asap² mula berkepul² di tempat Luke berdiri. Terkejut mereka semua bila Luke membelah kesemua peluru² air dengan pedang api miliknya. Hebat!!!

"T--tak mungkin..." Hendry jugak dah terkejut. Tak mungkin ada orang yang begitu pantas sampai mampu membelah peluru²nya itu.

Luke yang masih kelihatan tenang melangkah menghampiri Hendry yang dah macam cacing kepanasan. Kecut perut ooo~~

Lagi² tengok muka dingin plus seram Luke tu. Panahan mata? Kalah mata helang ohh!! Tapi still hensem!!!

Reaching The Sky: Two WorldsWhere stories live. Discover now