"Biar aku terangkan." Graze yang Dari tadi menunduk memandang lantai terus bersuara. Baru nak tolong?
Kini dia pula menjadi tumpuam utama di situ. 6 pasang mata memerhatinya tanpa bersuara. Punya khusyuk!
"Sebenarnya... Bukan aku sorang je Guardian Stella." Ungkapan Graze membuatkan mereka semua mengerutkan dahi kecuali Stella.
"Maksud kau... Stella ada dua kuasalah ni?" Teka Tezz.
Dengan bersemangatnya Graze mengangguk. Makin berkerut dahi mereka semua.
"T--tapi... Bukan ke setiap triel boleh ada satu kuasa saja?" Soal Luke yang dipenuhi tanda tanya.
"Itu aku tak tahu. Setahu aku Stella ada lagi satu gurdian. Dan Stella kena cari Guardian dia lagi sorang tu." Terang Graze.
"Jadi... Apa kuasa Stella lagi satu?" Semua bersetuju dengan soalan yang diajukan oleh Melina.
"Kalau aku cakap mesti korang tak percaya." Graze mula mencebik dan memuncungkan mulutnya. Dia memeluk tubuhnya sambil bersandar pada sofa itu. Dia tahu, mereka pasti akan gelakkannya.
"Cakap je lah." Desak Sheran. Tak sabar nk tahu apa kuasa lagi satu yang dimiliki Stella.
"Light." Dengan hanya satu perkataan, ketawa mereka berlima terus terburai keluar termasuk Stella. Dia pun sebenarnya tak tahu apa kuasanya yang kedua.
Graze yang terasa hati dengan ketawa mereka mencebik. Menyesal pulak bagitahu diorang.
"S--sorry². T--tapi... Light?! HAHAHAHAHAHA!!! Aku tak rasa kau akan sesuai dengan Guardian Light! HAHAHAHAHA! Light. Dengan Darkness? Hahahaha! Bagai pinang dibelah dan dicincang weyh! Hahahaha!" Sindiran Irya membuatkan Graze lebih makan hati.
"Lantak korang lah." Kini ketawa mereka semua terhenti. Alolololo~ baby besar dah merajuk. Pfttt!!!
"Maaflah Graze. Takpa. Kita cari Guardian aku lagi satu tu eh? Kita cari sama²." Pujuk Stella sambil memeluk bahu Graze dari sisi.
Satu keluhan kecil dilepaskan oleh Graze. Luke yang tengok Stella pergi peluk Graze tu dah mencuka. Jeles cakap~
"Fine~" Graze mengalah. Macam mana pun, dia tak boleh ingkar arahan tuan dia. Kalau teringin nk lesap dari dunia ni cubalah.
"Ekhem! Kitaorang ni macam mana?" Sampuk Sheran.
"Haih~ ikut koranglah. Nk ikut pergi packing cepat. Takut lambat nanti." Dah fed up Stella dengan diorang ni. Dia takut nanti ada pulak lagi 5 orang yang merajuk lagi.
Pantas semuanya membuka langkah seribu ke bilik masing². Eksited sangat nk pergi mengembara tu.
∆∆∆∆∆∆∆∆
Mereka bertujuh berjalan kaki ke pusat pelabuhan yang tak jauh dari situ. Memang kena naik kapal sebab kena merentasi lautan. Takkan nk berenang kot.
"Untuk cari Guardian Light tu, kita kena cari The 7 Main Keys dulu. Dan yang aku tahu sekarang ni cuma satu key je. Dekat Trell Island." Terang Graze sambil mentafsir peta yang dipegangnya.
"Tak boleh ke kalau kita terus pergi ke tempat Guardian tu? Lecehlah nk cari 7 kunci semua." Rengek Irya. Tapi bagus jugak boleh jelajah satu dunia.
"Kau ingat senang ke nk cari Guardian tu? Susah kau tahu tak?!" Marah Graze. Asyik nk fikir jalan mudah je.
"Dah² jangan bergaduh. Sekarang ni, kita nk pergi nak naik apa? Takkan nk berenang kot?" Soal Sheran tetiba membuatkan semuanya terdiam.
"Agak² lah kau ni Sheran. Aku dah sewa kapal lah." Celah Stella membuatkan semua menarik nafas lega.
"Kau dapat duit mana Stella nk sewa kapal sampai sebulan?" Soal Tezz.
"Duit menang Power battle tu lah. Oh! Luke pun ada derma sikit." Mesti banyakkan rasa? Tak apa. Luke bagi duit yang dia menangi kat Stella. Maklumlah, putera kan? Hadiah tu semua tak layanlah.
Yang lain semuanga hanya membulatkan mulut mendengar jawapan Stella.
"Hah! Tu kapal kita!" Jerit Stella tetiba sambil menunding ke arah sebuah kapal yang berlabuh di perlabuhan itu.
Walaupun nampak macam dah lama, tapi sebenarnya kapal ni baru lagi. Saja je nk buat macam kapal lama. Nk bagi antik.
"Wow! Cantiknya!" Pantas mereka semua berlari ke kapal itu meninggalkan Stella dan Luke di belakang.
Stella hanya menggeleng dengan telatah mereka. Graze pula pun ikut diorang sekali memandangkan kunci kapal ada dekat dia.
∆∆∆∆∆∆∆∆
"Cantiknya~" terpukau mereka semua dengan dekorasi di dalam kapal itu. Semuanya nampak antik!
"Aku nk bilik ni!"
"Tak! Bilik ni aku punya!"
"No! Its MINE!"
"NO! ITS MINE!"
"MINE!"
"NO! MINE!"
Jeritan itu memenuhi ruang kapal. Sapa lagi kalau bukan Melina dengan Sheran? Punya berebut nkkan bilik yang dinding warna biru.
Stella yang menjadi penonton menepuk dahinya. Tetiba rasa menyesal bawak diorang sekali.
"Nak senang korang berdua lah tidur dalam bilik ni sekali. Senang." Sampuk Tezz selamba lalu masuk ke dalam biliknya dengan Irya.
"Satu bilik dengan dia ni? Never!"
"Kau ingat aku nk ke tidur sebilik dengan kau?! Lebih baik tidur dengan beruklah daripada tidur dengan kau!"
"Pergilah! Pergi kahwin terus dengan beruk tu! Memang sesuai dengan kau yang muka macam monyet!"
"Kau--" baru sahaja Melina nk membalas Luke terlebih dulu mencelah.
"Dah². Pergi cari bilik lain. Ni bilik aku. Habis cerita." Ujar Luke selamba lalu menapak masuk ke dalam bilik itu meninggalkan mereka berdua terpaku.
"Hahahaah. Padan muka! Dahlah! Aku nk pergi pandu kapal. Bye²!" Graze melangkah pergi dari situ dan menuju ke tempat kawalan.
"Aku masuk bilik dulu ye~ tata~" Stella juga turut masuk ke dalam biliknya.
Melina dan Sheran pula masih terpaku. Selepas mendengar pintu bilik Stella ditutup mereka bagaikan tersedar.
Masing² berdengus melepaskan marah. Last sekali sorang pun tak dapat bilik tu.
"Ni semua salah kau!!" Jerit mereka serentak sebelum masuk ke dalam bilik yang masih kosong.
Bersambung...
Boring? I hope not...
BTW. Enjoy!!
Tata😘💕💞
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantastik| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...