" On your mark"
Stella bersedia dalam keadaan menyerang. Luke mula mengarahkan pedang apinya ke arah Stella.
This gonna be fun.
"Ready..."
Good Luck, Luke.
"Fight!!!" Puan Irina pantas turun daripada gelanggang meninggalkan Stella dan Luke di atas gelanggang.
Sebaik sahaja duel dimulakan, Luke pantas meluru ke arah Stella dan menusuknya dengan pedang api bertubi².
Tapi semuanya Stella dapat elak dengan mudah. Siap senyun mengejek lagi.
Luke yang tak nak kalah terus menghilangkan pedangnya dan mereka berdua berlawan tanpa senjata.
Kau buat silap Luke. Kau tahu yang aku lebih cekap dalam hand combat.
Stella perlahan² mengikut permainan Luke. Setiap serangan Luke dia elak dan tahan dengan mudah.
Pelajar² di siti melopong dengan ketangkasan Stella mengelak semua serangan Luke.
Stella merenung waktu yang masih tinggal. Lagi 2 minit. Kita tamatkan jelah dekat sini.
Dengan mudahnya Stella menahan tumbukkan yang Luke halakan ke arahnya. Tangan Luke yang ingin menumbuknya dikilas ke belakang badan Luke.
Pipi Luke dielus lembut. Berani sungguh Stella ni. Depan orang ramai pun boleh buat macam ni!
"Sorry Luke."
Bukk!!
Luke terpelanting ke luar gelanggang akibat tumbukkan Stella. Nasib Stella sempat hasilkan jaring bayang untuk selamatkan Luke.
Apa? Mana boleh belasah Luke lebih². Kesian dia jadi mangsa. Lagipun sebaik sahaja lawan kita terkeluar dari gelanggang automatik kita akan menang.
"Pemenangnya Stella Zirgan!!!" Terkedu semua pelajar di situ. Tittle Top 1 yang disandar oleh Luke buat beberapa tahun telah dirampas oleh Stella hanya dengan satu tumbukkan bayang.
Pantas Stella berlari ke arah Luke yang cuba untuk keluar dari jaring yang dibuatnya. Tangan dihulur untuk membantu Luke. Dengan murah hatinya Luke menggapai tangan tu.
"Sorry eh, Luke."
"It's okay. Aku tak apa² pun." Rambut kelabu Stella dikusutkan dengan senyuman nipis di bibir.
Stella tersengih suka.Tangan Luke dipeluknya manja dan mereka melangkah ke arah yang lain. Luke hanya biarkan. Actually dia lagi suka Stella peluk dia. Orang yang tengok?
Kisah apa? Mai lah cari pasai dengan aku. Sekali dengan lubang² hidung hampa aku kerjakan! Hmph!!
∆∆∆∆∆∆∆∆
"Susahlah Elly!!!" Rengek Stella. Ditendang² angin dekat situ sebab geram.
Dah hampir 2 jam dia bertapa dekat belakang rumah dia ni. Nak belajar macam mana nak dapatkan kuasa cahaya. Tapi dari tadi tak ada tanda² apa² pun!
"Sabarlah Stella. Kuasa cahaya ni memang susah sikit nak dapat berbanding kuasa darkness. Nak dapatkan kuasa ni kena ada ketulusan hati." Pujuk Elly.
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantasy| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...