Sementara menanti ketibaan prof Stella dan Melina berbual buat sementara waktu. Dia menceritakan tentang segala²nya yang ada di dunia ni termasuk sejarah lamanya.
Di mana peperangan dunia Hrasia yang berlaku beratus tahun yang lalu.peperangan itu menyebabkan negara² yang bersatu berpecah belah. Semuanya kerana seorang. Prince Relian yang menghilang buat beberapa tahun dan muncul secara tetiba selepas bertahun².
"Jadinya... Semua ahli The Elite matilah?" Soal Stella setelah menadah telinga mendengar cerita Melina.
"Iye! Sebab tu lah pemilihan ahli The Elite dibuat semula!" Ujar Melina dengan teruja. Banyak juga Melina tahu pasal sejarah dunia ni.
"Tapi! Ada khabar angin yang mengatakan seorang daripada ahli The Elite tak terkorban! Hanya mengalami luka yang parah! Tapi itu belum pasti. Mungkin khabar angin saja." Celah Sheran secara tetiba.
"Ish kau ni Sheran! Kacau line ja lah!" Melina Yang berada di sebelah aku dah mencebik. Hahaha comel ja Stella tengok telatah dua orang ni.
"Aku pun nk berbual jugak... Aku bosan kau tahu x? Tak ada sapa pun nk berbual dengan aku. Berbual dengan Luke sama saja berbual dengan dinding." Kini Sheran juga mencebik. Sehati sejiwa!
"Kau tu yang banyak cakap sangat! Sebab tu semua orang x layan kau! Rimas tahu x dengar kau cakap banyak²! Sakit telinga aku!" Melina mula nk melancarkan serangan psikologi.
"Mana ada! Aku x cakap banyak pun!" Balas Sheran dan peperangan mulut pun bermula.
Aku yang berada di tengah² hanya menggelengkan kepala. Pening kepala aku dengan gelagat 2 orang ni.
Kehadiran guru ke dalam kelas telah menghentikan pertikaman lidah diantara Sheran dan Melina. Selepas memberi tunduk hormat kepada guru kami semua dibenarkan duduk di atas kerusi.
"Baik! Sebelum mulakan pelajaran. Pengetua ada britahu saya yang ada pelajar baru dalam kelas ni. Boleh bangun dan kenalkan diri?"
Dengan beraninya Stella bangun dari duduknya. Semua mata di dalam kelas itu memandang ke arahnya.
"Nama saya Stella Zirgan! Sila beri tunjuk ajar!"
Stella menunduk 90° sekali lagi. Lama² boleh sakit pinggang aku kalau asyik tunduk ja... Detus hati Stella.
"Baik! Selamat berkenalan Stella. Baik! Hari ni kita akan buat latihan di padang. Jadi semua boleh pergi ke bilik persalinan dan salin pakaian masing² ke pakaian sukan. Dalam masa 20 minit semua kena berada di padang." Terang guru di depan panjang lebar.
"Baik!!!"
Pelajar² kelas itu telah bangun dan menuju ke bilik persalinan manakala Stella masih termangu di situ.
"Jom lah Stella! Nanti lambat pula!" Melina menarik tangannya menuju ke bilik persalinan.
"M--melina! Sekejap! Kenapa x ada sesiapa bagitahu saya yang kena bawa baju sukan hari ni?"
Terus Melina berhenti melangkah. Dia memandang Stella dengan wajah yang sukar ditafsirkan.
"Kejap. Tak ada sapa² bagi tahu kau? Maknanya kau x bawa baju sukan lah ni?"
Stella menggeleng laju. Melina pula dah tepuk dahi. Macam manalah dia boleh lupa yang Stella ni x tahu apa² pasal academy?
"Tak apa. Saya ada baju lebih dalam loker. Rasanya muat dengan awak. Jom! Nanti lmbat!"
Melina menyambung menarik tangan Stella. Rasanya x lama lagi tangan Stella akan tercabut jugak nanti.
Setelah menukar pakaian mreka semua berkumpul di padang sekolah. Memang terlampau besar padang sekolahnya! Hampir sama besar dengan padang bola!
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantasy| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...