part 18

3.6K 314 23
                                    

Stella dan yang lain semuanya dalam perjalanan untuk ke tenpat pertandingan yang akan berlansung. Stella pula dari tadi dah terketar². Macam mana kalau dia tak dapat masuk ke separuh akhir?

Tetiba Stella rasa seperti sesuatu mengusap kepalanya lembut. Terus dia menoleh. Luke yang duduk di sebelahnya tersenyum walaupun amatlah nipis sehingga kadang² tidak dapat dikesan. Stella membalasnya dengan senyuman hambar.

"Kita dah sampai." Kami semua turunn Dari kuda masing² apabila mendengar kata² Tezz. Dan buat sementara Stella terpaku apabila dia Baru sedar bahawa disekelilingnya adalah laut!

"Kenapa kita ada di laut? Bukan kita nk pergi tempat pertandingan ke?" Soal Stella yang masih tidak tahu apa². Tepi semuanya senyap.

"Tahun ni pertandingan tu diadakan di Grace Island. Sebab tu kita akan naik kapal untuk ke sana." Terang Luke Yang tetiba sahaja muncul di tepinya.

Stella hanya membulatkan mulut. Patutlah mereka disuruh untuk bawa pakaian masing². Lagipun cuma mereka berenam ja yang mengambil bahagian.

"Kapal dah sampai. Ikut sini." Spontan Luke menarik tangan Stella yang sedang menikmati keindahan bayu laut ke salah satu kapal yang baru sahaja tiba di jeti. Sekali lagi Stella terpaku.

"N--ni ka kapal Yang kita naik?" Soal Stella tergagap² apabila melihat kapal yang bakal dinaiki mereka. Biar betik!

Ni nak pergi pertandingan ke pergi melancong?! Besar siot!!!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Ni nak pergi pertandingan ke pergi melancong?! Besar siot!!!

"Haah. Cepatlah!" Kami beratur dan naik ke kapal itu bersama². Terpaku sekejap Stella di atas kapal itu. Ternganga sebentar mulutnya. Tak pernah terlintas di kepala otaknya itu untuk naik kapal semewah ini.

"Kita kena dengar ucapan kapten kapal dulu. Baru boleh masuk bilik." Ujar Luke tenang. Dia pernah menaiki kapal yang lagi mewah daripada kapal ni. Maklumlah. Putera.

"Masuk bilik?" Soal Stella dengan dahi yang hampir bercantum. Dibalas selamba dengan anggukkan Luke.

"Kita akan bermalam atas kapal buat satu malam sebab pulau tu boleh tahan jauh." Stella hajya mengangguk faham.

Selepas mendengar kata² aluan daripada kapten kapal kami semua berkumpul untuk membahagikan bilik. Luke sebagai ketua diberi 3 kunci jadi kami ada 3 buah bilik.

"Kita ada 3 buah bilik untuk 6 orang. Katil King size. Jadi?" Soal Sheran mahu meminta pendapat yang lain.

"Apa kata Sheran sebilik dengan Melina, Luke pula sebilik dengan Stella dan aku sebilik dengan Tezz." Cadang Irya. Well cadangan dia mengarut jadi sila abaikan.

"Apa kata Luke sebilik dengan Sheran dan aku dengan Melina aku rasa tu lebih logik. Kau dengan Tezz ikut sukalah." Cadangan Stella boleh pakai.

"Baik keputusan tetap. Aku ngan Sheran. Stella dengan Melina dan Irya dengan Tezz. Selesai masalah. Bilik kita semua bersebelahan jadi senang kalau apa² terjadi." Kata Luke sambil menyerahkan kunci bilik kepada Melina dan Tezz.

Reaching The Sky: Two WorldsWhere stories live. Discover now