"Hwaaa! Tinggal lagi satu ja. Tapi masalahnya sekarang kita tak tahu kat mana lokasi kunci terakhir tu! Ish!!!" Marah Stella. Menyesal pulak dia pi bunuh Dark Bird tu.
"Tu lah kau! Yang kau gatal sangat pi bunuh Dark Bird tu kenapa? Padan muka kau!" Balas Graze. Stella menjeling tajam ke arah Graze.
"Aku tersasarlah. Aku target sayap dia sebenarnya." Tipu Stella. Bibirnya diketap lembut.
"Ye lah tu. Macamlah aku tak tahu kau aim dekat dada burung tu."
"Fine! Memang aku sengaja target dekat dada dia! Aku geram time tu! Kau tahu apa?!" Balas Stella marah.
"Macam ni lah perempuan. Sikit² nak marah. Sikit² emo. Sikit² merajuk. Menyusahkan je." Rungut Graze.
Menyusah²kan pun kau kena kahwin dengan perempuan jugak kan? Kot lah kalau kau yaoi.(gay)
"Lepas tu? Elly tu bukan perempuan? Dia lelaki ke? Ke memang kau ni dasar kunyit?" Ejek Stella sinis.
"Excuse me? Aku straight okey! Lagi satu! Elly tu lain daripada yang lain! Bukan macam kau!" Balas Graze marah. Mula dah perang dunia ke-2.
"Tapi dia perempuan jugak kan? Kau sendiri kata tadi perempuan menyusahkan kan?! Maksudnya termasuklah isteri kau sekali!" Balas Stella. Ni lah jadi bila dua² tak nak mengalah.
"Aku dah kata Elly tu lain! Dia bukan jenis emo macam kau bila datang bulan!!"
Buat sementara semua terpaku lebih² lagi Stella. Setelah tersedar akan kesalahan mulutnya terus mata Graze membuntang. Alamak!!
"Kau cakap apa Graze?" Aura yang menyeramkan mula memenuhi kawasan tu.
Graze dah telan air liur bila dengar suara menyeramkan Stella. Di tangan kanan Stella terdapat seutas(?) cemeti bayang yang panjang dan berduri.
#prayforGraze
"A--aku... T--tak s--sengaja.." Balas Graze terketar². Dia dah bersedia untuk membuka langkah seribu.
"Mari sini kau Graze!!!!" Terus Graze pecut dari situ. Dia tak nak mati lagi!
Dia menoleh ke belakang. Nak luruh jantung dia bila nampak tuannya sendiri mengejarnya dengan bantuan kuasa bayang.
"Elly!!! Tolong aku!!!!" Makin lajulah pecutan dia. Takut punya pasal.
"Jangan lari Graze!!!"
Yang lain hanya melihat teletah mereka berdua. Dua² macam budak². Dua² degil. Dua² ego. Bagus. Sesuai sangat jadi guardian dengan master.
"Melina. Boleh aku keluar dari badan kau sekejap?" Ujar Guardian Melina,Tina tetiba.
"Boleh je. Tapi sebab apa?"
"Aku kena jumpa pewaris tu sekejap." Balas Tina. Melina hanya mengangguk.
Perlahan² tubuh Melina bercahaya hijau kekuningan. Dan keluarlah seorang gadis bersayap bersimpuh di atas tanah.
Yang lain tergamam melihat Guardian milik Melina. Sungguh cantik dan menawan hati. Nama pun fairy.
"Stella. Sini kejap! Guardian aku nak jumpa!" Panggil Melina.
Stella yang sedang headlock Graze terus melepaskan Graze dan melangkah mendekati Melina.
"Kenalkan. Ni Tina. Guardian aku. Tina. Nilah pewaris tu. Nama dia Stella." Melina memperkenalkan Tina kepada Stella dan Stella kepada Tina. Err... Tak sama ke?
"Awak ada apa nak jumpa saya Tina?" Soal Stella lembut.
Tanpa basa basi Tina terus mendekati Stella. Kini mereka berdua bertentang mata.
"Saya ada nak bagi awak sesuatu." Tangan Tina diangkat separuh menghala ke arah Stella.
Stella pula dah berkerut dahi. Benda apa si Tina ni nak buat? Tetiba seekor rama² hinggap di atas tapak tangan Tina lalu berubah bentuk.
Dari seekor rama² bertukar menjadi sebentuk kunci. Mereka semua terkejut.
Tangan Stella diraih Tina lembut. Kunci itu diletakkan di atas tapak tangan Stella.
"J--jadi. Awak pemegang kunci yang terakhir tu?" Perlahan² Tina mengangguk dengan senyuman.
"Saya minta maaf sebab tak beritahu awal². Tapi saya buat ni semuanya bersebab. Kalau saya bocorkan rahsia ni, nyawa saya dan Melina akan dalam bahaya. Sebab tu saya tak beritahu sesiapa. Saya minta maaf." Ujar Tina dengan penuh rasa bersalah.
Perlahan² Stella mengukir senyuman. Rambut hijau kebiru²an milik Tina diusap lembut.
"Tak apa. Saya faham. Awak cuma nak lindungi diri awak dan Melina kan? Tak apa. Terima kasih atas kunci ni." Ujar Stella dengan senyuman.
"My pleasure." Perlahan² Tina kembali ke bentuk cahaya dan memasuki badan Melina.
"Jadi selama ni... Kunci yang terakhir tu selalu ada dengan kita lah? Kenapa dia tak bagitahu awal² je? Boleh terus pergi dekat Elly." Rungut Graze.
Pukk!!
"Kau tak dengar ke apa yang dia cakap? Kau nak ke Melina dengan Tina mati? Aish! Aku siku kang!" Marah Stella.
"Meh lah kalau berani! Masuk²!" Cabar Graze sambil posing ala² peninju yang handal. Macam budak²😥
"Dah²!! Tak payah nak bertinju bagai! Sekarang kita tidur dulu, lepas tu esok pagi kita pergi ke tempat dimana Guardian kedua Stella berada. Sekarang! Semua tidur! Sapa tak tidur aku sembelih buat sup!" Arah Luke selaku ketua kumpulan.
"Sejak bila Luke ni pandai buat lawak hambar?" Soal Sheran dekat Irya.
"Entahlah. Sejak kena penangan Stella kot?" Balas Irya selmba.
Setelah bersiap untuk tidur, mereka masuk ke dalam khemah masing² dan dibuai mimpi sementara menunggu esok hari tiba.
Bersambung...
Abaikan sebarang typo ye∼ malas nak check balik😜
Kat rumah Arine tengah hujan. Dekat rumah korang? Hujan tak? Arine berselubung dalam selimut je ni. Sejuk!!🐧🐧🐧❄⛄
Have a nice day∼∼
Tata!!😘💕💞
YOU ARE READING
Reaching The Sky: Two Worlds
Fantasy| where's the promise will be fulfilled| Stella Zirgan seorang gadis yatim piatu yang kesunyian termasuk ke alam fantasi yang tak pernah diketahuinya. Di alam fantasi itu dia melakukan untuk mencantumkan semula alam manusia dan alam fantasi itu. "St...