"Romantik bir koca ol ve bana omlet yap!"
***
Eylül'ün gözünden;
Saatlerdir ağlıyorum . Gözyaşlarım umutsuzca akıyor , kalbimin derinliklerine...
O...Gitti. Bana omlet yapmasını istemiştim ama o... sevgilisine gitti.
sarı papatyası...
Kesin ona gitmiştir, zaten beni sevme ihtimali sıfırdı ... ama onu neden seviyordu ki ?
Diğer kadınlardan hiçbir farkı yok ki onun , boyalı sarı saçlar ve pudraya kafa atmış bir yüz...
Telefonumun titremesiyle kendime geldim ve beni kahreden düşüncelersen sıyrıldım. Telefonumu elime alıp tuş kilidini açtım.
İlker Gündoğdu , bir yeni mesaj .
*naber fıstık?*
Derin bir nefes alıp mesaj attım.
*iyi.*
*iyi ne? İyiysen iyi demezsin sen?!*
*ne derim?*
*vuhuvvvv harikayımm*
*haklısın sen napıyosun*
*Okyanustayım gelsene*
Okyanus diye bahsettiği yer lise zamanında gittiğimiz bi bar . Fazlasıyla 'okyanus' koktuğu için oraya bu ismi vermiştik.
*geliyorum*
Dolabımın başına geçip -misafir evindeki- kıyafetlerime bakmaya başladım.
Oraya nasıl bir kıyafet uygun olurdu acaba?
Fazla düşünmeden elime siyah taytımı ve mavi bir gömlek aldım.
Saçımı düzleştirip tepeden sıkı bi at kuyruğu yaptıktan sonra makyaj masasından rimelimi aldım . makyajımdan sonra kendimi lise yıllarındaki o kız gibi hissettim . O zamanlar kendimi severdim , beni sevenleri severdim , hayatı severdim . Beni sevmeyeni ,Mert'i severdim.
Çantamı elime alıp evden çıktım.
***
Barın loş ışığı , tüm meydanı aydınlatmaya yetmiyordu ve havadaki sigara dumanı görüş alanımı iyice kapatıyordu.
Etrafta ağır derecede alkol ve ter kokusu vardı. İlker'i bulmak için bir iki adım atınca dans eden bir çifte çarptım. Ne üdüğü belirsiz danslarını böldüğüm için bana kızgın olmalılar ki adam bana kötü bir bakış attı. Hemen oradan uzaklaşıp barmenin oradaki mermer tezgaha yürüdüm.
İlker'in gözünden;
Eylül'ü almak için barın kapısında bekliyordum . Lise yıllarında takıldığımız bu barın sahibi olmanın verdiği sevinci yaşıyordum. Birkaç gündür aralıksız bu iş için uğraşıyordum ve sonunda halletmiştim.
Arkamı döndüm ve barın mavi ışıklı tabelasına baktım.
Okyanus
Barı satın aldıktan sonra ismini de değiştirmiştim . Yıllar önceki 'temiz ve masum' kokusu kaybolmuş olsada burayı seviyordum . Eda'yı , Eylül'ü , eski zamanları seviyordum...
Aniden kulağıma dolan çığlık sesiyle kendime geldim. Etrafıma bakınıp çığlığın geldiği yöne yürümeye başladım. Barın yakınlarındaki çıkmaz sokaklardan birine girip yürümeye başladım. Kiremit rengindeki duvar taşlarından birinin havaya kalkıp aniden fırlatılmasıyla sokağa karışan bir hırçın çığlık ve arkasından kuvvetli bir küfür.