Eylül'ün gözünden;
"Biz daha seninle televizyondan film izleyemiyoruz sinemaya gidip ne yapacağız?!"
Birlikte son günlerimizi dolu dolu geçirmek istiyordum ama Mert, sinemaya gidersek kavga edeceğimizi söyleyip duruyordu. Aslında bir yönden haklı sayılabilir.
"Yaa lüfen yaa!! Uzun süredir beklediğim bir film vizyona girmiş gitmem lazım. Hem sen gelmesen de ben birini bulup gidecektim zaten."
Sıkıntılı denilebilecek derin bir nefes verdi.
"Tamam ama sorun çıkartırsan seni orada bırakır geri dönerim ona göre!"
Heyecanla kafamı salladım.
"Çok teşekkür ederim. Çok teşekkür ederim. Çok teşekkür ederim."
***
"Evet...Dört numaralı ve beş numaralı koltuklar...Umm şuralar buyrun iyi seyirler."
Görevli adamın gösterdiği koltuklara oturduk. Patlamış mısırımı ve böğürtlenli jelibonlarımı kucağıma koydum.
"Bu kadar önde oturmak zorunda mıyız cidden?!"
Sıkıntılı bir nefes verdim.
"O kadar da ön değil Mert! Çok istiyorsan en arkaya git ve otur!"
Gözlerini kısıp önüne döndü.
"İyi be tamam."
***
Uzun süredir beklediğime değen bir filmdi. Özellikle adamın kızın hayatını kurtardığı ve kendini feda ettiği kısım çok duygusaldı.
Ama bir yandan da benim hayatıma karşılık kendininkini feda edebilecek bir erkek var mı? Diye düşünüyordum.
"Mert sana bir şey soracağım.Şeyy hani filmde adam kendi hayatını feda ettiya.Sen de...Benim için aynısını yapar mıydın?"
Kaşlarını çattı sonra tekrar eski haline geri döndü.
"Her ne kadar bu bir...Aşk evliliği olmasada evet. Senin için hayatımı feda ederdim.Eee peki beğendin mi bare filmi?!"
Mert'e dönmeden sorusunu cevapladım.
"Eveeet harikaydı. Zaten bir üçlemenin ilk serisi ve adam çok yakışıklıydı ."
Suratını buruşturdu.
"Adamın yakışıklı olup olmaması umrumda bile değil."
Gözlerimi devirdim ve saçlarımı düzelttim.
"Senden yakışıklı olduğu kesin."
'Yaa tabi tabi.' dercesine baktı.
"Kız da senden güzeldi. Ben hiç onu söylüyor muyum?!"
Kinayesini anlamamış gibi yaptım.
"Öyle adama öyle kız, böyle adama böyle kız."
***
Ozan'ın gözünden;
"Eylül'ün Mert'e aşık olduğunu en baştan beri biliyordum zaten."
İlk defa onu gördüğümde anlamıştım zaten Mert'e aşık olduğunu. Bakışları bile bunu anlatıyordu bence.
Yada ben fazla zeki ve yakışıklıyım.
"Tamam tamam. Şimdi senin bize yardım etmen lazım."
Kaşlarımı merakla havaya kaldırdım.
"Ne konuda."
Beklemeden söze girdi.
"Mert'i Eylül'e aşık etme konusunda."
Ne?!