" Böyle iyimiyim? "
"Gayet hoşsun abla sakin ol istemiyorum diyip duruyordun ama çok heyecanlısın. "
"Ayy tamam sus. Gelirler birazdan"
Metin Abi pantolon ve şık bir gömlek ben, kırmızı dizlerimde bir etekle beyaz bir gömlek gitmiştim. Doğa'yı süsleyip saçına bandana takmistım. Ege'ye de güzel bir takım giydirmiştim. Biz oturuyorduk ama ablam ayakta gezinip duruyordu ve nihayet kapı çaldı.
"Geldileeeerrr"
" Sakin ol hadi açalım"
"Ayy valla dilim boğazıma kaçtı zannettim"
Ablam heyecanlaninca kapıyı ben açtım. Fikret Bey elinde çiçekle ve muhtemelen içinde çikolata olan bir kutuyla önde duruyor arkada da bir bayan, bir erkek ve çocuk vardı. Hemen içeri buyur ettik.
"Hoşgeldiniz efendim ben Niran"
"Ben de Metin"
"Bunlarda kızım Doğa ve oğlum Ege"
"Maşallah Allah bağışlasın. "
"Ben Fikret. Kızım Nazlı, damadım Serkan ve torunum Efe"
"Memnun olduk hoşgeldiniz" diyorduk hepimiz.
"Buyrun görüşelim efendim"
"Sebebi ziyaretimizi biliyorsunuz. Nimet Hanıma talibiz. Öncelikle sizlerle görüşmek istedik."
"Iyi yaptınız bizlerde memnun olduk"
" Eşimi 3 sene önce kaybettim. Emekli olup buraya dönünce de yalnız kaldım. 3 kızım var hepsi dışarda. Yalnız zor oluyor."
"Hakkınız var fakat ablan hiç evlenmedi. "
"Biliyoruz fakat bizim için bir sorun yok sizin açınızdan da yoksa.." dedi kızı.
"Yok elbette ama biz ablamın üzülmesini istemiyoruz. Madem bu yaştan sonra bir evliliğe kalkıştıysa her şey tam olmalı."
"Tabi sizde endiselenebilirsiniz fakat bir kaygınız olmasın. "
"Siz nasıl ablanızın mutluluğunu istiyorsanız biz de babamızı mutlu görmek isteriz."
"Bakın hanfendi daha açık konuşayım abimin de benim de başımdan bir evlilik geçti fakat yürümedi. Onlarda yapılan hataları bunda yapmayız. Bazı şeyleri görmezden gelmeyiz haberiniz olsun. Üzülürse biz de sizi uzeriz. Herkesin kusuru olur. Çocukları olarak üzerine fazla gider , yok babamın parası, babamın evi, babamın mirası gibi tatavalarla ablamın başını ağrıtırsanız bu işten baştan vazgeçin. "
Ben öyle diyince ne soyleyeceklerini bilemediler.
" Biz istesek ablam gibi hiç evlenmemiş veya çocuğu olmayan birini bulabiliriz ama madem Fikret Bey talip olmuş. Şartlar eşit olmalı. "
"Haklısınız " diyebildi Fikret Bey.
"Zaten biz hemen olmasını istemiyoruz bu işin. Aceleye gerek yok. Bir süre görüşün. Hem aileler hem de siz birbirinizi tanırsınız. " dedi abim.
"Elbette biz de öyle düşünmüştük zaten " dedi damadı.
Bir şeyler ikram edip biraz daha konuştuktan sonra gittiler
Ablam derin bir nefes aldı.
" Siz neymişsiniz be!"
"Aa abla seni hemen öyle verivercekmiydik."
"Hoşuma gitti ama iyi yaptınız "
"Ee aldın demi telefonunu"
"Evet akşam yemeğe davet etti."