My head works in music, so there's always music there
'Harry, je moet het podium up. We starten over 5 minuten!' Ik sta op dit moment op de deur van het toilet te rammen waar Harry dus al een tijdje zit. 'Meir, ik kan niet...' Ik zucht kort en maak met mijn handen een "why not" gebaar. Alleen besef ik me daarna dat hij dat niet kan zien. 'Waarom niet?' 'Mijn pak...' 'Wat is er met je pak?' 'Gescheurd...' Ik face palm mezelf. 'Als je even dat hokje uit komt, kan ik kijken wat er stuk is.' Ik hoor voorzichtig de deur van het slot gaan. Harry komt er uit en kijkt naar zijn broek. 'Waar is hij stuk dan?' Harry perst zijn lippen op elkaar en draait zich om. 'Ik wist wel dat je een te grote kont had.' Grinnik ik lachend. Harry kijkt me nijdig aan. 'Trek hem uit, dan fix ik hem voor je.' Hij stribbelt dit keer niet tegen en trekt zijn broek uit. Gelukkig heb ik altijd een naaisetje in mijn tas zitten. Ik neem plaats aan tafel en naai zijn broek. 'Begin maar vast met een lange intro.' Spreek ik door mijn microfoontje. Niet veel later hoor ik de band beginnen. Ik naai een laatste haal en knip het draad af. 'Kijk, klaar!' Ik steek de broek uit en geef hem aan Harry die hem aan trekt. 'Ik zorg er voor dat je in de pauze een ander pak aan kunt doen. Nu het podium op Styles!' Wanneer hij zijn broek aan heeft, geeft hij me snel een kus op mijn wang en rent de kleedkamer uit. Ik volg hem naar het podium. Dat is altijd mijn favoriete deel, Harry zien optreden en ondertussen achter de schermen heen en weer rennen om snaren te vervangen, gitaren te stemmen en flesjes water bij vullen aangezien Harry het leuk vind om een fontein te zijn.
Harry staat klaar. 'Oké jongens, begin het feestje maar! Succes!' Mijn microfoontje staat in verbinding met Harry en zijn bandleden. Zoals verwacht is de intro afgelopen en beginnen ze met het eerste nummer. Ik wijs naar de man die het wel bekende gordijn omhoog moet doen. Wanneer het gordijn halverwege blijft haken gooi ik van frustratie mijn handen in de lucht. 'Moment jongens.' zeg ik door het microfoontje en ren naar de man toe. Ik druk op verschillende knoppen waardoor het gordijn weer naar beneden gaat. Ik ren snel een trap op om boven te kijken waar het mis gaat. Er blijkt een touw dubbel te zitten. Ik trek het touw los en vraag door de microfoon of de gordijnman, nogmaals het gordijn wil optrekken. Ik zie dat Harry en zijn band al klaar staan. Dit keer rolt het gordijn goed op. Thank god. Ik strompel weer de trappen af en sta 5 minuten later weer in de coulissen alles in de gaten te houden. De fans gaan uit hun dak. Ondertussen bel ik de stylist van Harry met het nieuws dat er NU een nieuw pak moet komen. Hij vraagt me naar mijn voorkeur. Ik antwoord hem dat ik de Floral Suit van de BBC Show wil. Aangezien Harry gek is op Gucci, vind ik dat dat hem maar moet zijn. De man geeft aan dat hij er binnen een kwartier is. Omdat de show pas net begonnen is, heeft hij alle tijd. Maar liever te vroeg dan te laat. Ik bedank hem en hang de telefoon op.
Na drie gitaar wisselingen maakt Harry altijd een kort praatje. Hij verteld onder andere hoe blij en dankbaar hij is dat iedereen hier is. Verteld af en toe wat over het volgende nummer of leest de borden die de fans mee genomen hebben. Het is echt een gentle man. Ik ben er trots op dat ik hem mag helpen hier bij. Ik ben ook blij dat hij mij deze kans gegeven heeft. Eerlijk gezegd, ben ik de laatste periode lang niet zo blij meer geweest na alle drama met Ella, Jason en natuurlijk ook Shawn. 'MEIRA! Harry zijn gitaarband is los, hij krijgt hem niet vast.' Ik face palm mezelf opnieuw. Moet nou serieus alles mis gaan nu? 'On it.' Wanneer ik de coulissen door loop, heb ik door dat ik dus serieus het podium op moet. Tot nu toe heb ik dat nooit hoeven doen en daar was ik dan ook blij om, maar nu had ik geen keus. Ik heb het vaak vermeden maar dit keer kom ik er niet onder uit. Na een diepe zucht genomen te hebben hobbel ik onhandig het podium op richting Harry die nog steeds aan het friemelen is. 'Dankjewel Meira.' Zegt Harry wanneer hij door heeft dat ik hem kom helpen. Terwijl ik probeer zijn band vast te krijgen gaat Harry automatisch ook met zijn hand er weer heen. 'Dit is Meira, iedereen, zeg gedag.' Meld Harry aan het publiek. Ik druk zijn hand weg waardoor hij ze om hoog houd in een modellenpose, begint te lachen en praat met het publiek over wat er is gebeurt. Na even prutsen besef ik me dat hij gewoon weg stuk is. 'Hij is kapot, ik pak een andere voor je.' Zeg ik kort tegen Harry die in de lach schiet. 'ik heb het gesloopt.' zegt Harry vervolgens sip waardoor iedereen "aaww" begint te roepen. Ik trek de gitaarband van zijn schouder af en ren er mee backstage terwijl Harry een random, humoristisch verhaaltje begint te houden. Ondertussen pruts ik er op los om er een nieuwe gitaarband aan te krijgen. Wanneer het gelukt is, overhandig ik hem weer aan Harry. 'THANK YOU MEIRA!' Begint Harry te roepen. Hoofdschuddend loop ik het podium weer af. 'Bedankt Styles. Spelen jij.' Grinnik ik door de microfoon. Ik zie dat Harry zijn lach probeert in te houden en zoals gezegd begint hii met een nieuw nummer.
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...