28.

41 5 0
                                    

Make the lie big, Make it simple, keep saying it, and eventually they will believe it.

Wanneer ik de volgende ochtend wakker word, lig ik in een t-shirt van Harry, liggen mijn broek en shirt opgevouwen op een stoel en ben ik toegedekt met dekens. Naast me hoor ik Harry zachtjes snurken. Ik kijk hem kort aan, zijn haren steken alle kanten op. Hij ziet er ook nog echt schattig uit op deze manier. Wanneer ik een blik werp op de klok zie ik dat het 9 uur is. Ik besluit het bed maar te verlaten en te genieten van een hete douche. Wanneer ik terug kom, is Harry op zijn rug gedraaid en bedekt het deken alleen zijn heupen. Ik krijg het meteen warm als ik naar hem kijk. Zijn borst gaat rustig op en neer. Hij lijkt zo zorgeloos als hij slaapt. 'Wil je stoppen met staren alsjeblieft?' Ik wend mijn blik af en voel me meteen betrapt. 'Jij sliep, Styles.' Ik hoor Harry grinniken voordat hij zijn ogen langzaam opent om aan het licht te wennen. 'kom eens?' Harry steekt zijn hand uit die ik met alle liefde aan pak. Harry trekt me meteen naar hem toe waardoor ik met mijn volle gewicht half op het bed val en half op Harry. 'Je ziet er mooi uit met alleen die handdoek.' Een speelse jongensachtige grijns siert zijn gezicht. 'Dank je wel Styles, jij mag er ook wel zijn.' Hij streelt met zijn vinger door mijn haren. 'Ben je er klaar voor om een dag bij je moeder door te brengen?' 'Ja, eigenlijk wel.' Ik glimlach naar Harry. 'Nou hup, aankleden dan. Dan gaan we even ontbijten en dan richting je moeder.' Ik knik en kruip van bed. 'Bij naderinzien heb ik een ander plan met jou.' Harry grijnst naar me en trekt vlug mijn handdoek van mijn lichaam af zodat ik in volle glorie voor hem sta. 'Kom hier Angel.'

Na een paar uur zitten we in een klein restaurantje met beperkte keuzes wat betreft het ontbijt. Ik besluit te kiezen voor een tosti met ham en kaas en Harry kiest een broodje gezond. 'sorry, het is hier niet zo uitgebreid als dat je gewend bent.' Met volle mond schud Harry zijn hoofd. 'Dat maakt niet uit. Het heeft wel wat. Het is lekker rustig hier en het eten smaakt goed!' mompelt Harry terwijl de kruimels van zijn broodje in het rond vliegen. Ik neem ook een hapje van mijn tosti en begin als een idioot met mijn hand voor mijn mond te wapperen. 'Heet. Heet. Heet. Fuck. Heet.' Harry rijkt me zijn glas water aan. 'gesmolten kaas is heet.' verantwoord ik mezelf. Harry schud lachend zijn hoofd. 'Je meent het.' Ik knik enthousiast. 'Styles. Wanneer is je volgende optreden?' Harry slaat met zijn hand tegen zijn voorhoofd. 'Ik heb vakantie, net als jij en dan begin jij over werk?' Ik overweeg om een bijdehandse opmerking te maken, maar slik mijn woorden in. 'Uh. Ja, soort van? Laat maar.' Lachend blaas ik naar mijn tosti voor ik een hap neem.

Nadat we het eten in alle rust tot ons genomen hebben, besluiten we maar richting mam en Jack te gaan. 'Harry?' Hij start de auto en kijkt mij aan. 'Ik heb het gevoel, alsof er iets gaat gebeuren vandaag.' 'Dus ik ben niet de enige.' Ik schud mijn hoofd. 'We zullen het zien.' Harry glimlacht. 'Het komt goed, Angel.' 'lets go then!' Harry verlaat de parkeerplaats en vervolgt de weg, naar het huis van Mam en Jack.

Zoals gewoonlijk staat mam in de deuropening te wachten tot wij het pad op lopen. Ze gooit zich als eerst vol op in de armen van Harry, die mij verbaasd aan kijkt. 'Wat fijn dat ik jullie weer zie!' Ze gooit haar armen om mij heen. 'Je hebt ons gister nog gezien mam.' Mompel ik in haar haren. 'Dat weet ik, maar ik heb je zo gemist de afgelopen tijd. Ik mag mijn dochter toch wel missen?' Ik knik. 'Maar natuurlijk mam.' 'Nou kom binnen kinderen! Hey Harry, wil jij helpen met het voorbereiden van het eten?' 'Mam...' Zucht ik klagend. 'nee Meira, ik wil Harry beter leren kennen. Ik wil weten met wie mijn dochter nu date.' Ik rol met mijn ogen. 'Het lijkt mij juist leuk Mei.' Ik haal mijn schouders op. 'Hij is helemaal van jou.' Glimlach ik naar mam. Beide lopen ze richting de keuken, waar ik hun achter na sjok. Zodra Harry en mam beginnen over de ingrediënten en ik mij bedenk, dat ik er nu toch geen woord tussen kan krijgen, besluit ik maar gezellig te gaan doen bij Jack. Eens kijken of hij echt zo veranderd is, als mam beweert.

Wanneer ik de keuken uit loop, zie ik Jack snel wat verstoppen. Mijn vermoedens kunnen ook nog wel eens waarheid worden. Hij drinkt weer. Of hij is nooit gestopt. Ik besluit hem het voordeel van de twijfel te geven en negeer datgene wat ik gezien heb. Harry en ik zijn hier voor de gezelligheid van mijn moeder. Niet voor het idiote gedrag van Jack. Op dat moment worden mijn gedachten verstoord doordat Harry zijn arm vrolijk om mij heen slaat. 'Ik ga zo boodschappen doen met je moeder. Wij hebben nog wat ingrediënten nodig. Vind je dat goed?' Ik knik. 'Natuurlijk is dat goed!' 'Ga je mee?' Ik kijk even kort naar Jack. Ik moet en zal weten wat hij verbergt. Hij heeft mijn leven verpest en heel stiekem wil het duiveltje in mij, hetzelfde bij hem doen. 'Ik blijf hier. Ik ben nog steeds moe.' Ik weet dat dit een ontzettend slechte smoes is en dat Harry dan ook meteen door heeft dat ik wat van plan ben. Gelukkig is hij een schat van een jongen en laat hij het nu voor wat het is. 'Dus Harry, jij. Vriend. Meira?' Jack is achter ons komen staan. Ik kijk Harry met grote ogen aan en doe mijn best om mijn lach in te houden wanneer ik Harry zijn lippen naar binnen zie krullen om het zelfde te doen.

Hij draait zich om naar Jack. Zo vriendelijk als Harry is geeft hij Jack antwoord zonder in de lach te schieten. 'That's true, She's my girlfriend.' Jack trekt een wenkbrauw op. 'Hij zegt: Het is waar, zij is mijn vriendin.' Jack knikt en kijkt mij aan. Dat vreemde, nare voorgevoel komt weer omhoog borrelen. Er gaat iets gebeuren alleen weet ik niet wat. 'She fucks good. Toch?' Mijn mond valt open wanneer ik de slecht gevormde Engelse zin uit de mond van Jack hoor. 'That's Private.' Is het enige wat Harry zegt met een waarschuwende toon, mijn arm vast pakt en mij mee neemt naar de achtertuin.

'Doet hij altijd zo? Heeft hij gedronken?' Harry legt zijn handen op mijn schouders. 'Ik weet het niet.' Ik kijk langs Harry naar het huis. 'Ik denk van wel, maar ik heb niks om het te bewijzen.' Ik kijk Harry weer aan. 'Als je weg wilt, zeg je het maar. Dan gaan we meteen.' Ik knik. 'Dankjewel Styles.' Ik geef hem een kus op zijn wang. 'Ik heb beloofd je moeder te helpen met het voorbereiden met het eten, ga je mee?' Terwijl ik mijn arm in die van Harry haak, begin ik te lachen. 'Jij bent dus de kok. Thank god.' Harry schiet ook in de lach terwijl we samen naar binnen lopen. 'Nou mevrouw, heeft u ooit uw dochter leren koken?' Vraagt Harry met een serieuze blik aan mijn moeder. Ik neem plaats op het aanrecht blad en wacht met smart het antwoord van mijn moeder af. 'Het was niet veilig om Meira in de keuken alleen te laten, dus ik heb haar altijd weg gestuurd.' Mam begint te lachen en Harry kijkt mij ongelovig aan. 'het is waar?' beantwoord ik zijn blik met opgetrokken schouders. 'Meira is een kluns. Ze kan niet met messen om gaan, ze brand zich aan hete pannen en het is al-tijd een chaos als Meira in de keuken is geweest.' Verteld mam. Ik schiet in de lach. 'Ja, sorry hoor. Ik ga dat echt niet ontkennen. Ik ben een dramaprinses in de keuken.' beantwoord ik Harry. Ik heb namelijk zo'n vermoeden dat hij er helemaal niks van geloofd. 'Dan moet ik dat maar geloven hé?' Richt hij zich tot mijn moeder. Na enige uitleg van mam haar kant, begint Harry aan zijn taak om de groenten te snijden. Mijn benen wiebelen wat heen en weer. Wanneer ik de woonkamer in kijk, zie ik Jack staan met een fles aan zijn mond. Wanneer hij door heeft dat ik kijk, draait hij snel de dop erop en verstopt de fles onder in het tv kastje. Die rotzak.

De deurbel zorgt ervoor dat het oogcontact tussen Jack en mij word verbroken. 'Ik ga wel!' Roept mam richting Jack. Ze veegt haar handen af aan haar rode keukenschort. Ik maak van het moment gebruik om Jack te confronteren met wat ik gezien heb.

'Dus, geen drank meer huh?' Ik sla mijn armen over elkaar heen. 'Heel af en toe eens een slokje.' Ik sluit mijn ogen en schud mijn hoofd. Ik ken de toon die Jack heeft, goed genoeg om te weten dat hij liegt. 'Jij bent nog steeds zo verslaafd als de pest. Je hebt het alleen goed leren te verbergen.' Hij zet een paar stappen dichter bij. 'Ik weet niet wat je probeert, maar ik ben niet meer bang voor jou. Die tijd is geweest.' Jack grijnst kort waardoor ik een glimp kon opvangen van zijn smerige gebit waar hier en daar tanden uit missen.

'Jack? Het was een oude vriend van jou. Hij zij dat je hem nog wat verschuldigd was. Ik heb hem voor je betaalt. Volgende keer wil ik dat je zulke dingen meld.' Mam komt foeterend binnen waardoor Jack een stap naar achteren zet. Mam pakt haar sleutels van het dressoir. Meteen besef ik mij dat Harry en mam nog boodschappen gingen doen. Ik mag dan wel niet meer bang zijn voor Jack, maar shure as hell dat ik niet alleen bij hem achter wil blijven. 'Harry, kom je? Anders word het zo laat allemaal.' Roept mam naar de keuken. Ik hoor de kraan lopen en wat water heen en weer kletsen. Terwijl Harry zijn handen afdroogt komt hij naar ons toe gelopen. 'Ik ben zover, mevrouw.' Ik probeer mijn ogen te laten spreken. Nee, smeken om me mee te nemen. Mam ziet het niet. Mam is druk met haar gedachten bij haar boodschappenlijstje. 'Mag ik met jullie mee?' mam schud haar hoofd. 'Dat gaat niet passen. De achterbank staat vol met allemaal spullen. Harry kijkt me verbaasd aan door mijn spontane verandering van mijn gedachten. Hij kijkt mij recht in de ogen aan. Ik weet niet wat hij ziet, maar hij lijkt bezorgd te zijn. 'Ik kan hier blijven? Dan kan jij met je moeder mee.' Een opluchting glijd door me heen. Ik ben zo ontzettend blij dat Harry mij zo goed kent. 'Ik zou het juist op prijs stellen als Meira hier blijft. Ik zou ook graag meer tijd met haar door willen brengen.' Meteen zakt de moed me in de schoenen wanneer Jack zijn mond open heeft getrokken. Het nare voorgevoel neemt sterk toe.

'Dat is helemaal geen raar idee.' Mam trekt haar jas aan. 'Wij zijn ook zo weer terug.' Harry omhelst me. 'Bel me meteen als er wat is, oké?' Ik zucht kort. 'Het komt wel goed.' Ik dwing mezelf te glimlachen. Het komt ook wel goed. Het moet goed komen. Ik ben sterker dan voorheen. Ik ben sterker dan paparazzi en negatieve verhalen. Ik ben sterker dan Jack. Ik moet sterker zijn dan Jack. 'Weet je het zeker?' Ik knik met alle overtuiging die ik beschik. Ik weet dat dit het moment is waar ik zo bang voor was en ik weet dat het niet goed komt. Maar Harry moet zich daarover geen zorgen maken. Ik ben niet zwak en wil ook niet zo gezien worden. 'Het komt helemaal goed.' Ik geef Harry een kus op zijn wang voor hij achter mijn moeder aanloopt en het huis verlaat.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu