10.

62 5 0
                                    

Alles komt goed. Ook dit.

POV Harry

Ik kan een schreeuw niet onderdrukken wanneer ik het tere lichaam van Meira in elkaar zie zakken op de grond. Jason en Ella zouden alvast voor uit gaan naar het ziekenhuis. Ik neem een sprint en ga naast de ambulance mevrouw zitten die om hulp roept aan haar collega die ook komt aan snellen. 'Meira... Alsjeblieft, Meira zeg wat!' Meira reageert niet en ligt met haar ogen gesloten op de grond. 'Ze heeft een paar rake klappen gehad. We nemen haar mee naar het ziekenhuis, Meneer.' Ik knik naar de ambulance vrouw en laat hun hun gang gaan. Shit Meira, Word wakker.

'U kunt mee in de ambulance.' Wanneer Ik naast de bestuurder ga zitten kijk ik af en toe achter om. 'Moedige vriendin heeft u.' Ik knik. 'Ze heeft ballen, dat moet ik toegeven.' Ik kijk trots naar de bestuurder. 'hoe lang is het rijden?' Op dat moment word op het raam geklopt en A1 geschreeuwd waarna de man de sirenes aan zet. 'Op deze manier 5 minuten.' Hij trapt het gaspedaal in. 'Wat is er aan de hand?' Weet ik met een trillende stem uit te brengen en probeer ondertussen achter om te kijken. 'Er is kans op een levensbedreigende situatie, dus we moeten zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Bij een A1, kan ik de sirenes aanzetten en verkeersborden negeren. Alles om zo snel mogelijk in het ziekenhuis te komen.' Mijn hart staat even stil. 'levens bedreigend?' mompel ik. Ik hou mijn hart vast. Ik besluit iets te doen, wat ik liever niet gedaan zou hebben, maar Hij en Meira zouden me het niet vergeven als ik het niet gedaan had. 'Mag ik iemand bellen?' De man knikt. Ik haal mijn telefoon te voorschijn en druk op zijn naam en wacht tot hij opgenomen word.

'Hallo?' een onzekere Hallo klinkt aan de andere kant van de lijn. 'Ik denk dat je naar het ziekenhuis moet komen.' 'Waarom? Wat is er aan de hand?' 'Het is Meira. Ik leg het je daar uit. Spoedeisende hulp.' 'kom er aan.' Ik hang de telefoon op.

'Een jonge dame van 21 jaar, zeker van klappen op het hoofd en waarschijnlijk schoppen in de rug en buik. Zichtbare hematomen, is gereanimeerd maar nu stabiel. Was betrokken bij een vechtpartij. 10mg morfine toegediend intraveneus. Ik verdenk een inwendige bloeding.' De zusters knikken en nemen Meira over en beginnen met onderzoeken. Meira is nog steeds niet wakker geworden... Ho wat? Reanimatie? Ik kijk de Ambulance vrouw met grote ogen aan. 'Sterkte.' is het laatste wat de beste mevrouw zegt voor ze mijn hand schud.

'Meneer, wij moeten mevrouw onderzoeken U mag in de wachtkamer wachten. Zodra we meer weten hoort u het van ons.' Voor ik het weet zie ik ze met Meira weg rijden naar god weet waar. Nog verbaasd loop ik schoorvoetend terug naar de wachtkamer waar Ella en Jason binnen komen lopen. 'En? waar is Meira?' Ella kijkt om me heen. 'Ze word onderzocht.' Ik zak op de stoel en leg mijn handen in mijn hoofd. 'Het gaat niet goed met haar.' Ik schud mijn hoofd.

Ella hurkt voor me neer en legt haar handen op mijn knieën. 'Wat is er gebeurt?' Ik haal mijn schouders kort op. 'Net nadat jullie weg waren, zakte ze in elkaar. Dus met spoed hierheen gereden. Ze hebben haar gereanimeerd Ella. Ze was dood...' Wanneer ik het woord dood uit spreek kan ik mijn tranen niet binnen houden. 'Fack... Ze hebben haar gered waar ik bij zat.' Ik kijk Ella met mijn rood doorlopen, betraande ogen aan. 'Ik moet haar moeder bellen.' Ik pak met trillende handen mijn telefoon vast. Ella pakt mijn handen vast waardoor ze stoppen met trillen. 'Wil je dat ik het doe?' Ik schud mijn hoofd als antwoord. 'Ik moet dit zelf doen.' Ik sta op en loop naar een lege kamer. Ik neem een diepe teug adem voor ik Meira haar moeder bel.

'Met Gwen.' Hoor ik de slaperige stem van haar moeder. 'Mevrouw Hoogendijk? U spreekt met Harry Styles een vriend van uw dochter, bel ik gelegen?' Ik hoor mijn eigen zenuwen in mijn stem. 'Maar natuurlijk Harry, wat is er aan de hand?' Ik knijp in mijn neusbrug. Hoe de f*ck vertel je aan de moeder van je vriendin, dat haar dochter half dood in het ziekenhuis ligt. Weer kan ik die rottige tranen niet bedwingen. 'Harry jongen, wat is er aan de hand? Je maakt me bang.' 'het is Meira.' 'Wat is er met Meira?' 'Ze ligt in het ziekenhuis mevrouw Hoogendijk. Ze word nu onderzocht.' 'hoe bedoel je, wat is er gebeurt?' Ik hoor de paniek bij haar toenemen. 'Een jongen werd in elkaar geslagen. En Meira was weer eens Meira door zich er voor te gooien. Ze heeft een paar klappen en trappen gehad. Het leek goed te gaan tot ze ineens in elkaar zakte. Ze denken aan een inwendige bloeding. Wilt u alstublieft hier heen komen?' eindig ik mijn verhaal smekend. 'Maar natuurlijk lieverd. We komen eraan.' 'Ik stuur een privé Jet jullie kant op. Hij zal in een klein uurtje arriveren op het vliegveld in Amsterdam.' 'Dat is lief Harry, tot zo meteen. Hou je ons op de hoogte? appen kan gewoon dan lees ik dat wel.' ' Doe ik, tot zo.' Ik bel daarna de nodige mensen om hun vervoer te regelen en voeg me daarna bij de rest. Een voordeel van bekend zijn. 'Ze komen er aan.' Ik plof op de stoel neer en staar voor me uit.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu