22.

48 5 1
                                    

If you love two people at the same time, choose the second. Beceause if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.

'Meira, kom nou uit de badkamer! Ik wil nog douchen.' Hoor ik Harry jammeren aan de andere kant van de deur. 'Bijna klaar!' ik doe nog een laatste laagje mascara op voor ik de badkamer deur open draai. Met een handdoek nog om mijn lichaam loop ik de hal door naar mijn kleedkamer. Harry verbaasd achterlatend, hij ziet me niet vaak op deze manier. Ik kijk naar de twee jurken die ik klaar heb hangen en heb een moeite tijd met kiezen. Ik trek een badjas aan en laat mezelf op een stoel neer ploffen en kijk van de ene jurk naar de andere. 'Meira? Kun je me helpen?' Hoor ik Harry zacht mompelen. Ik scheur mijn blik los van de jurken en trek de deur open. Harry staat onhandig met een stropdas in zijn handen. Ik grinnik en begin zijn stropdas te strikken. Hij draagt een zwarte pantalon met een wit blouse. Hierbij draagt hij een afschuwelijke kerst stropdas, maar omdat Harry gewoon Harry is, staat het hem ook nog. 'Dankjewel Mei.' Ik knik en loop in mezelf terug naar mijn stoel waar ik eerder ook was neer geploft. 'Wat is er aan de hand met je Mei?' Ik haal alleen mijn schouders op zonder mijn blik van de jurken af te wenden. De voetstappen van Harry komen dichter bij. Hij hurkt voor me neer terwijl hij zijn warme handen op mijn knieën neer legt.

'Er is wel wat aan de hand, vertel het me alsjeblieft.' Ik verplaats mijn ogen van de jurken naar Harry zijn doordringende groene ogen. 'Pap.' is het enige wat ik er schor uit krijg en ik weet dat Harry begrijpt wat ik bedoel. Alle feestdagen zijn moeilijker sinds hij er niet meer is. Dus op zo'n dag als vandaag, heb ik af en toe dip momenten waarop ik hem ontzettend mis. Zou hij trots op me zijn? Is hij bij ons?

'Ik weet dat het moeilijk voor je is Mei, maar je vader zal altijd bij je zijn.' verteld Harry met een zekere stem. Ik knik twijfelend. 'dat en ik weet niet welke ik aan zal trekken.' Ik probeer te glimlachen wat aardig mislukt door mijn trieste humeur. 'je moet voor je witte rok met rode trui gaan en daarbij de rode hakken.' Verteld Harry mij nadat hij de twee keuzes bekeken had. 'Ik ben er voor je Angel, nou hup klaar maken voordat we een boze Gemma hebben omdat we te laat zijn.' Hij knijpt nog even kort in mijn knie en staat dan op. Wanneer we richting het huis van zijn moeder lopen begint het te sneeuwen. Ik verstop me dieper in mijn jas om de kou te vermijden. Mijn benen zijn zowat gevoelloos, maar dat neem ik dan maar voor lief.

'Ik zou graag een kaarsje aan zetten voor Robin.' Stelt Harry voor. We kijken allemaal verbaasd op. 'En voor de vader van Meira. Aangezien zij beide er niet meer bij kunnen zijn en wij toch op deze manier hun aanwezigheid hebben.' Mijn zicht word wazig wanneer ik een kaars aan neem van Harry. Ik wist dat het een schat was, maar dit had ik niet verwacht.

'Dat is een mooi gebaar, Harry.' Hoor ik Anne zeggen. Nadat Harry het kaarsje voor zijn stiefvader aan heeft gestoken overhandigd hij mij de aansteker. Voorzichtig steek ik ook de kaars voor mijn vader aan, die ik daarna naast de andere zet. Ik blijf er nog even naar kijken. 'Dank je wel, dat je er bent pap.' fluister ik naar de kaars. Waarna ik naar de keuken loop, waar mijn mond open valt van al het eten dat op tafel verspreid staat. Anne heeft zeker weten uit gepakt. Wauw. Lichtelijk in shock neem ik plaats naast een lachende Harry die mijn blik door heeft. 'ze is een goede kok.' Fluistert Harry in mijn oor.

'Gaat het goed Meira?' vraagt Anne bezorgd waardoor Harry in de lach schiet. Ik knik. 'Ik ben overweldigd. Het is zo... veel.' Antwoord ik haar verlegen. 'Ik heb altijd liever te veel dan te weinig.' glimlacht ze me toe. 'Nou tast toe allemaal.' Na een korte uitleg over wat, wat is beginnen Harry en ik op de scheppen. Het is zeer gezellig aan tafel. Er word gepraat over de optredens van Harry, het leven van Gemma en mij, en over hoe het wonen in Holmes Chapel mij bevalt. Af en toe glijd er een koude rilling over mijn armen heen. Op een bizarre en vrijwel enge manier bedenk ik zelf dat het mijn vader is waardoor ik alleen maar meer geniet van dit gezellige etentje. Harry heeft een geweldige familie waar je je meteen thuis voelt. Ik ben blij dat ik gelijk een klik met ze heb.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu