35.

42 5 1
                                    

An investment in knowledge always pays the best interest

'En hier is de mediatheek. Een bibliotheek waar je bepaalde boeken kunt lenen die je nodig hebt voor sommige lessen. Dit was altijd een fijne plek, behalve als je 50 cent per dag moest betalen als je het boek te laat in leverde.' Lachend wijs ik een kamer in. 'kom we gaan naar Lynn.' Wanneer ik Harry mee sleur een gang door en door twee klapdeuren loop, komen we opnieuw in een grote hal. 'Links is handwerken, rechts is het drama lokaal, daar achter in de hoek is tekenen en recht voor je is het muziek lokaal.' Ik wijs elk lokaal aan.

'Bij drama zat altijd een hele leuke docent. Het was een aparte snuiter, maar o zo vriendelijk. Ik had graag les van hem. Vooral omdat hij gewoon zichzelf was en dat bewonderde ik heel erg. Hij had een brievenbus als tas. Hoe kom je er op! Helaas ben ik nooit een persoon geweest dat graag voor de klas stond, dus drama was niet aan mij besteed. Tekenen, was ik erg slecht in. Wat ik ook probeerde, het lukte niet en het was nooit goed genoeg en muziek. Nou ja, ik zing zo slecht als maar zijn kan en we moesten alleen maar stomme liedjes spelen op de piano. Dus daar verloor ik mijn motivatie ook al meteen in.' Lachend trek ik Harry mee naar het muziek lokaal waar ik Lynn op een stoel zie zitten. Wanneer haar ogen die van mij pakken, zie ik haar een paar keer verbaasd knipperen en vervolgens praten tegen de muziek docent. Harry is ondertussen bij het lege drama lokaal gaan kijken. Lynn komt de klas uit gelopen. 'SERIEUS! MEIRA BEN JIJ DAT!?' Gilt ze. 'LYNN!!' Gil ik terug. Ze rent op me af en springt in mijn armen. 'Wat doe jij hier! wat leuk je te zien!' 'Ik was in de buurt en ik was zo benieuwd hoe het met jou zou gaan. We zouden contact houden, maar ik heb je nummer niet en facebook is niet mijn beste vriend op dit moment. Maar meid! wat ben jij veranderd!' Ik pak haar bruine, lange lokken vast. 'Ja dat is wat anders dan kort en zwart.' 'Ja echt wel! En al je piercings zijn weg!' Lynn knikt. 'Voor de klas moet je toch een beetje normaal staan wil je het een beetje overleven.' Ik knik. 'Maar jij ook, Waar is je eeuwige paardenstaart, donkere ogen en laag foundation gebleven?' Ik lach. 'Het is tijd om volwassen te zijn en zeg nou zelf, die donkere ogen konden ECHT niet.' Lynn lacht. 'klopt. Hoe gaat het nu met je! wat voor werk doe je?' Ik neem plaats op een stoel en Lynn volgt mijn voorbeeld. 'Ik heb een diploma gehaald voor in de zorg. Dat heb ik een tijdje gedaan. Nu woon ik in London en ben ik backstage manager.' Lynn haar mond valt open. 'Maar jij had toch nooit wat met muziek.' Ik schud mijn hoofd. 'Niet met het zingen nee. Ik heb mijn gitaar skills geleerd via YouTube. Ik sta niet op het podium. Dat laat ik over aan mijn vriend.' Lynn haar mond valt open. 'wie? Shawn?' Natuurlijk weet ze dat. Wie weet dat niet. 'Nee Shawn is een goede vriend.' 'Wat doe jij in London.' ik schud mijn hoofd. 'Wat een vragen over mij. Ik wil het hebben over jou. diegene die een enorme hekel had aan school, wil docent worden.' zeg ik terwijl ik goedkeurend mijn hoofd knik. 'Jup. Ik ben blij dat ik wat in de muziek kan doen. Dat is toch echt mijn ding.' 'Wie is je grote voorbeeld?' Lynn denkt even na. 'Harry Styles, zeker weten.' Ik schiet keihard in de lach, wat de aandacht wekt van een paar leerlingen die druk aan het werk zijn. 'Wat nou? Hij is gewoon vet goed en zit al vanaf een jonge leeftijd in die business en is altijd zo down to earth gebleven. ' Ik knik. Ze heeft wel gelijk. 'Maar vertel, je vriend. Hoe lang al?' 'Een half jaar nu.' Op dat moment zie ik Harry naar ons toe lopen. 'Wat is zijn naam, heb je foto?' 'Harry en dat is niet nodig.' Ik knik richting Harry. 'Harry dit is Lynn. Ze is fan van je. Lynn, dit is Harry.' vertel ik hun in het Engels en Nederlands. Lynn kijkt met open mond van mij, naar Harry en weer terug. 'Dit is een zieke grap.' Mompelt een lijk bleke Lynn. 'Nope, Het is waar. Meira is mijn vriendin.' Verteld Harry terwijl hij naast mij komt zitten.

'Dit is de beste dag, ever.' Lynn laat zich zuchtend op de stoel vallen, waar ze eerder heeft gezeten. Haar blik haalt ze niet van Harry af. 'Wacht...' Lynn steekt haar hand uit en raakt de arm van Harry aan. Ik moet mijn best doen om niet in lachen uit te barsten. 'Hij is echt.' Fluistert ze richting mij. 'Ja natuurlijk is hij echt. Het is een mens.' Ik schud mijn hoofd. 'Je bent echt.' Fluistert ze nu richting Harry die knikt. 'Wauw.' Harry grinnikt. 'Lynn, het is tijd voor de instrumenten. Kom je?' Roept Mevrouw Beek. De muziek docente. 'ja, ik kom er aan!' Roept Lynn terug. 'Wacht. Jullie moeten mee! dat vind de klas vast geweldig. Ik vind het geweldig.' Ik kijk Harry aan. Hij is de beroemdheid hier, ik niet. 'Shure, Why not.' Zegt Harry terwijl hij zijn schouders op haalt. 'WAT COOL, wacht hier!' Lynn wijst naar de grond voor ze naar het lokaal rent en praat tegen mevrouw Beek. 'Sorry, ik wist niet dat ze een fan was.' 'Maakt niet uit Angel, dat is toch alleen maar leuk?' ik knik en kijk naar het lokaal waar de leerlingen druk praten en Lynn in een druk gesprek is met Mevrouw Beek. De leerlingen kijken allemaal naar Harry en Mij. Harry zwaait ongemakkelijk naar de klas waardoor verschillende meiden met elkaar beginnen de smoezen.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu