One of things I like about looking at pictures when you're young and also meeting back with old friends you haven't seen in a long time is, for me, it's a glimpse of who I was.
Wanneer ik wakker word besef ik mij dat ik de hele nacht in een best wel oncomfortabele houding heb gelegen. Ik wou Meira niet wakker maken, nu ze eindelijk eens goed sliep. Ik kijk naar het meisje in mijn armen. Haar halen staan alle kanten op door het gewrijf met haar hoofd tegen mijn borst. Zachte pufjes verlaten haar lippen. Ik pak mijn telefoon die naast mij op het bed ligt en scrol wat door mijn social media. Ik kan het niet laten om te lachen naar mijn beeldscherm. Sommige meiden proberen alles uit de kast te halen, om maar een reactie van mij te krijgen. Ik weet dat als ik 1 keer begin met reageren, de reacties alleen maar toe nemen. Vandaag zullen Meira en ik op bezoek bij haar oude school. Ik ben benieuwd waar Meira haar jongere jaren heeft door gebracht.
Meira POV
'Het is van buiten nog niks veranderd.' Zeg ik tegen Harry terwijl we naar het gebouw voor ons kijken. 'Zullen we?' Harry knikt en loopt achter me aan het gebouw binnen. Links van ons zijn de kluisjes.'Wil je ruilen? Ik wil niet steeds op de grond zitten voor mijn spullen' klaag ik terwijl ik Lynn met puppy ogen aan kijk. Ze schiet in de lach. 'Dacht het niet!' Lynn heeft een kluisje op borst hoogte, de mazzelaar. Ik gooi wat boeken in mijn kluisje en doe hem op slot.
'Mijn kluisje zat op de onderste rij daar. ' vertel ik Harry terwijl ik er heen wijs. 'Het was verschrikkelijk. Vooral tijdens de pauzes en het einde van de schooldag wanneer iedereen zijn spullen nodig had.' Ik haak mijn arm in die van Harry en neem hem mee verder de school in. 'Hier rechts zaten de conciërges altijd. Hier moest je je briefje halen wanneer je te laat was of melden wanneer je straf had en hun moest helpen. Man wat ben ik hier vaak geweest.'
'Alweer hier mevrouw Miller?' De grote conciërge man kijkt me lachend aan. 'Jep. Wat kan ik dit keer voor jullie doen?' Hoofdschuddend pakt hij een vuilniszak. 'De rotzooi van de kantine opruimen.' Hij duwt de zak in mijn handen en gaag verder met waar hij mee bezig was.
Ik zie er twee andere mannen zitten, dan die in mijn tijd er waren. Ik zwaai vriendelijk naar de mannen en loop naar ze toe met Harry op mijn hielen. 'Hallo Heren. Is meneer Velda ook aanwezig?' De mannen kijken mij afwachtend aan. 'Wat kom jij doen?' Vraagt een norse man. 'Nou het personeel is er ook niet op vooruit gegaan merk ik wel. Ik ben een oud leerling van hem en zou hem graag willen zien.' Beantwoord ik de norse man, terwijl ik mijn best doe om vriendelijk te blijven. 'Lokaal 123.' Antwoord de man kort. 'Dat is-' 'Ik weet waar het is, dank u wel.' Ik knik naar de man en trek Harry mee. Wanneer we de aankomsthal uit lopen kijk ik naar de tv die er nog steeds hangt.
'Hierop kun je zien welke lessen vervangen werden en welke lessen uitvielen. Het was altijd best gezellig om hier te staan.' Vertel ik Harry met mijn blik gericht op de tv.
'We hebben een tussen uur! Gelukkig geen les van Jezus!' Lachend stoot Lynn mij aan. 'Geen Nederlands. Oh man. Wat gaan we doen? het centrum in?' Lynn knikt. 'Waarom noem je hem jezus?' ik kan het niet laten, ik moet het Lynn vragen. 'Heb je hem al eens bekeken? Een baardje, zijn lange haar in een staart. Het is net jezus!' Ik schiet in de lach om de uitleg van Lynn en kijk weer naar het tv scherm waarop meerdere klassen staan die uitval hebben of juist wel vervanging hebben gekregen. Dikke peg voor hun.
'Welke klassen heb jij gezeten?' Vraagt Harry terwijl hij de klasnamen ziet staan op het bord. '1i, 2B, 3G en 4 was kader/basis, zorg en welzijn.' Vertel ik Harry. 'Dat wil zeggen dat ik als eind sector de zorg gekozen heb. In de vierde klas werd dat dan verdeeld. Je kon kiezen uit Techniek, handel maar ook zorg en welzijn. Tenzij je gemengd theoretisch deed, dan had je meer gewone vakken en minder praktijk.' Verschillende leuke herinneringen schieten door mijn gedachten. 'Ik laat je straks het zorg en welzijn plein wel zien. Eerst op zoek naar Meneer Velda.' Ik haak mijn arm in die van Harry. 'Meneer Velda was 1 van de weinige docenten die mij echt begreep. Ik was namelijk nog al snel afgeleid. Ik kon mijn aandacht er altijd slecht bij houden en hield me liever bezig met andere dingen. Normaal werd ik de klas uit gestuurd en moest ik me melden, maar hij stuurde me de klas uit om met mij apart te kunnen praten en te zoeken naar een oplossing. Het heeft niet altijd gewerkt, maar hij probeerde het wel en dat was al heel fijn.' Vertel ik Harry. Ondertussen staan we voor het lokaal die de conciërge ons heeft door gegeven en inderdaad, meneer Velda staat voor de klas. Wanneer meerdere leerlingen ons spotten begint de klas onrustig te worden. Af en toe hoor ik een gil. Ik kijk Harry aan en dan terug naar de klas. 'Oh shit. Ik was even vergeten dat jij een zanger bent.' Ik face palm me. 'Dat is een goed iets toch? Ik overleef het wel.' Harry slaat een arm om mij heen. Hij lijkt zich niet te schamen voor mij.
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...