Just because some looks happy doesn't mean they are. Because even a white rose has a black shadow.
Na het optreden, gaan we door naar het gala. Tussendoor zijn wij even gestopt bij het hotel om ons op te frissen en om te kleden. De rit naar het gala zingen Harry en ik met de muziek mee. Er hangt een ontspannen sfeer tot mijn telefoon over gaat. Het is Sifra die mij een appje stuurt met verschillende screenshots van verschillende mensen, met opmerkingen die allemaal niet echt vriendelijk zijn. Ze wensen me dood en vinden mij waardeloos. Het maakt me pissig, maar ik probeer het te negeren. Ze zijn gewoon jaloers. Luister naar Harry zijn woorden.
Op de rode loper, loop ik achter Harry aan. Ik hou gepaste afstand maar kan nog net horen wat de interviewers vragen. Na de vraag: "hoe is het om met een niet beroemd iemand te daten," heb ik besloten dat ik genoeg gehoord heb. Ik leg mijn hand op Harry zijn schouder, fluister in zijn oor dat ik vast naar binnen ga en dat ik hem daar wel zie. Her en der krijg ik meelevende blikken, vuile blikken en lachende blikken toegeworpen. Make-up is magisch, maar als je hoofd ontzettend blauw is, is het met een beetje make up ook niet te redden. Helaas kon ik ook niet veel verdragen aan mijn gezicht door de aanwezige pijn.
Ik neem plaats op de voorbestemde stoel en kijk wat voor me uit, tot Harry aan komt lopen. Net voor onze plaatsen word hij tegen gehouden. 'Schaam jij je niet? Met dat meisje? Ze past toch totaal niet bij jou? Ze is veel te onzeker... Het is niet bepaald een rol model.' Harry kijkt even kort naar mij en richt zich dan tot die man. 'Meira is een prima rolmodel. Ze is absoluut niet onzeker, maar observeert de omgeving, voor ze los komt. Ook bedenkt ze zorgvuldig welke woorden ze wil en gaat gebruiken, om misopvattingen als deze te voorkomen.' Ik heb genoeg gehoord en sta op. 'Ik ben zo terug.' Is het enige wat ik zeg, voor ik Harry voor bij loop naar een lange gang. Is dat serieus wat iedereen van mij denkt? Dat ik onzeker ben? Dit gebeurt me niet nog een keer, Ik stort niet opnieuw in. Ik laat het niet toe. Ik open verschillende deuren tot ik in een kamer met instrumenten kom. Een prachtige elektrische gitaar roept mij. Ik sluit hem aan op een versterker en begin met spelen en te zingen. Ik voel de woede vanuit mijn lichaam naar mijn handen stromen.
"How to choose who to be, Well let's see. There's so many choices now. Play guitar, Be a movie star, In my head a voice says: Why not, Try everything? Why stop? Reach for any dream. I can rock, 'Cause it's my life and now's the time.
Who will I be? It's up to me. All the never-ending possibilities. That I can see, There's nothing that I can't do. Who will I be? Yes I believe, I get to make the future what I want to. If I can become anyone and know the choice is up to me, Who will I be?
If I decide I'm the girl, To change the world. I can do it anytime, Opportunity; Right in front of me And the choice is all mine. Why not, Try everything? Why stop? Reach for any dream. I can rock, 'Cause it's my life and now's the time.
Who will I be? It's up to me. All the never-ending possibilities.That I can see, There's nothing that I can't do. Who will I be? Yes I believe, I get to make the future what I want to. If I can become anyone and know the choice is up to me, Who will I be?"
Wanneer ik de laatste noot heb aangeslagen, word er geklapt. Shawn en Harry staan beide bij de deur. 'En, who will you be?' Is het eerste wat Shawn mij vraagt. 'Stronger than before.' Is het enige wat ik zeg. Blijkbaar is het ook genoeg. Wanneer de gala is afgelopen en de prijzen zijn uitgedeeld, zoemt mijn telefoon. Shawn heeft een tweet geplaatst.
@ShawnMendes: Guys, @MeiraMiller_ is an awesome human. She doesn't deserve al those negative reactions. Be nice to each other. #spreadthelove! x
Ik laat hem vol verbazing aan Harry zien. 'spread the love, is de trending topic, op dit moment.' Ik kijk hem niet begrijpend aan. 'Leah? Die is er mee begonnen. Die had door hoeveel haat je kreeg. Ze is begonnen met de Spread the love hashtag.' diep van binnen voel ik me even heel gelukkig. 'En anders maar niet. Haat zal ik toch wel blijven houden aangezien ik de meest knappe jongen van voormalig One Direction van ze heb gekaapt.' Wanneer ik besef wat ik gezegd heb, sla ik mijn hand voor mijn mond en voel ik mijn wangen rood worden. Harry lijkt het niet te merken en begint er om te lachen. 'Nou Miller, wen maar aan het beroemde leventje. Ook mijn bandleden krijgen aandacht, dus ja, waarom jij niet?' Harry slaat zijn arm om me heen. 'En nu gaan we naar huis. Want jij moest rustig aan doen van de dokter.' 'Jij hoeft niet mee te gaan. Jij hebt nog een afterparty toch?' Harry knikt. 'Maar ik ga jou niet alleen laten...' Ik schud mijn hoofd. 'Nee, jij moet gaan! Je chauffeur kan mij thuis brengen. Dan ga ik lekker op bed. Jij mag gerust naar die afterparty.' Harry is in diepe dubio. 'weet je het zeker?' Vraagt hij uiteindelijk. Ik knik. 'Natuurlijk. Je hoeft niet alles om mij af te zeggen!' Ik steek mijn duimen op. 'Niet te veel drank, Styles.' Hij knikt en omhelst me. 'Tot morgen.' Ik geef hem een kus op zijn wang en loop met behulp van Harry naar de auto. Ik zwaai nog een laatste keer wanneer de auto weg rijd.
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...