5.

51 8 0
                                    

Fashion is what you buy. Style is what you do with it.

Ik plof op de bank na een lange warme douche. Met mijn handdoek nog als een tulband om mijn haar gewikkeld en een trainingsbroek en een trui van Harry, maak ik het me zelf comfortabel. Harry staat nu in de douche en ik hoor hem een nummer van hem zelf zingen. De hele tijd zingt hij "sign of the times". Na 5 keer het nummer opnieuw gehoord te hebben komt hij ook in zijn makkelijke kleding binnen lopen. 'Is dat mijn trui?' Ik sla mijn armen over elkaar heen en knik met een grijns. 'Mag ik hem aan?' Ik schud mijn hoofd. 'jou truien zitten lekkerder dan die van mij. Mag ik hem aan houden please?' Ik zet mijn grootste puppy oogjes op en ik zie dat Harry er voor wijkt. YES 'Dank je!' Wanneer Harry een andere trui van hemzelf heeft op gehaald ploft hij bij mij op de bank.

'Ik had een vraagje.' ' en dat is?' 'Ik heb morgen een Gala, ik mag een plus one mee nemen. Wil jij mee?' Ik wijs naar mezelf en kijk hem verbaasd aan. 'Ik? waarom?' 'Jij bent mijn beste vriendin en ik wil er niet alleen heen. Ik wil jou graag mee nemen.' langzaam knik ik. 'Ga je mee?' Ik knik nogmaals. 'Het zou mij een eer zijn.' 'Kom.' Hij trekt mij aan mijn arm zodat ik tegen hem aan kom te liggen. Hij gooit een deken over ons heen. 'En welke film zal het worden, mevrouw?' 'Dunkirk!' 'Alles behalve die' Ik schiet in de lach. Ik weet dat Harry zichzelf niet wil zien. 'Oké, een kerstfilm dan?' Zo lief als Harry is kiest hij een romantische kerstfilm over een prins en een gewoon meisje. Een beetje als Harry en mij. Harry als de popster (prins) en ik het gewone meisje. Alleen is onze liefde als een broer en zus. Beste vrienden, hoe je het ook maar wilt noemen. 'Ik vond het fijn dat je mee was naar mam en Gemma.' Ik voel hoe Harry me aan kijkt. 'Je hebt een fijne familie.' Maar nog steeds vraag ik me af waar zijn vader was. 'Wat wil je vragen?' ooh, die jongen kent me echt te goed.

'Nou, ik zag jullie foto. Daar stond ook een man bij, maar die man was er vanavond niet.' Ik zie Harry glimlachen wanneer ik omhoog kijk. 'De man die je op de foto zag, was mijn stiefvader.' Ik druk mezelf een beetje om hoog om hem beter aan te kijken. 'Was?' mijn stem klinkt klein. Stiekem bang voor het antwoord. 'Hij is in 2017 overleden.' Ik sla mijn ogen neer. 'Shit. Het spijt me.' Harry trekt mij steviger in zijn armen. 'dankjewel.' Het blijft stil tussen ons. 'Ik had een hele goede band met hem, maar hij kon niet meer. Kanker is een rot ziekte.' Ik nestel me tegen hem aan. 'Je hebt helemaal gelijk. Sorry dat ik er naar vroeg.' Ik voel me serieus schuldig dat ik er over begonnen ben. 'Dat maakt niet uit. Jij mag alles weten.' Zegt Harry met een kleine glimlach.

De volgende ochtend word ik wakker in mijn eigen bed. Ik weet vrijwel zeker dat ik zelf niet naar boven ben gegaan. Wanneer de wekker aan geeft dat het al half 10 is, besluit ik toch maar eens uit bed te gaan. Ik trek een badjas van het haakje af en loop naar beneden waar ik Harry scrollend op zijn telefoon aan tref. 'Goeiemorgen.' Harry kijkt kort op en wenst me hetzelfde. 'Heb jij nog plannen vandaag?' Mompelt hij terwijl hij zijn ogen niet van zijn scherm af haalt. 'Nope, hoezo?' Hij vergrendeld zijn telefoon en legt hem weg. 'Dan gaan wij zo shoppen.' 'hoezo?' Ik schenk mezelf een kop thee in en neem plaats tegen over Harry. 'Je hebt een jurk nodig voor vanavond.' 'True.' 'Dus hup ontbijten en klaar maken jij.' Een uur later zitten Harry en ik op de achterbank. Voor onze veiligheid wou Harry toch dat er een paar bewakers mee zouden gaan. Ze blijven bij ons in de buurt, mocht het mis gaan. ondanks dat ik in het begin er flink tegen op kon zien als het om fans of paparazzi ging, valt het nu reuze mee. 'Het komt helemaal goed.' Ik kijk Harry verward aan. 'Ik zie je denken.' hij tikt zacht tegen mijn hoofd aan. 'Blijf uit mijn hoofd.' we schieten beide in de lach.

Wanneer de auto geparkeerd is, stappen eerst wij twee uit. Wanneer wij iets verder op zijn, stappen de bodyguards ook uit en volgen ze ons. 'waar wil je eerst heen?' 'Ik zou het niet weten. Ik shop hier nooit remember?' 'Raak gesproken mevrouw Miller. Kom.' Harry pakt mijn hand en sleurt me mee naar een Gucci winkel. Wanneer ik binnen sta, valt mijn mond open. Ik heb echt nog nooit zo'n mooie winkel gezien. 'En dat, Meira. Is de magie van Gucci.' zegt Harry terwijl hij een gekke buiging maakt en met zijn hand een "kijk dit allemaal" gebaar maakt. Ik loop naar de jurken toe alsof ze me roepen. Ik laat mijn hand over de stoffen heen glijden. Mijn mond valt meteen open wanneer ik toevallig een prijskaartje zie. Ik trek meteen mijn handen terug en loop naar Harry die bij de pakken staat te kijken. 'Ik moet hier weg Harry.' Fluister ik zijn oor. 'Wat is er aan de hand?' Fluistert hij terug. 'Stel je voor dat ik hier iets sloop... Ik kan dit nooit betalen.' Ik schaam me dood, dat ik dit in een Gucci winkel zou zeggen. 'Jij gaat nu naar de jurken kijken. Je zoekt gewoon één uit die je mooi vind, kijkt niet naar het prijskaartje en past hem.' Op dat moment komt er een verkoopster aan. 'Meneer Styles, wat fijn om u hier weer te zien.' De vrouw slaat haar handen in één terwijl ze mij met een schuin oog van top tot teen bekijkt. 'Mijn vriendin hier heeft een jurk nodig voor vanavond. Iets waar zij zich prettig in voelt.' De verkoopster knikt naar Harry en richt zich tot mij. 'Als u met mij mee zou willen komen?' Ik kijk Harry nog even kort aan met grote ogen terwijl hij schijnheilig loopt te zwaaien. Ik volg de mevrouw opnieuw naar de gala jurken. 'Wat heeft u in gedachten?' 'ik uhm... Iets gala achtigs?' Oh werkelijk Meira. Je staat hier in een facking GUCCI winkel en jij komt aan met "iets gala achtigs". De toon is weer gezet. 'Dat begreep ik. Wat voor soort jurk zoekt u. Strak, los, lang kort noem maar op.' De vrouw klinkt nu al geïrriteerd. Well done Meira!

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu