8.

59 5 0
                                    

I think you just know if someone likes you for who you are or for who they think you are.

'In de showbizz kan alles.' Harry laat zich achterover vallen met mij nog in zijn armen, wat resulteert in een korte gil van mijn kant gevolgd door gelach. 'Ik ga er voor zorgen dat het stopt.' Ik duw Harry terug. 'Wie zegt dat jij zomaar weg kan kruipen? Ik lig lekker.' Harry grinnikt maar blijft liggen. 'wakker worden met een schreeuwende Sifra aan de telefoon, is niet bepaald voor herhaling vatbaar.' Ik kreun even kort wanneer ik me beter in de armen van Harry nestel.

Ik word opnieuw wakker. Dit keer van de irritante ringtone van Harry. Ik por hem in zijn zij om duidelijk te maken dat zijn telefoon gaat. Hij neemt half slapend zijn telefoon op die hij vervolgens van zijn oor af houd. Ik sla mijn hand voor mijn mond om niet in lachen uit te barsten. 'Oké, als eerste. Stop met schreeuwen. Ten tweede: Wat bedoel je.' diep vanbinnen kom ik niet meer bij. We lijken echt té veel op elkaar. 'Nee, Meira en ik gaan niet trouwen. Ja oké. Tot zo meteen.' Hij hangt de telefoon op en smijt hem op zijn nachtkastje. 'Manager. Wil weten waarom hij hier niet van af wist.' verantwoord hij zich in het kort. 'Nou ja, dat is makkelijk. Omdat we het zelf ook niet wisten.' Ik wiebel met mijn schouders heen en weer waardoor Harry in de lach schiet. 'True.' 'kom. Eten.' Ik spring van het bed en loop naar beneden toe waar de tv nog steeds aanstaat. Het nieuws staat vol met Harry en mij. 'Hey vergeet niet aan mij te denken wanneer je beroemd word he.' Ik kijk Harry met een opgetrokken wenkbrauw aan.

"Think of me, think of me fondly When we've said goodbye. Remember me, once in a while. Please, promise me you'll try. And you'll find that once again you long, To take your heart back and be free. If you ever find a moment, Spare a thought for me. We never said "our love was evergreen" Or "as unchanging as the sea" But if you can still remember, Stop and think of me."

Tijdens het zingen schiet ik volledig in de lach als ik Harry zijn geschrokken gezicht zie. 'wat the fack. Jij zingt opera?' Ik begin nog harder te lachen. 'Mooi he?' Ik weet dat het ontzettend vals was. Ik kan dus totaal geen opera zingen. 'uh, het ging wel?' Mompelt hij. Ik schud mijn hoofd en begin met ons ontbijt. 'Ik vond hem wel toepasselijk?' vertel ik Harry nog na hikkend van mijn lachbui. Harry besluit wijs om er niet op te reageren.

'Wat zijn de plannen voor vandaag?' Harry haalt zijn schouders op. 'Wat wil jij?' 'Een trouwjurk uitzoeken.' Harry trekt zijn wenkbrauw op. 'Oooh come one, laten we de paparazzi dan ook meteen goed op het verkeerde been zetten.' Harry schud lachend zijn hoofd. 'Jij bent zo slecht.' Met een brede grijns kijk ik Harry aan. 'Oké, wat dacht je van uhm...' 'Een musical?' YAY! blij springend klap ik in mijn handen. 'IK WIL CARRIE ZIEN!' 'Carrie?' Ik knik. 'Ja! Een meisje met speciale krachten die gepest word.' 'Het klinkt alsof je hem al kent.' met mijn meest onschuldige blik, kijk ik Harry aan. 'Ik heb één of twee schoolproducties op youtube gezien?' antwoord ik twijfelend. 'Met andere woorden, je kent alle liedjes.' Ik knik enthousiast. 'Jep.' 'Dan nee, dat gaan we niet doen. Weet je nog toen we Twilight gingen kijken en jij bijna alle zinnen letterlijk net een seconde voor hij daadwerkelijk gezegd zou worden, ging opnoemen?' Ik knik. 'Dat is ontzettend irritant.' Ik laat mijn schouders vallen maar begin te lachen. 'oké, shoppen dan? Ik heb een nieuwe outfit nodig voor zaterdag.' 'Laten we dat maar doen.'

Zo gezegd, zo gedaan. Harry en ik staan in het winkelcentrum. 'Ik wil naar de H&M!' Ik pak Harry zijn hand en sleur hem mee de winkel in. Hij word raar aangestaard omdat hij zijn zonnebril op heeft in een winkel. Ik zoek een tussen de rekken om te kijken of ik iets leuks vind wat helaas niet het geval is. 'Nope. Volgende winkel.' Op deze manier trek ik Harry mee in 4 andere winkels. Zonder protest loopt hij met me mee. We praten over van alles. Nieuwe singels, zijn moeder, Gemma en zijn tijd bij One Direction. Waarover eigenlijk ook niet. 'ADIDAS!' Gil ik en ren de winkel in. Ik vind Adidas echt een top merk. Ik draai het rek met truien rond wanneer ik een zacht roze trui vind met het Adidas logo er groot op. Ik houd hem omhoog en laat hem aan Harry zien. 'Deze moet jij nemen!' Harry schud zijn hoofd. 'Nope. Niet mijn ding.' 'Please! maak het tijdelijk je ding, dan kan ik hem na een paar dagen van je stelen.' Harry facepalmt zichzelf. 'Waarom moet ik hem dan dragen?' Hij pakt hem ondertussen van me aan waardoor mijn glimlach groeit. 'Dan zit jou geur er in en ruikt hij vertrouwd.' de trots klinkt in mijn stem omdat ik mezelf ontzettend slim vind omdat ik dat bedacht heb. 'Dan neem ik hem.' Voor hij weg loopt draait hij zich nog een keer om. 'Ik draag hem alleen thuis.' Ik knik wild met mijn hoofd. 'No problemo.' Harry grinnikt voor hij naar de kassa loopt en de trui afrekent. 'Ik wil de Takko in.' Harry trekt zijn wenkbrauw op. 'Ik weet dat het een goedkope winkel is, maar ze hebben wel leuke kleren.' Wanneer ik de rekken door sneup, vind ik het perfecte zilveren jurkje. Hij komt tot halverwege mijn bovenbenen, heeft een lage uitgesneden rug en extra stof aan de voorkant en dunne bandjes op mijn schouders. 'En?' Wanneer ik de kleedkamer uit loop en een rondje draai zie ik Harry net een hap nemen van zijn broodje terwijl hij die bijna weer uitspuugt. 'Zo slecht?' zet een stap terug in de kleedkamer. Harry schud zijn hoofd. 'Nee.' Hij eet snel zijn mond leeg. 'Nee, hij staat je perfect.' Ik voel mijn wangen rood worden. 'Die MOET je nemen.' Ik knik naar Harry en trek het gordijn dicht.

We besluiten even kort wat te eten en drinken bij een starbucks tot ik het idee heb, dat we bekeken worden. Zodra ik over Harry heen kijk zie ik inderdaad een groepje meiden met elkaar smoezen. 'Achter je staan fans.' fluister ik naar Harry. 'Ik denk dat we gespot zijn.' probeer ik mezelf duidelijker te maken. 'Dan zit er maar één ding op.' Ik vergroot mijn ogen. 'Laten we ze geven waar ze voor gekomen zijn.' De grijns die Harry op zijn gezicht krijgt, geeft me rillingen. Hij is wat van plan en ik weet niet of ik daar zo blij mee moet zijn. 'Volg mij.' Ik knik en sta op. Harry doet hetzelfde en pakt mijn hand vast. 'Ik hou je veilig. Ik beloof het je.' fluistert hij nog in mijn oor voordat hij me mee trekt richting de uitgang. Zoals verwacht worden we gestopt door een meisje die voor Harry gaat staan. Ik kijk bewust naar beneden. Ik wil haar blik in haar ogen niet zien. 'Harry? Mag ik met je op de foto?' Harry knikt en neemt een snelle selfie met haar. Vervolgens komt de hele groep om ons heen staan. 'Is het waar dat je verloofd bent?' Harry is stil. Wat is die gast van plan. 'Geen commentaar.' Hij trekt me steviger naar zichzelf toe. Waarom zou hij dat in godsnaam zeggen. Wij zijn niet verloofd. Nu worden die speculaties alleen maar erger. 'Zouden jullie ons alsjeblieft wat privacy willen gunnen? Ik wou er een perfecte dag van maken voor haar. Een dag samen, alleen zij en ik.' De fans knikken. 'Dat begrijpen we.' al snel druipen de meiden één voor één af zodat wij in alle rust door kunnen lopen. Nu pas begrijp ik wat zijn plan was. Als hij het ging ontkrachten, zouden de fans zich meer op Harry gooien. Als hij zou bevestigen zouden we alleen maar meer vragen krijgen. Door in te spelen op hun gevoelens, zouden ze ons met rust laten. 'Ik moet toegeven, dat je dat heel goed hebt opgelost, Styles.' 'Doh, Ik ben de beste.' Harry showt zijn spierbal waarna we samen verder lopen. Harry draagt alle tassen zoals een echte man dat doet. Her en der hoor ik paparazzi foto's maken. 'Morgen zal het nieuws volstaan met Harry Styles en zijn verloofde, shoppen samen.' Harry knikt. 'Waarschijnlijk wel. Maar ze hebben geen bevestiging, dus het zullen alleen maar loze verhalen zijn.' Zijn stem klinkt bitter en voor het eerst in een lange tijd, weet ik niet waarom. Voor het eerst, weet ik niet wat er in hem om gaat.

Stronger than beforeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu