Shawn POV
'Ik moet haar vinden Andrew, het kan me niet schelen dat ik nog genoeg optredens en interviews heb staan. Meira heeft me nodig. Ik heb HAAR nodig.' We zijn alweer een paar weken verder, na die keer dat ik haar gezien heb. Ik kan haar niet uit mijn hoofd krijgen. Ik moet met haar praten. Ik móet alles uitleggen. Ik moet haar smeken om me nog een kans te geven. Andrew schud zijn hoofd. 'Heb je het nieuws niet gevolgd?' Nee natuurlijk niet. Iedere zender praat over mijn break up met Meira en mijn zogenaamde date met Daisy. Dan ga ik echt niet naar de tv kijken en luisteren naar alle speculaties waarom Meira en ik uit elkaar zijn gegaan. 'Ze is bezet Shawn' Meteen stop ik met ijsberen en kijk ik Andrew aan. 'Hoe bedoel je?' Andrew laat zijn hand door zijn haar glijden voor hij plaats neemt op de bank. Die kleedkamer hier is best luxe, een grote bank, een gigantische tafel met allemaal verschillende hapjes. Zelfs een XboX, maar dat ter zijde. Hij zei wat?
'Meira heeft een ander, Shawn. Je bent te laat.' Ik sluit mijn ogen en schud mijn hoofd. 'Je moet je vergist hebben. Meira en ik zijn voor elkaar gemaakt.' Ik voel mijn hart stukje bij beetje afbreken. Dit kan niet waar zijn. Ik weiger het te geloven. 'Wat had je dan verwacht Shawn. Dat ze al die tijd op jou zou wachten?' Ik negeer Andrew en pak meteen mijn telefoon er bij. Ik druk het groene horentje in en wacht gespannen tot ze de telefoon op neemt, maar mijn telefoon krijgt meteen een robot achtige stem, waarin hij verteld dat Meira de telefoon niet kan opnemen. 'Neemt ze niet op?' Ik schud mijn hoofd. Net als de 38 keren hier voor, die ze niet op heeft genomen. 'Ik ga naar haar toe.' Ik ben nog nooit zo zeker van mijn zaak geweest. Ondanks het prostest van Andrew, sta ik een aantal uren later in Canada, voor het huis waar ze samen met Ella en Jason zou horen te wonen. Ella en ik hebben altijd contact gehouden, voor het geval dat. "voor het geval dat" heeft Ella mij het adres van hun gegeven.
Na een paar minuten mezelf streng toe gesproken te hebben druk ik op de deurbel. Wat zal ik zeggen. Wat moet ik zeggen... Hoe zal Meira reageren, zal ze blij zijn om me te zien? Ik schud mijn hoofd. Natuurlijk zal ze niet blij zijn om mij te zien.... Fuck, dit was een slecht idee. Net wanneer ik me om wil draaien word de deur open gedaan. 'Jason.' Hij knikt kort. 'Shawn.' Ik kopieer hem en knik ook. 'Wat kom je hier doen?' De kippenvel glijd over mijn armen. 'Ik kom voor Meira, is ze thuis?' Jason schud zijn hoofd. 'Nee, ze woont hier niet meer.' Zijn stem klinkt lager. Dreigender. 'Ze woont hier niet meer? Waar woont ze dan?' Jason haalt zijn schouders op. 'Geen idee, kan me ook niks schelen. Kan ik nog wat voor je doen? Ik heb het druk.' "Jason liefje, ik wacht op je het word koud hier." Ik probeer om Jason heen te kijken naar waar die stem vandaan komt. Ik herken de stem verder ook niet. Wacht... Huh? Hij was toch... Nee... Dat kan niet. Jason... Wat? Ik word uit mijn brabbelende gedachten gehaald door Jason die mij vragend aan kijkt. 'Jij en Meira...' Hij schud opnieuw zijn hoofd. Lekker spraakzaam weer. 'Niet meer. Wij zijn over.' Verklaard hij kort. 'Enig idee waar ik haar eventueel zou kunnen vinden?' 'Nope.' Meteen na zijn antwoord stapt hij naar achteren en gooit hij de deur voor mijn neus dicht. What the hel.
Ik grijp opnieuw naar mijn telefoon en bel Ella, die de eerste keer niet op neemt. Na een tweede poging neemt ze al vlot op. 'Hey Shawn, hoe is het?' Hoor ik Ella vrolijk zeggen. Ik knijp in mijn neusbrug en probeer ondertussen te bedenken waar Meira heen gegaan zou kunnen zijn. 'Ben je er nog?' 'Ja.. Sorry, uhm. Weet jij waar Meira is?' Het gelach aan de andere kant van de lijn stopt meteen. 'Het blijft een paar seconden stil. 'Sorry, ik was Yoga aan het doen. De instructrice stuurde me weg. Maar je vraag. Nee ik weet niet waar Meira is...' Nu breekt mijn denkbeeldige klomp helemaal. 'Hoe bedoel-' 'Ik weet niet waar Meira heen is gegaan. Na jou komst hebben Meira en Jason ontzettende ruzie gehad. 'Ik heb haar proberen te bellen, maar ze neemt de telefoon niet op. Ze negeert ons beide.' verteld Ella mij. Wat hebben hun gedaan, waardoor Meira hun beide negeert... Ik besluit er niet verder op in te gaan. Ik heb mijn eigen shit om mee te dealen. 'Oké, dan zoek ik nog even verder. Dank je wel Ella.' 'No problem.'
JE LEEST
Stronger than before
FanfictionVervolg op: Where words fail, music speaks. Het leven kan erg oneerlijk zijn. Soms moet je gewoon even stil blijven staan en kijken waar het leven je heen lijd. Lees hier hoe het leven van Meira verder gaat samen met Shawn Mendes, Harry Styles, Ella...